BMW M dá přednost nižší hmotnosti před vyšším výkonem
Divize BMW M GmbH se do budoucna už nechce účast výkonových válek. Místo přidávání výkonu se sportovní divize mnichovské automobilky zaměří na snižování hmotnosti svých aut. Tvrdí to produktový šéf této divize Carsten Pries.
„V oblasti poměru výkonu a hmotnosti chceme hrát jinou ligu, nicméně preferujeme auto o hmotnosti 1.000 kilogramů než auto s výkonem 1.000 koní,“ říká Carsten Pries. Slova potěší jistě každého zájemce o hbitý sportovní vůz.
Obrat v trendu je znatelný už na aktuální generaci sportovního modelu M3 a novince M4. Zatímco výkon M3 proti předchůdci vzrostl jen o tři procenta na 317 kW, hmotnost vozu proti minulé generaci klesla až o 80 kilogramů, tedy šest procent. Pohotovostní hmotnost nové M3 sedan činí 1.595 kilogramů, kupé M4 váží 1.572 kilogramů.
Hmotnost se podařilo uspořit díky rozsáhlému použití hliníku, na konstrukci je použit i lehký hořčík nebo karbonová vlákna. Rovněž pomohla změna motoru, místo čtyřlitrového atmosférické osmiválce používá nové M3 třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly. V budoucnu by dokonce M3 mohla použít čtyřválec. Ten už v 80. letech používala první generace tohoto sportovního vozu.
Snižování hmotnosti má několik výhod. Lehčí vozy jsou na silnici hbitější, zároveň spotřebují méně paliva a vypustí méně emisí. Třeba emise CO2 u nynější M3 jsou o výrazných 28 procent nižší než u předchůdce.