Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

David Bureš
Diskuze (20)
Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská automobilka Citroën připravila rychlý a zároveň luxusní sedan.

Citroën začal teprve nedávno na čínském trhu prodávat kompaktní sedan DS 5LS. Krátce poté francouzský výrobce představuje možnou vrcholnou variantu tohoto vozu – přivítejte koncept nazvaný DS 5LS R.

Pod kapotou automobilu pracuje turbodmychadlem přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, která dosahuje výkonu 300 koní (221 kW) a točivého momentu 400 N.m. To je třeba více než u Peugeotu RCZ R, jehož 1.6 THP dává 199 kW a 330 N.m.

Citroën tímto motorem odkazuje na své působení ve světovém šampionátu rallye. Agregát spolupracuje se sekvenční převodovkou ovládanou páčkami pod volantem.

Velký důraz byl kladen na vylepšení podvozku automobilu. Oproti sériové verzi se koncept liší o 15 milimetrů sníženým podvozkem, auto má také širší rozchod předních kol. Upraven byl rovněž brzdový systém.

DS 5LS R nadále zůstává elegánem, sportovně laděné detaily ale odkazují na jeho schopnosti. Mezi ně patří karbonový pás vedoucí přes horní rám bočních oken až k zádi či mřížka v masce chladiče v karbonově šedém chromu.

Karoserie je lakována matnou, karmínově červenou barvou. Ta se objevuje i na 20palcových kolech. Předním dveřím dominují široké, karbonově šedé pásy. Chybět samozřejmě nemohou písmenka R (jako Racing).

Interiér sází na luxus – čalounění kombinuje alcantaru a kůži. Tyto materiály jsou použity nejen na sedadlech, ale také na palubní desce. Prošívání na sedadlech připomíná řemínky hodinek. Vybrané prvky na volantu a ve dveřních panelech jsou vyrobeny z karbonu.

Citroën DS 5LS R bude oficiálně představen na pekingském autosalonu, který startuje 20. dubna. Pokud se auto dostane na trh, prodáváno bude patrně jako výchozí sedan pouze v Číně. DS 5LS R je čtvrtým modelem řady DS s písmenem R v názvu – do prodeje se dostaly DS3 Racing a DS3 Cabrio Racing, hybrid DS4 Racing zůstal konceptem.

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - Francuz
8. 4. 2014 08:17
Re: Přesně podle čínského nevkusu
Ach boze, ty si uplne retardovany, alebo to len hras? Ty mas bohate skusenosti s pisanim absolutne zbytocnych, prispevkov, nevystihujucich podstatu, a plny absurdnosti. Daj sem fotku prosim ta aby som vedel koho mam zrazit.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2014 23:07
Re: Životnost?
Odkazuju na značkový tunery se zárukou a že výrobce představil 2.0 TFSI už i ve verzi 420 koní a Mercedes jich má 363, takže těch 300 koní z 1.6 vod BMW je doslova pohodička.
Mimochodem tovární 2.0 TFSI s výkonem přes 300 koní sou v nabídce už roky a pokud vim žádný zásadní problémy nejsou
5. 4. 2014 19:37
Re: Životnost?
Strober se bavi o zivotnosti a ty odkazujes na garazniky co zmrvi co se da. Oni se tuni klidne 1,6 na 500 koni, takze nejaky 2,0TFSI neni zadny zazrak. Jinak co kdo predstavil je uplne jedno, pac jde o studii tunenou klidne jak garazniky. Az to bude 5 let jezdit bez poruch muzem se bavit o nejake zivotnosti.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2014 12:05
Re: Životnost?
Dneska už to neni problém. 2.0 TFSI se tuní na 360 koní nebo kolik a v sérii má přes 300 PS. představili už i verzi 420 koní [odkaz] takže 300 z 1.6 prostě jen odpovídá. A tahle 1.6 společný dílko s BMW je myslim novější motor. Doby šestiválců prostě skončily
5. 4. 2014 09:55
Životnost?
Docela by mě zajímala životnost takového motoru...tedy než bude potřeba ho z větší části postupně vyměnit...