Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M dá přednost nižší hmotnosti před vyšším výkonem

David Bureš
Diskuze (19)
První ukázkou nového trendu divize BMW M GmbH je nová M3. Ta je o něco výkonnější než předchůdce, ale výrazně lehčí.

Divize BMW M GmbH se do budoucna už nechce účast výkonových válek. Místo přidávání výkonu se sportovní divize mnichovské automobilky zaměří na snižování hmotnosti svých aut. Tvrdí to produktový šéf této divize Carsten Pries.

„V oblasti poměru výkonu a hmotnosti chceme hrát jinou ligu, nicméně preferujeme auto o hmotnosti 1.000 kilogramů než auto s výkonem 1.000 koní,“ říká Carsten Pries. Slova potěší jistě každého zájemce o hbitý sportovní vůz.

Obrat v trendu je znatelný už na aktuální generaci sportovního modelu M3 a novince M4. Zatímco výkon M3 proti předchůdci vzrostl jen o tři procenta na 317 kW, hmotnost vozu proti minulé generaci klesla až o 80 kilogramů, tedy šest procent. Pohotovostní hmotnost nové M3 sedan činí 1.595 kilogramů, kupé M4 váží 1.572 kilogramů.

Hmotnost se podařilo uspořit díky rozsáhlému použití hliníku, na konstrukci je použit i lehký hořčík nebo karbonová vlákna. Rovněž pomohla změna motoru, místo čtyřlitrového atmosférické osmiválce používá nové M3 třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly. V budoucnu by dokonce M3 mohla použít čtyřválec. Ten už v 80. letech používala první generace tohoto sportovního vozu.

Snižování hmotnosti má několik výhod. Lehčí vozy jsou na silnici hbitější, zároveň spotřebují méně paliva a vypustí méně emisí. Třeba emise CO2 u nynější M3 jsou o výrazných 28 procent nižší než u předchůdce.

David Bureš
Diskuze (19)
19. 6. 2014 07:26
Re: Dobrá zpráva...
O tom to nebude. Lidé to zkrátka chtějí a dobře se to prodává. Audi mohli ignorovat, ale úspěch u AMG je zřejmě dorazil.
19. 6. 2014 07:20
Re: Dobrá zpráva...
Tak s tím točivým momentem, který se dnes na zadní kola tlačí, se pohonu všech kol asi těžko půjde ubránit...
18. 6. 2014 12:26
Re: Alelújá
U toppera je všechno bez ohledu na pohon, výbavu a velikost nad 100 koní zbytečně přemotorované , nevšiml sis?
18. 6. 2014 11:00
Re: Dobrá zpráva...
I když je odlehčí, budou podle mne tíhnout ke GT. Požadavky kupců civilních verzí nejsou moc slučitelné s ingrediencemi sportovních aut. A pak je otázka, co vlastně chce majorita kupců eMkových BMW. Je to podobné jako u HH, spousta lidí chce rychlost a pohodlí. Nečekám tedy zázraky. Spíš se připrav na to, že příští eM budou mít pohon všech kol (volitelně, doufejme). Další "nikdy", na které se zapomene.
Avatar - fOE
18. 6. 2014 10:56
Re: Dobrá zpráva...
Az uvidime 1300kg (DIN) vazici M2 dam ti za pravdu. Do te doby, nehlede na hmotnost, vsechny ///M (tak jako veske konkurence) jsou lehce prerostle.