Budoucnost AMG? Downsizované turbomotory
Downsizing teď ničí svět sportovních aut jako mor. Dokonce i Ferrari už plánuje, jak buď u všech nebo u naprosté většiny svých aut přejde na menší přeplňované motory a jedinými ostrůvky atmosférických osmi-, deseti- a dvanáctiválců tak zůstane snad jen Lamborghini a Aston Martin, ani tam to ale nejspíš nebude mít dlouhého trvání.
Pokud jde o sportovní divize o trochu méně prestižních značek, BMW se svým M je dokonce jedním z nejhorlivějších propagátorů downsizingu a nezaostávají ani rychlá Audi. Jen u AMG to zatím vypadalo dobře, nedávno se ovšem objevila informace, že i zde se budou zmenšovat objemy.
Nyní novopečený ředitel AMG Tobias Moers vnáší do budoucnosti AMG, které je už dnes dokonce výrobcem přeplňovaného dvoulitru, trochu více světla. Podle něj není přáním AMG vyrábět takový druh motorů, i on sám je podle svých vlastních slov příznivcem atmosférického plnění, ale tato éra prý už skončila. Turba dnes válcují klasické atmosféry kombinací výkonu, točivého momentu a ekonomiky provozu a není šance v této oblasti na zvrat.
AMG s touto situací není úplně spokojeno, ale musí se přizpůsobit trendu. Vývoj současných turbomotorů prý navíc už postoupil tak daleko, že se odezva plynu a přesnost dávkování výkonu nemá k atmosférickým sportovním motorům moc daleko a chování těchto motorů se bude i nadále zlepšovat.
Jediné, co zatím není jisté je, jak moc bude AMG downsizovat, tedy zejména to, zda časem opustí nebo omezí konfiguraci V8. Čtyřválec už má.