Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler tvrdí, že už je kvalitativně na úrovni Toyoty

Michal Fokt
Diskuze (30)
Šéf Chrysleru pro kvalitu se nechal slyšet, že americká automobilky už vymazala v oblasti kvality náskok vedoucích japonských značek.

Americké automobilky nikdy nepatřily k etalonům kvality, ostatně i díky tomu se japonským značkám Toyota, Honda a Nissan povedlo se v USA prosadit v takové míře, jako nikde jinde na světě. Nicméně Chrysler tvrdí, že na zlepšení v této oblasti už dlouhá léta tvrdě pracuje a náskok Japonců snižuje.

Senior viceprezident Chrysleru pro kvalitu Doug Betts teď v rozhovoru pro Automotive News dokonce řekl, že ačkoli je pro Chrysler Toyota i nadále měřítkem spolehlivosti, rozdíly mezi oběma značkami už jsou tak malé, že by kvalita neměla být pro zákazníky důvodem, proč nekoupit automobil Chrysler.

Rozhovor proběhl zcela jistě proto, že Chrysler zabodoval v respektovaném průzkumu Total Quality Index 2013, když zvítězil ve čtyřech z 21 kategorií díky modelům Dodge Dart, Dodge Durango, Chrysler 200 Convertible a Chrysler Town & Country, zatímco Toyota pouze v jedné a ve druhé se o první místo dělila. Průzkum byl proveden mezi 17.568 majiteli aut modelového roku 2013.

Pro srovnání - před převzetí Chrysleru Fiatem americká automobilka získala pouze jediné vítězství z tehdy 19 kategorií. Zlom měl přijít v roce 2009, kdy automobilce hrozilo riziko bankrotu, od té doby se na zlepšení kvality prý průběžné pracuje a je na ni kladen maximální důraz.

Michal Fokt
Diskuze (30)
Avatar - Barrichello
22. 5. 2013 13:58
Re: Honda vs. "Amerika" ....
Ambsáda je VIP zákazník, Vranta Vonásek z Horní dolní nikoliv.

Stejně tak do * tě s takovým autem pošlou i tedka u fiatu.
22. 5. 2013 11:27
Re: Honda vs. "Amerika" ....
A mě Toyota udělala všechny recally na obě Toyoty z USA. A tomu říkám starost o zákazníka. Odmítnutí recallu na Chrysler jen proto, že není prodán tady, bych si nechal napsat písemně - vždyť jde o bezpečnost a tam nerozhoduje kde jsem to koupil, ale to že nebezpečný problém tam je. Hypotetický problém - co udělá Chrysler u vozu z US ambasády. Vůz prodán v USA a dovezen sem, jezdí v něm občan USA a do schránky někde v USA mu přišel dopis na svolávací akci - pošlou ho do ... ?
22. 5. 2013 10:37
a la Vošický
Asi jim ty bláboly jako vedlejšák napsal pan Vošický....chybí mi tam ještě heslo Kvalita kvalitnější než kvalita sama.....jinak ať si kdo chce co chce o Toyotách říká, bezporuchovost (tedy nejviditelnější a nejdůležitější atribut kvality) je s touhle značkou spojená se těžko popiratelnou samozřejmostí. A kváky o zasekávajících se pedálech nebo svolávacích akcích na tom nezmění vůbec nic.

Jistě - Toyoty nejsou bůhvíjak krásný auta (i když Auris a RAVka se podle mně povedly...), Yaris taky není špatněj, ale uživatelsky i bezporuchovostí na ně nikdo nemá.
22. 5. 2013 10:30
Re: Kvalita
Hele, nezdá se ti, že chceš od autisty trochu moc? :yes: :-)
Avatar - Barrichello
22. 5. 2013 09:00
Re: Honda vs. "Amerika" ....
Chrysler je ziskový proto, že v USA skončila krize a atua se oproti rokům 08-010 zas začla prodávat. nahoru šli všichni.

Jinak Jeep ChrandChroekee byl z 99% hotový před příchodem Fiat, vývoj probíhal plně v režii DaimlerChrysler AG a dokočený byl za Cerberusu.
To je potřeba si ujasnit.
Celá podvozková platforma je Mercedes + 5st. převodovky, z Fiatu to nemá šroubek.

Kvalita made in italy, tohle spojení ve mě vyvolává bouři smíchu, s pár itaslkými výrobky sem měl tu čest, naposledy držák zahradní hadice s navíjecím bubnem, taky je na tom nápis Made in Italy.
No po roce to šlo na reklamci, materiál se začal rozpadat....
A mohl bych tu chvíli pokračovat.