Budoucnost BMW: Malý hatchback, sportovní hybrid i konkurent Maybachu
BMW už od roku 2005 drží titul největšího výrobce luxusních aut na světě. Konkurence ale tvrdě útočí, Mercedes se loni modré vrtulce výrazně přiblížil a za první čtyři měsíce letošního roku ji dokonce v prodejích překonal. V Mnichově už ale chystají odvetu a pracují na dalším rozšíření nabídky.
Jelikož hlavní pozice na trhu jsou již zaplněny, zaměří se BMW hlavně na vyplňování volných mezer. Jednou z nich má být malý hatchback, který by konkuroval Audi A1. Můžete stejně jako my namítat, že v daném segmentu je BMW Group již zastoupeno pětidveřovým Mini 5Door, firma ale údajně věří, že oba vozy mohou žít bok po boku a lákat různé skupiny zákazníků.
Malý hatchback by údajně měl být zařazen do řady 1. Naopak nástupce dnešního kompaktního hatchbacku by stejně jako připravovaný sedan byl nově zařazen do řady 2, k aktuálnímu kupé, kabriu a dvojici MPV.
Ke změnám dojde i v mnichovské střední třídě. Novinkou se patrně stane nový model divize i, který se podle posledních zpráv svojí velikostí zařadí právě do střední třídy. Naopak z dvojice 3 Gran Turismo a 4 Gran Coupé se patrně stane jediný.
Velkou proměnou má projít řada 6. Kabriolet zcela skončí, naopak budoucnost 6 Gran Coupé je zatím ve hvězdách. Kupé se pak mezigeneračně výrazně změní, z poněkud tučného gran turisma se má stát ryzí sporťák, který bude chtít konkurovat třeba Porsche 911. BMW sice již nabízí futuristický plug-in hybrid i8, novinka by ale měla zaujmout tradičnější zákazníky. Vůz ve stylu někdejšího 3.0 CSL by měl vsadit na nový čtyřikrát přeplňovaný řadový šestiválec nebo natáčecí zadní nápravu. Proti dnešní šestce by měl být asi o 230 kilogramů lehčí.
Pod tímto sportovně laděným kupé bude umístěn nástupce dnešní Z4. Roadster s plátěnou střechou zřejmě pojmenovaný Z5 má být postaven na platformě vyvíjené s Toyotou. Architektura sice bude u obou aut shodná, použité motory se ale mají lišit. O výrobu sportovního bmw i toyoty se má postarat rakouská firma Magna Steyr.
BMW rovněž plánuje novou vlajkovou loď, která se svojí velikostí i cenou postaví nad řadu 7. Novinka podle některých zdrojů dostane karoserii ve stylu čtyřdveřového kupé, což by naznačilo, že se stane nepřímým nástupcem dnešní 6 Gran Coupé. O pohon mnichovského konkurenta Mercedesu-Maybach S by se mělo mimo jiné postarat hybridní ústrojí kombinující řadový šestiválec s elektromotory o celkovém výkonu 368 kW. Na trhu by se toto nové BMW, možná pojmenovaná řada 10, mělo objevit až na konci této dekády.
Vedle velkého sedanu se pracuje i na velkém SUV X7. To se začne prodávat za tři roky, přičemž nabídne výběr mezi rodinnou verzí se třemi řadami sedadel a luxusním modelem se čtyřmi sedadly. Nabídku mnichovských SUV pak rozšíří i model X2, menší verze dnešních modelů X4 a X6.