20.6. 2013

Citroën C-Elysée: Levný sedan za akční cenu od 212.900 korun

 

Citroën zlevnil svůj sedan nižší střední třídy na historické minimum. Nejnovější ceník začíná už pod hranicí 213 tisíc korun.

Citroën C-Elysée se na českém trhu prodává s trojicí motorů. Ten základní představuje zážehový tříválec 1.2 VTi/53 kW, nabídka pokračuje taktéž benzinovým čtyřválcem 1.6 VTi s 85 kW. Příznivci nafty mají jenom jedinou možnost: 1.6 HDi s 68 kW. Všechny pohonné jednotky jsou k mání s pětistupňovými přímo řazenými převodovkami, k šestnáctistovce VTi lze koupit i poněkud archaický čtyřstupňový automat. Ale C-Elysée je levným automobilem, takže použití starší techniky zní celkem logicky. Ještě nedávno stála základní verze 220.000 korun, v květnu dále klesla na 217.500 Kč. Nyní se odporoučela ještě níže, částka 212.900 korun je dosud nejnižší, levnější tento kompaktní sedan v České republice ještě nebyl. Stal se tak nejdostupnějším vozem se stupňovitou zádí své velikosti, pokud nepočítáme skutečně lowendový Logan. Dacia sice rozvorem 2634 mm patří do nižší střední, ale je o zhruba 10 cm kratší než Francouz s dvojitým šípem.

Nejlevnější výbavu Attraction lze koupit za onu zmíněnou sympatickou částku pouze s nejslabším tříválcem 1.2 VTi. Ano, na komfortní prvky zde sice můžete zapomenout, ale tento stupeň obsahuje alespoň to nejnutnější: povinné ABS s brzdovými asistenty, respektive ESP včetně protiprokluzu, čtyři airbagy, dálkové centrální zamykání, palubní počítač s ukazatelem spotřeby, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, úchyty Isofix a přední elektrická okna. Zadní lavice je však ještě pevná a nedělená což variabilitu sedanu dosti snižuje. Ocelová patnáctipalcová kola většina potenciálních klientů určitě řešit nebude.

Střední Tendance je o výrazných 27.000 korun dražší, v případě čtyřválce 1.6 VTi pak přijde na 264.900 Kč a turbodiesel začíná těsně pod hranicí 300.000 korun. Naftový motor je jako jediný k mání za větší peníze, oproti dubnovému ceníku o 2.900 korun. Jinak si takto vybavená Elysée polepšila směrem dolů o zhruba 5.000 až 9.000 korun. Ve standardu ale již najdeme přední mlhovky, elektrická zpětná zrcátka s vyhříváním, klimatizaci a CD/MP3 audio se dvěma reproduktory.

Nejvyšší výbava Exclusive nabízí snížení cen o 2.000 až 10.000 korun, byť je pravdou, že 1.6 VTi byl před měsícem ještě o 2.000 až 4.000 korun levnější než dnes. Příplatek oproti Tendance je v jeho případě pětadvacetitisícový, u ostatních motorů pak nižší, pouze dvacetitisícové. Zájemce však dostane už i patnáctipalcová litá kola, bluetooth handsfree, kožený volant, respektive hlavici řadicí páky, přední loketní opěrku a elektrická zadní okna. Klimatizace je samočinná a dvouzónová, hudební přehrávač má navíc USB konektor a další dvojici reproduktorů. Automat zvolí pouze hrstka zákazníků, necelých 310.000 korun už je přece jenom hodně.

Ještě na závěr zmiňme alespoň základní ceny vybrané konkurence: dvojče Peugeot 301 přijde s totožným motorem a výbavou Access na 217.500 korun, Renault Fluence stojí vyšších 264.900, ale je poháněn mnohem výkonnější šestnáctistovkou s 81 kW. Domácí Škodu Rapid Fresh Active s motorem 1,2 MPI/55 kW koupíte však ještě o pět tisíc dráže než renault.

Citroën C4 Elysée – Základní technické údaje a ceny
Verze1.2 VTI 721.6 VTI 1151.6 VTI 115 AT1.6 HDI 92
Převodovka5M5M4A5M
Zdvihový objem [cm3]1199158715871560
Počet válců/ventilů3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/ot/min]53/550085/605085/605068/4000
Největší toč. mom. [N.m/ot/min]110/3000150/4000150/4000230/1750
Maximální rychlost [km/h]160188188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,29,410,811.2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,26,47,14,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1020109011101095
Cena Attraction [Kč]212.900,----
Cena Tendance [Kč]239.900,-264.900,--299.900,-
Cena Exclusive [Kč]259.900,-289.900,-309.900,-319.900,-

JAKE.AUTO.CZ: Citroën C-Elysée(přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C-Elysée: Levný sedan za akční…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…