Budoucí Mercedesy budou využívat navigační systémy Garmin
Automobilky začínají ve stále větší míře využívat komplexních technických řešení od externích dodavatelů, které pak zakomponovávají do vlastních palubních systémů. Hlasové ovládání Apple, mobilní synchronizační aplikace Aha od Harmanu a podobné aplikace šetří automobilkám náklady na vývoj a umožní motoristům maximálně si vůz přizpůsobit vlastním požadavkům.
Zostřuje se ale i boj mezi dodavateli navigačních systémů, kdy se firmy, zabývající se zejména výrobou a prodejem externích navigací prosazují jako dodavatelé pevně vestavěných systémů. V této oblasti se prosazuje zejména TomTom a Garmin. Právě posledně jmenované firmě se podařilo nedávno proniknout do prvovýroby Chrysleru a nyní dokázala o svých kvalitách přesvědčit i značku Mercedes-Benz.
V průběhu následujících čtyř let přejdou všechny Mercedesy právě na satelitní navigace Garmin, které budou zakomponovány do systému Comand a bude je tedy možné ovládat prostřednictvím otočného ovladače na středovém tunelu, případně hlasem. Všechna data se budou zobrazovat na displeji středového panelu a ty nejdůležitější, jako je další směr jízdy a názvy ulic také na středovém displeji v kapličce.
Navigace Garmin bude také spolupracovat s Advanced Driver Assistance systémem, do něhož patří i tempomat Distronic Plus s nadstavbou Steering Assist, která za určitých podmínek umožní autonomní jízdu bez zásahu řidiče. Tento systém s využitím navigace Garmin bude poprvé použitý u nadcházející generace vozu Mercedes-Benz S-Class W222.