Český trh za leden až listopad 2014: Škoda roste o 17 procent

 

Hyundai bohužel ztratil desetiprocentní podíl na trhu, mezi značkami není celoroční situace vyřešena ani mezi Seatem a Renaultem. Na Škodu se však všichni stále dívají z velké dálky.

Registrace nových osobních automobilů na českém trhu vzrostly od začátku letošního roku do listopadu o 16,93 %. Zatímco ve stejném období letopočtu 2013 si domácí zákazníci pořídili 150.197 aut, letos celých 175.626, tedy o 25.429 více. Nejvíce u nás nakupují firmy, jejich podíl činí 64,7%, ale toto číslo je dlouhodobé. Data vyplývají ze statistik SDA, reexporty v nich nejsou zahrnuty.

Škoda během letošních jedenácti měsíců registrovala v tuzemsku celkem 53.439 nových osobních vozů, což je o 16,8 % více než během srovnatelného období loňského roku. Za leden až listopad 2014 činí podíl značky 30,43 %. Roste tedy podobně jako celý trh. Jak jsou na tom ostatní? Zdomácnělý jihokorejský Hyundai s továrnou ve slezských Nošovicích bohužel ztratil deset procent z pomyslného koláče, aktuálně má jen 9,91 %. To znamená 17.422 přírůstků do statistik. Volkswagen se musí spokojit s průběžným bronzem a 16,7 tis. přírůstků. Pěticiferné číslo má na kontě ještě Ford (11.508). Top 5 doplňuje agilní Dacia (skoro 8,3 tisíce vozů).

Vlastně všechny značky si svá umístění nadále udržely, v nejlepší patnáctce nedošlo k žádné změně. Je rozhodnuto? Ne tak docela. Pravda, Peugeot už má dokonce přes 6,6 tisíce registrací, šestkou na začátku se chlubí i Opel a Kia. Dále panuje napínavější situace, Seat a Renault dělí pouhých 88 jednotek. A to je věru zanedbatelný rozdíl. „Diamant“ může stylizované S v prosinci klidně překonat, ale také nemusí. Konečné výsledky budeme beztak znát až za měsíc. Jedenáctý Citroën ztrácí na nejbližšího francouzského soka skoro 600 aut, tam se zdá být situace jasná. I když na tom značka koncernu PSA není aktuálně moc dobře, má zase dostatečný náskok před BMW. Německý luxusní triumvirát rozděluje pouze „lidová“ Toyota jako nejúspěšnější z Japonců.

Importérem, který si oproti roku 2013 nejvíce polepšil, je Dacia, a to skoro o dvě třetiny (+66,6 %), Následuje ji Opel, kterému se v poslední době daří nadmíru dobře (+58,7 %). Navíc už známe české ceny Corsy E a dokonce i podobu minivozu Karl. Nad polovinu už se nikdo jiný nezvedl, třetí je v této statistice španělský Seat (+38,5 %), následovaný jen těsně Fordem (+33,8 %). Zbylá konkurence se dostala nejvýše nad dvacet procent (BMW, VW, Mercedes-Benz a Hyundai).

Český trh od ledna do listopadu 2014 – pořadí značek (Top 15)
 KategorieOATržní podílOAZměna (rok)změna (rok)
 Období1-11/20141-11/20141-11/2013[ks][%]
1.Škoda53 43930,4%45 7727 66716,8%
2.Hyundai17 4229,9%14 4332 98920,7%
3.Volkswagen16 7379,5%13 6773 06022,4%
4.Ford11 5086,6%8 6022 90633,8%
5.Dacia8 2804,7%4 9713 30966,6%
6.Peugeot6 6053,8%6 790-185-2,7%
7.Opel6 2503,6%3 9382 31258,7%
8.Kia6 0383,4%5 8551833,1%
9.Seat5 7693,3%4 1641 60538,5%
10.Renault5 6813,2%5 4482334,3%
11.Citroën5 0782,9%5 571-493-8,8%
12.BMW4 2622,4%3 45480823,4%
13.Toyota3 6162,1%3 813-197-5,2%
14.Mercedes-Benz3 4902,0%2 86262821,9%
15.Audi3 2331,8%3 0651685,5%
Ostatní značky-18 21810,4%17 7824362,5%
CELKEM-175 626100,0%150 19725 42916,9%
Nárůst registrací Škody za letošních jedenáct měsíců činí 7.667 kusů oproti období od ledna do listopadu 2013. A tady nikoho lepšího prostě nenajdeme. Dacia hlásí o 3.309 sedanů, hatchbacků, kombi a MPV více, Volkswagen se zvedl o 3.060 aut a Hyundai o 2.989. Modrý ovál vykazuje v tuto chvíli o 2,9 tisíce lepší čísla než v uplynulém roce, Opel si pomohl o 2.312 registrací a Seat ještě o 1.605. Jenže ten vyváží tři čtvrtiny zase do ciziny, třeba Ford jen kolem 40 procent.

Propadáky najdeme v celkovém pořadí pouze tři. Citroën si pohoršil nejvíce, ztratil 493 kusů a 8,8 %. Druhá Toyota prodala o 197 aut méně (-5,2 %) a Peugeot se zhoršil o 185 registrací, respektive 2,7 %. Situace obou členů koncernu PSA není na českém trhu bohužel nikterak růžová, propadají se hlouběji a hlouběji. Dvojitý šíp se navíc v listopadu ocitl až za trojcípou hvězdou a čtyřmi kruhy

Pojďme se podívat alespoň krátce také na kategorii lehkých užitkových aut do 3,5 tuny. Jejich registrace v období 1-11/2014 vzrostly oproti loňskému roku o 10,88 %, z 10.495 na 11.637 kusů, tedy o 1.142 „pracantů“.

Zde Škodovku mezi nejlepšími nenajdeme, až na dodávkový Roomster (Praktik) žádný jiný model v nabídce nemá. První mezi značkami v dodávkách a pick-upech je Fiat (1.841 aut), následují Ford (1.564), Volkswagen (1.477), Peugeot (1.231), Renault (1.166), Mercedes-Benz (1.045) a sedmý je Citroën (1.025 vozů). Fiat okupuje takřka 16 % trhu, ještě Renault má podíl těsně nad deseti procenty.

Psali jsme: Český trh od ledna do října 2014: Škodě patří na domácím hřišti přes 30 %

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: Data SDA
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb! Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb!

Škodovky pro čínský trh se od těch evropských vzhledově…

Škoda Octavia Cup: Jak se ze sériové octavie stane závodní? Škoda Octavia Cup: Jak se ze sériové octavie stane závodní?

Loni se znovu narodil Škoda Octavia Cup, jeden z…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…