Český trh za leden až listopad 2014: Škoda roste o 17 procent

 

Hyundai bohužel ztratil desetiprocentní podíl na trhu, mezi značkami není celoroční situace vyřešena ani mezi Seatem a Renaultem. Na Škodu se však všichni stále dívají z velké dálky.

Registrace nových osobních automobilů na českém trhu vzrostly od začátku letošního roku do listopadu o 16,93 %. Zatímco ve stejném období letopočtu 2013 si domácí zákazníci pořídili 150.197 aut, letos celých 175.626, tedy o 25.429 více. Nejvíce u nás nakupují firmy, jejich podíl činí 64,7%, ale toto číslo je dlouhodobé. Data vyplývají ze statistik SDA, reexporty v nich nejsou zahrnuty.

Škoda během letošních jedenácti měsíců registrovala v tuzemsku celkem 53.439 nových osobních vozů, což je o 16,8 % více než během srovnatelného období loňského roku. Za leden až listopad 2014 činí podíl značky 30,43 %. Roste tedy podobně jako celý trh. Jak jsou na tom ostatní? Zdomácnělý jihokorejský Hyundai s továrnou ve slezských Nošovicích bohužel ztratil deset procent z pomyslného koláče, aktuálně má jen 9,91 %. To znamená 17.422 přírůstků do statistik. Volkswagen se musí spokojit s průběžným bronzem a 16,7 tis. přírůstků. Pěticiferné číslo má na kontě ještě Ford (11.508). Top 5 doplňuje agilní Dacia (skoro 8,3 tisíce vozů).

Vlastně všechny značky si svá umístění nadále udržely, v nejlepší patnáctce nedošlo k žádné změně. Je rozhodnuto? Ne tak docela. Pravda, Peugeot už má dokonce přes 6,6 tisíce registrací, šestkou na začátku se chlubí i Opel a Kia. Dále panuje napínavější situace, Seat a Renault dělí pouhých 88 jednotek. A to je věru zanedbatelný rozdíl. „Diamant“ může stylizované S v prosinci klidně překonat, ale také nemusí. Konečné výsledky budeme beztak znát až za měsíc. Jedenáctý Citroën ztrácí na nejbližšího francouzského soka skoro 600 aut, tam se zdá být situace jasná. I když na tom značka koncernu PSA není aktuálně moc dobře, má zase dostatečný náskok před BMW. Německý luxusní triumvirát rozděluje pouze „lidová“ Toyota jako nejúspěšnější z Japonců.

Importérem, který si oproti roku 2013 nejvíce polepšil, je Dacia, a to skoro o dvě třetiny (+66,6 %), Následuje ji Opel, kterému se v poslední době daří nadmíru dobře (+58,7 %). Navíc už známe české ceny Corsy E a dokonce i podobu minivozu Karl. Nad polovinu už se nikdo jiný nezvedl, třetí je v této statistice španělský Seat (+38,5 %), následovaný jen těsně Fordem (+33,8 %). Zbylá konkurence se dostala nejvýše nad dvacet procent (BMW, VW, Mercedes-Benz a Hyundai).

Český trh od ledna do listopadu 2014 – pořadí značek (Top 15)
 KategorieOATržní podílOAZměna (rok)změna (rok)
 Období1-11/20141-11/20141-11/2013[ks][%]
1.Škoda53 43930,4%45 7727 66716,8%
2.Hyundai17 4229,9%14 4332 98920,7%
3.Volkswagen16 7379,5%13 6773 06022,4%
4.Ford11 5086,6%8 6022 90633,8%
5.Dacia8 2804,7%4 9713 30966,6%
6.Peugeot6 6053,8%6 790-185-2,7%
7.Opel6 2503,6%3 9382 31258,7%
8.Kia6 0383,4%5 8551833,1%
9.Seat5 7693,3%4 1641 60538,5%
10.Renault5 6813,2%5 4482334,3%
11.Citroën5 0782,9%5 571-493-8,8%
12.BMW4 2622,4%3 45480823,4%
13.Toyota3 6162,1%3 813-197-5,2%
14.Mercedes-Benz3 4902,0%2 86262821,9%
15.Audi3 2331,8%3 0651685,5%
Ostatní značky-18 21810,4%17 7824362,5%
CELKEM-175 626100,0%150 19725 42916,9%
Nárůst registrací Škody za letošních jedenáct měsíců činí 7.667 kusů oproti období od ledna do listopadu 2013. A tady nikoho lepšího prostě nenajdeme. Dacia hlásí o 3.309 sedanů, hatchbacků, kombi a MPV více, Volkswagen se zvedl o 3.060 aut a Hyundai o 2.989. Modrý ovál vykazuje v tuto chvíli o 2,9 tisíce lepší čísla než v uplynulém roce, Opel si pomohl o 2.312 registrací a Seat ještě o 1.605. Jenže ten vyváží tři čtvrtiny zase do ciziny, třeba Ford jen kolem 40 procent.

Propadáky najdeme v celkovém pořadí pouze tři. Citroën si pohoršil nejvíce, ztratil 493 kusů a 8,8 %. Druhá Toyota prodala o 197 aut méně (-5,2 %) a Peugeot se zhoršil o 185 registrací, respektive 2,7 %. Situace obou členů koncernu PSA není na českém trhu bohužel nikterak růžová, propadají se hlouběji a hlouběji. Dvojitý šíp se navíc v listopadu ocitl až za trojcípou hvězdou a čtyřmi kruhy

Pojďme se podívat alespoň krátce také na kategorii lehkých užitkových aut do 3,5 tuny. Jejich registrace v období 1-11/2014 vzrostly oproti loňskému roku o 10,88 %, z 10.495 na 11.637 kusů, tedy o 1.142 „pracantů“.

Zde Škodovku mezi nejlepšími nenajdeme, až na dodávkový Roomster (Praktik) žádný jiný model v nabídce nemá. První mezi značkami v dodávkách a pick-upech je Fiat (1.841 aut), následují Ford (1.564), Volkswagen (1.477), Peugeot (1.231), Renault (1.166), Mercedes-Benz (1.045) a sedmý je Citroën (1.025 vozů). Fiat okupuje takřka 16 % trhu, ještě Renault má podíl těsně nad deseti procenty.

Psali jsme: Český trh od ledna do října 2014: Škodě patří na domácím hřišti přes 30 %

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
Zdroj: Data SDA

Štítky Dacia Hyundai Škoda Volkswagen Český trh

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 






 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…