Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Flavia: Italský Chrysler 200 nakonec přijde jen jako kabrio

David Bureš
Diskuze (61)
Otevřená verze Lancie Flavia bude nabízena pouze s benzinovými motory.

Příběh okolo Lancie Flavia pokračuje. Nejprve byl tento vůz, jehož základem je Chrysler 200, představen jako koncept na březnovém ženevském autosalonu s tím, že bude jeho sériová verze představena za půl roku. Následně Lancia v polovině srpna neoficiálně rozhodla, že Flavia se ve výrobě neobjeví. Teď je ale zase všechno jinak.

Lancia má totiž na začátku roku 2012 začít prodávat alespoň otevřenou variantu tohoto modelu. Tvrdí to server Automotive News s odvoláním na zdroje uvnitř italské automobilky.

Italský kabriolet bude nabízen výhradně s benzinovými motory, úprava dieselových jednotek pro tento automobil by byla příliš nákladná. Právě vysoká cena zástavby vznětové jednotky do Flavie byla údajně jedním z důvodů, proč si Lancia výrobu sedanu rozmyslela.

Zhruba polovina v Evropě prodaných osobních aut má v motorovém prostoru dieselový agregát. Pokud by v nabídce chyběl, měla by Flavia oproti konkurenčním sedanům velkou nevýhodu. Dodejme, že automobilka na jaře zvažovala použití naftového motoru 2,0 MultiJet.

Druhým důvodem bylo i stáří vozu, základem Flavie je Chrysler 200, který je přepracovaným modelem Sebring z roku 2006.

Otevřená verze ale má být dostatečně atraktivní, aby si své zákazníky našla, a to přestože nebude nabízena s naftovými motory. Chrysler 200 Convertible je prodáván se zážehovým čtyřválcem 2,4 DOHC (129 kW) a vidlicovým šestiválcem 3,6 Pentastar o výkonu 211 kW.

Před uvedením na trh by Lancia měla kabriolet ještě upravit. Při prvním seznámení nás totiž tento vůz nenadchnul provedením interiéru – více v článku Lancia Flavia Concept: První dojmy.

Projekt sedanu Lancia rovněž není mrtvý. Automobilka počítá se středně velkým sedanem odvozeným od Chrysleru v příští generaci. K tomu by mělo dojít v roce 2013, jako bonus by se italský model s americkými geny měl kromě modernější techniky dočkat i svébytného designu karoserie.

David Bureš
Diskuze (61)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
2. 9. 2011 21:21
Re: Míšenec
No v budoucnu plánuji trojku s R6 v LPG. Kámoš má E46 330i na LPG, nejnovější systém, hrdlo ve víčku, úbytek výkonu neznatelný, smrad žádný, nemá žluto nálepku= auto je stále funny jako na benzín, ale jezdí neporovnatelně levěji a ještě to nemá šanci absolutně nikdo poznat, paráda.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
2. 9. 2011 21:18
Re: Míšenec
Tak samozřejmě nejlepší auta myšlená mezi přeci jen dostupnými značkami. Ferrari nebo Astona opravdu k BMW neřadím.

Jak můžeš vidět na prodejích, tak pro evropské kupce je nízká cena Jeepů nerozhodující, V této kategorii se asi hledí na korunu méně, takže proto si je tolik zákazníků ochotno připlatit za prémii.

Kolik majitelů nového GC jezdí do terénu? Nevím no, terénní schopnosti aut prostě dnes lidi nezajímají, tak proto se dělají SUV a pravé off road vymírají. Neříkám ale, že to platí pro všechny.
Avatar - Barrichello
31. 8. 2011 12:10
Re: Míšenec
LPG pokud toho nejazdíš hodně, neboidáelně auto s LPG i E85.
Nepotřebuješ fond.
A u akbria na víkendové projíždky snad nikdo neřeší kolik to bere.
To už pak je blázen a ne člověk co si chce vychnutat radost z jízdy.
Avatar - Barrichello
31. 8. 2011 12:08
Re: Míšenec
Nejlepší auta na světě. Odávžná teze, co pak dělá RR, Bentley, Aston atd.
Ale budiž.

Problém je že Jeep umí vyrobit za poloviční cenu auto, které doshauje svými parametry cca 60-70% prémie.

No řada majitelů jeepů v tom terénu jezdí, at už rpacovně či pro zábavu,enb jsou fandové offraodingu.
A ona stačí i pořádná zima, tam se rozdíl mezi Jeepem a tkaovu Q7 projeví taky naprosto dokonale.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
31. 8. 2011 11:57
Re: Míšenec
Jasně, to je nejlepší možnost, jaká může být. Taky bych si strašně přál mít na ježdění limuzínu s V8, na víkendy kabrio s V6, ale na to člověk musí mít samostatný fond na benzín. Kdežto turbodiesel tohel neřeší, ale zas je jízda s ním nuda, co naděláme...
Každopádně ti rozumím :yes: