Citroen C2 1.4 VTR - Malé milé (11/2003)

Citroen C2 1.4 VTR - Malé milé (11/2003)

 
 

Kdyby se rozdávaly ceny za střízlivou stylistickou odvahu, neodešel by model C2 bez vavřínů. Zrod tohoto vozu byl přitom díky podvozku a části interiéru shodnému s C3 jednodušší, než by se zdálo. Nejde přitom o konec ve zmenšovacích závodech - v roce 2005 začne z Kolína vyjíždět model, který bude Citroen prodávat pod označením C1.

Kdyby se rozdávaly ceny za střízlivou stylistickou odvahu, neodešel by model C2 bez vavřínů. Zrod tohoto vozu byl přitom díky podvozku a části interiéru shodnému s C3 jednodušší, než by se zdálo. Nejde přitom o konec ve zmenšovacích závodech - v roce 2005 začne z Kolína vyjíždět model, který bude Citroen prodávat pod označením C1.

C2 vyrostla na zkrácené platformě "trojky", zvenčí ale shodu nepoznáte. Důsledně pravoúhlé světlomety, krátká kapota a především hojně komentované rovnoběžné dolní hrany bočních oken odlišují oba modely více než dostatečně. I díky děleným a ve verzi VTR o spoiler obohaceným zadním dveřím má majitel jasno: zatímco C3 staví na pohodlí a neagresivním vzhledu, C2 je (s relativně malým cenovým odstupem) živé až dravé malé městské auto.

Třídveřová karosérie je uvnitř stejně široká jako u C3 - posádku uvítá stejná palubní deska a v základní výbavě i podobně až příliš měkká sedadla. V námi testované verzi VTR jsme naopak jásali nad sedačkami s bočními výztuhami a delšími sedáky. Vzadu jsou dvě samostatná, podálně posunovatelná a sklopná sedadla, jejichž výhoda je v pohodlí a dostatku místa pro hlavu i kolena, nevýhoda pak v nutnosti trochu posunout přední sedadlo při úplném sklopení zadních. Raritou jsou plynové vzpěry, díky kterým se dají zadní sedačky pohodlně sklápět i ze zadních dveří.

Čtyři hodnoty objemu zavazadlového prostoru uvádějí stav při různých polohách zadních sedadel a dokumentují tak velmi dobrou variabilitu využití vnitřního prostoru. Prostor pro vkládání nákladu má sice spodní hranu relativně vysoko, spodní část dělených zadních dveří s nosností až 100 kg je ale v tomto případě dobrým pomocníkem. Citroen rád zdůrazňuje podélnou nenáročnost při přístupu k zavazadlovému prostoru C2, což můžeme jen potvrdit. I při častém využívání sklopené spodní části dveří simulaci nakládání jsme vždy našli způsob jak úspěšně naložit a neušpinit se.

Motor 1.4 s maximálním výkonem 54 kW tvoří střed nabídky, dalšími možnostmi jsou agregáty 1.1, 1.6 a 1.4 HDi. My jsme dostali k dispozici provedení VTR s robotizovanou převodovkou Sensodrive, přičemž motor i převodovka si zaslouží oddělený komentář. Pohonná jednotka s pouze průměrným max. výkonem 54 kW je vcelku příjemným překvapením. Kultivovaný zvukový projev je u Citroenů už pomalu standardem, ale sportovněji založeného řidiče potěší hlavně velmi slušná pružnost. Převodovka Sensodrive (verzi 1.4 je možno mít i s pětistupňovým manuálem, 1.6 naopak pouze se Sensodrive) byla pro použití v tomto voze podle výrobce zdokonalena. Je sice pravda, že reakční doby se o něco zkrátily, nevýhody zvláště v automatickém režimu zůstaly. Při záměru předjíždět v automatickém režimu se nám několikrát stalo že na kick-down reagovala elektronika rozpojením stávajícího převodu, zhruba dvouvteřinovou pauzou (což zejména ve stoupání znamená citelné zpomalení vozu) a podřazením o dva stupně dolů. Zařazený stupeň byl logicky záhy vytočen k maximu a následovalo přeřazení na kýžený stupeň - to vše v průběhu předjíždění. Mimořádný cit je třeba mít při rozjíždění ve svahu - bez ruční brzdy se téměř nelze obejít. Ale abychom jenom nekritizovali: pro pohodové popojíždění po městě je Sensodrive v automatickém režimu výborný a zvyknete-li si na delší přeřazování, lze se s agregátem sžít i při přeřazování pádly pod volantem či voličem na středovém tunelu. V celém testu jsme dosáhli spotřeby 7,1 litru a to při 2/3 podílu mimoměstských jízd.

