Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čekání na Aventador pokračuje i po premiéře

David Bureš
Diskuze (0)
Tvary a technické parametry nového Lamborghini známe, zákazníci si ale na Aventador LP700-4 počkají více než rok.

Lamborghini Aventador LP700-4, nová vlajková loď italské automobilky ze Sant‘ Agaty, je na více než rok vyprodané. Samotné vedení automobilky je zájmem o nástupce Murciélaga příjemně překvapeno. Zájemci o dvanáctiválcový supersport si jej začali objednávat už na konci loňského roku, kdy proběhlo několik soukromých prezentací Aventadoru pro zákazníky a dealery.

V dubnu se do světa vydají demo vozy pro jednotlivá oficiální zastoupení značky. O měsíc později proběhne oficiální prezentace Aventadoru pro novináře. První zákazníci se však vozu s cenovkou 255.000 euro bez daně (asi 6.380.000,- Kč) dočkají až v druhé polovině letošního roku.

Zájemci si mohou automobil virtuálně navrhnout na webových stránkách www.aventador.com. Aventador LP700-4 je možné objednat ve 13 odstínech karoserie. V paletě nabízených barev jsou dva nové laky – perleťová oranžová Arancio Argos a stříbrná metalíza Grigio Estoque. K dispozici jsou i tři matné laky, které je možné objednat v rámci individualizačního programu Ad personam.

Interiér Aventadoru LP700-4 je v základu jednobarevný – čalouněn černou, nebo hnědou kůží. Dvojice základních barev může být doplněna kontrastním prošíváním, nebo rovnou kontrastními detaily, jako jsou části sedaček, či palubní desky.

Příplatková výbava zahrnuje elektricky ovládané, vyhřívané sedačky, hudební systém LSS nebo parkovací senzory se zadní parkovací kamerou. Vzhled lze upravit vedle barevných brzdových třmenů či tlumičů také několika logy automobilky v interiéru auta, či proskleným krytem motoru.

Lamborghini Aventador LP700-4 je poháněno 6,5litrovým vidlicovým dvanáctiválcem se čtyřmi ventily na válec o výkonu 515 kW (700 koní) v 8250 min-1. Vrchol točivého momentu 690 Nm leží v 5500 min-1. Síla motoru je posílána na všechna čtyři kola pomocí systému Haldex.

Oproti svému předchůdci – Lamborghini Murciélagu – je základem Aventadoru LP700-4 karbonový monokok. Ten váží 147,5 kilogramu a je vyroben z karbonem vyztuženého plastu CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). Novinkou je také zavěšení typu push-rod a sedmistupňová sekvenční převodovka ISR. Lamborghini nepoužilo dvouspojkové DSG kvůli jeho vysoké hmotnosti.

Světová výstavní premiéra Aventadoru LP700-4 proběhla na letošním ženevském autosalonu. Do budoucna je počítáno i s otevřenou verzí Aventador LP700-4 Roadster.

Prodejně úspěšné je rovněž Ferrari FF, čtyřmístný dvanáctiválcový model s pohonem všech kol, z dílny konkurenční maranellské továrny. Tak jako Aventador LP700-4 je FF na rok dopředu vyprodané. V letošním roce má být vyrobeno 800 exemplářů Ferrari FF.

David Bureš
Diskuze (0)