Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CT6 oficiálně: V základu čtyřválec, počítá se i s pohonem AWD (+video)

Jan Mička
Diskuze (40)
Autosalon v New Yorku odstartoval a s ním i cesta nového Cadillacu CT6. Vlajková loď měří přes pět metrů a pod kapotou bude mít i čtyřválec.

Cadillac CT6 se nám v krátkosti ukázal již dříve, při příležitosti mezinárodního autosalonu v New Yorku jej však automobilka ukázala v celé své kráse. Vlajková loď značky na délku měří 5.184 mm, je 1879 mm široká, 1472 mm vysoká a disponuje obrovským rozvorem 3.106 mm. Aby tato čísla Cadillac k něčemu přirovnal, tvrdí, že zhruba odpovídají BMW řady 7 se standardním rozvorem (5.072 mm x 1.902 mm x 1.479 mm). Zároveň uvedl, že je CT6 o zhruba 100 kilogramů lehčí než konkurenční vozy.

Z prvních fotografií je patrné, že sebe Cadillac vydal maximum. A to se netýká pouze vnějšího vzhledu, ale také přístrojové desky s 10,2 palcovým displejem infotainmentu, přehledným panelem klimatizace, digitálním přístrojovým štítem a koženým čalouněním všude, kam se podíváte. Odpustili bychom si možná dřevěné dekory, jinak ale všechno vypadá hezky a bez ergonomických přešlapů.

Interiér Cadillacu CT6 je podle všeho čtyřmístný, přičemž cestující vzadu mohou mít široké možnosti nastavení sedadel od vyhřívání, chlazení, až po nastavení sklonu opěradla a sedáku. Mezi další libůstky patří například bezdrátové indukční dobíjení mobilních telefonů, čtyřzónová klimatizace s možností přizpůsobit si proudění vzduchu pro každé sedadlo zvlášť, audio Bose Panaray se 34 reproduktory nebo 4G internet a wi-fi hotspot.

Vůz bude nabízen v USA, Evropě, Číně, Koreji, Japonsku, Izraeli a na Blízkém východě, přičemž paleta pohonných jednotek zahrne tři zážehové agregáty. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem okolo 200 kW, následuje atmosférický šestiválec o objemu 3,6 litru (asi 250 kW), a vše uzavírá zcela nové třílitrové biturbo o výkonu 298 kW a točivém momentu 543 N.m. Vrcholný motor je vybaven technologií vypínání válců, a stejně jako zbytek palety spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Jak jsme uvedli již dříve, je Cadillac CT6 postaven na „zadokolkové“ platformě Omega, nabídne však i pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Díky masivnímu využití hliníku by měl vůz se základním turbomotorem vážit okolo 1.700 kilogramů a stát se jedním z nejlehčích full-size sedanů na světě. Vyrábět se bude v Detroitu a první produkční kousky vyjedou na konci letošního roku.

Jan Mička
Diskuze (40)
Avatar - Balkan
3. 4. 2015 12:05
Re: CT8
to ako s tebou suhlasim,ale hlupe medzimodeli typu BMW X6 alebo M-B CLA
Avatar - Balkan
3. 4. 2015 12:01
Re: Tápání
a 6tka disele, tieto 2 motory pokryju v Escalade 80% dopytu
Avatar - Barrichello
2. 4. 2015 15:49
Re: Tápání
Podle mě tam V8 atmosféra ještě chvíli vydrží, je o ní zájem
Avatar - Barrichello
2. 4. 2015 15:48
Re: CT8
No uvidíme, ale čím víc modelů, jedině lépe pro značku, Zvlášt pokud to myslí vážně s útoke na němce
Avatar - Balkan
2. 4. 2015 13:43
Re: CT8
ja len viem ze novy SRX sa ma volat XT5 ale ano tym padom si otvaraju priestor na 6 modelov limuzin/coupe a 6-7 modelov SUV.