Na silnici a to bez ohledu na její kvalitu, C2 téměř exceluje. Podvozek je zřetelně tvrději naladěn než C3, auto ale přesto neseznamuje řidiče s více nerovnostmi, než je nutné. Ubylo bočního náklonu, přibylo možnosti razantní jízdy - vůz je nedotáčivý skutečně až při hodně brutálním zacházení. Posilovač by sice mohl při rychlé jízdě o něco více "ztuhnout", vzhledem k převažujícímu způsobu využití však považujeme jeho účinek za vyvážený. Brzdy mají okamžitý nástup a s lehkým autem nemají příliš práce. Daní za variabilitu zadní části je omezený výhled úzkým zadním oknem a také u zrcátekbychom se přimlouvali za zvětšení.

C2 je podle našeho názoru model, který je ve své kategorii ještě povedenější než "předchůdce" C3. Mezi největší klady patří využití vnitřního prostoru, jízdní vlastnosti a pružný motor. Naše výhrady k převodovce Sensodrive chápeme spíš jako doporučení pro zájemce: bude-li se pohybovat převážně v městském provozu nebo preferuje-li nenáročnost řízení a poklidný jízdní styl, je pro něj Sensodrive téměř ideál. Pokud ale vyžaduje využívání dynamických vlastností motoru a velmi dobrého podvozku skutečně naplno, je na místě zvolit manuální převodovku. Citroen u této motorizace poskytuje možnost volby, takže jedinou výhradou, která zůstává, je základní cena, byť s relativně širokou výbavou.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 374 900 Kč Cena v testované výbavě: 439 900 Kč

Základní výbava:čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brzdění, automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy, přední mlhové světlomety, posilovač řízení s variabilním účinkem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání, impulzní na straně řidiče, vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná, palubní počítač, robotizovaná převodovka SensoDrive se sekvenčním řazením, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla se zesíleným bočním vedením, 2 samostatná zadní sedadla, posuvná a sklopná, dvoukřídlé víko zavazadlového prostoru, disky kol z lehkých slitin 15" "Coyotte", přídavné přední, boční a zadní spoilery, chromovaná koncovka výfuku, nárazníky a boční dotykové lišty lakované v barvě karoserie, paket Translucide: hlavice řadicí páky a madla dveří v průsvitném barevném provedení

Výbava testovaného vozu:základní + klimatizace automatická, klimatizovaná schránka u spolujezdce, atermické čelní sklo, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů, vyhřívaná vnější zrcátka (+42.000,-), rádio s CD AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 reproduktorů, dálkové ovládání (+12.000,-), elektricky sklopná zrcátka (+2 000,-), metalický lak (+9 000,-)

Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 54 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 118 / 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.9 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 879
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 991 / 389
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3668
b) šířka (mm): 1668
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2318
e) rozchod vpředu (mm): 1438
f) rozchod vzadu (mm): 1439
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 730 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Ojetý Citroën C2 1.4: Prostor jenom pro čtyři Ojetý Citroën C2 1.4: Prostor jenom pro čtyři

Třídveřový Citroën C2 nabídne čtyřmístný interiér a…

JWRC: Martin Prokop vybojoval ve Finsku titul mistra světa! JWRC: Martin Prokop vybojoval ve Finsku titul mistra světa!

Jezdec jihlavského Jipocar Racing Týmu si svým vítězstvím…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…