Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Cadillac CTS Coupé - Start hranatého kupé se odsouvá

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Tento model by se asi nestal zachráncem skupiny General Motors, a tak byl start hranatého dvoudveřového Cadillaku odsunut až na rok 2010. Vývoj je údajně dokončen, design se od studie z roku 2008 liší minimálně.

Schopný americký konkurent pro Audi A5 nebo dvoudveřová BMW 3?

Ano, to je přesně to, co vedení GM vedlo k uvolnění nezaměnitelného CTS Coupé do sériové výroby. Už sedany prokázaly, že s původní americkou produkcí posledních (několika desítek) let nemají společného tolik, aby je bylo možno hned odsoudit do role neplnohodnotných konkurentů z Evropy a Japonska.

Naopak, naše zkušenost říká, že jde o velmi konkurenceschopné stroje. Současná situace však spíše malosériovému kupé ani trochu nepřeje.

Nepřehlédněte
Cadillac CTS: První jízdní dojmy
TEST Cadillac CTS 3,6 V6 AWD - Kdo se bojí, nesmí do lesa (05/2008)
TEST Cadillac CTS 2,8 V6 - Americká krása (11/2008)

Automobil vyvíjený pod kódovým označením GMX226 měl do výroby vstoupit už v prvním pololetí letošního roku, ale poslední zprávy ze zámoří hovoří spíše o odsunutí startu na rok 2010.

Ze studie se do sériového kupé dostalo výjimečně mnoho stylistických řešení i detailů. Vzadu dokonce najdeme i dvojitou, i když jinak uspořádanou koncovku výfuků. Nechybí ani vzhledem k tvarům nezbytná couvací kamera. Mírnou stylistickou degradací trpí v sériové podobě pouze příď kupé.

Neobyčejně kubistický styl současných Cadillaků je v případě kupé přiveden do extrému. Na silnici bude na sebe poutat pozornost, zejména v přímém srovnání se spíše hladkými a plynulými karoseriemi konkurentů. Mimořádně čisté je stylistické provedení dveřních klik.

Nepřehlédněte
ROADLOOK TV Videotest: Cadillac CTS - American Way

Koncept Cadillac CTS Coupe se veřejnosti poprvé představil na North American International Auto Show v Detroitu v minulém roce. Tento automobil vytvořili designéři na základech sériového čtyřdveřového modelu CTS, jehož vzhled měl být oslavou designové renesance automobilky Cadillac.

Výroba má být situována do závodu Lansing Grand River v americkém Michiganu.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Avatar - Pekelná Micinka
31. 3. 2009 02:31
Hrana
Myslím, že Cadillac měl dotáhnout ten hranatý design dál. Revénton je sice malosériové a mnohem dražší auto, ale ukazuje jak lze "stealth" design rozvinout, škoda že se Cadillac zvolil takovou kombinaci, která je taková rozbředlá, ani elegantní, ani sportovní. Třeba nástupci XLR, bude-li, by takový hranatý hi-tech slušel.
31. 3. 2009 02:19
Re: Kadylak
Ja se obavam, ze timto tenhle model konci..
Avatar - Pierro
30. 3. 2009 10:31
Kadylak
Tak jsem zvědav, zda tohle zajímavé auto přijde do výroby anebo se stane obětí současné krize koncernu GM...