Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost AMG? Downsizované turbomotory

Michal Fokt
Diskuze (5)
I ty, Brute? Také sportovní divize Mercedesu přejde, inspirovány patrně BMW, na menší objemy motorů, dopovaných turby. AMG je v tom ale prý nevinně.

Downsizing teď ničí svět sportovních aut jako mor. Dokonce i Ferrari už plánuje, jak buď u všech nebo u naprosté většiny svých aut přejde na menší přeplňované motory a jedinými ostrůvky atmosférických osmi-, deseti- a dvanáctiválců tak zůstane snad jen Lamborghini a Aston Martin, ani tam to ale nejspíš nebude mít dlouhého trvání.

Pokud jde o sportovní divize o trochu méně prestižních značek, BMW se svým M je dokonce jedním z nejhorlivějších propagátorů downsizingu a nezaostávají ani rychlá Audi. Jen u AMG to zatím vypadalo dobře, nedávno se ovšem objevila informace, že i zde se budou zmenšovat objemy.

Nyní novopečený ředitel AMG Tobias Moers vnáší do budoucnosti AMG, které je už dnes dokonce výrobcem přeplňovaného dvoulitru, trochu více světla. Podle něj není přáním AMG vyrábět takový druh motorů, i on sám je podle svých vlastních slov příznivcem atmosférického plnění, ale tato éra prý už skončila. Turba dnes válcují klasické atmosféry kombinací výkonu, točivého momentu a ekonomiky provozu a není šance v této oblasti na zvrat.

AMG s touto situací není úplně spokojeno, ale musí se přizpůsobit trendu. Vývoj současných turbomotorů prý navíc už postoupil tak daleko, že se odezva plynu a přesnost dávkování výkonu nemá k atmosférickým sportovním motorům moc daleko a chování těchto motorů se bude i nadále zlepšovat.

Jediné, co zatím není jisté je, jak moc bude AMG downsizovat, tedy zejména to, zda časem opustí nebo omezí konfiguraci V8. Čtyřválec už má.

Michal Fokt
Diskuze (5)
Avatar - šmoula nešika
22. 10. 2013 22:52
Re: ?
Objem ničím nenahradíš, tedy alespoň co se charakteru a plynulosti týče. Jinak se dá pochybovat...
22. 10. 2013 20:07
Re: ?
Dle mého opravdu nedokážou nahradit....jak píše "hittman"....charakteristický zážitek. Sám mám šestiválec benzín a ten přirozený zvuk mi každý den udělá radost :-) Na druhou stranu mě pojede (když chce) myslím už i 1.4 s turbem. V rychlostech nad dálniční limit už mám samozřejmě převahu, ale kde to využiju... /otázka spolehlivosti a výdrže teď neřeším/.
Avatar - Magister
22. 10. 2013 13:12
Re: ?
Dříve jsem si to taky myslel....
22. 10. 2013 12:53
V8
Vsechny AMG, co maji v soucasnosti V8, ji budou mit i ve svych dalsich generacich. Preci jen, pokud je jiste, ze W205 bude mit ctrlitrove biturbo, je motor s mensim poctem valcu u vyssich rad naprosto nemyslitelny. ;-)
Avatar - Hittman
22. 10. 2013 12:28
?
Víte, proč jsou kvalitní, chuťově výjimečná vína tak drahá? Protože nabízí charakteristický zážitek daný odrůdou, půdou, podnebím, sběrem, sudem, délkou zrání, atd. Proto nelze nahradit objem a počet válců turbem. Je to rozdíl jako cukr a sůl. Čistě můj názor.. :no: