Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m
Citroën začal teprve nedávno na čínském trhu prodávat kompaktní sedan DS 5LS. Krátce poté francouzský výrobce představuje možnou vrcholnou variantu tohoto vozu – přivítejte koncept nazvaný DS 5LS R.
Pod kapotou automobilu pracuje turbodmychadlem přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, která dosahuje výkonu 300 koní (221 kW) a točivého momentu 400 N.m. To je třeba více než u Peugeotu RCZ R, jehož 1.6 THP dává 199 kW a 330 N.m.
Citroën tímto motorem odkazuje na své působení ve světovém šampionátu rallye. Agregát spolupracuje se sekvenční převodovkou ovládanou páčkami pod volantem.
Velký důraz byl kladen na vylepšení podvozku automobilu. Oproti sériové verzi se koncept liší o 15 milimetrů sníženým podvozkem, auto má také širší rozchod předních kol. Upraven byl rovněž brzdový systém.
DS 5LS R nadále zůstává elegánem, sportovně laděné detaily ale odkazují na jeho schopnosti. Mezi ně patří karbonový pás vedoucí přes horní rám bočních oken až k zádi či mřížka v masce chladiče v karbonově šedém chromu.
Karoserie je lakována matnou, karmínově červenou barvou. Ta se objevuje i na 20palcových kolech. Předním dveřím dominují široké, karbonově šedé pásy. Chybět samozřejmě nemohou písmenka R (jako Racing).
Interiér sází na luxus – čalounění kombinuje alcantaru a kůži. Tyto materiály jsou použity nejen na sedadlech, ale také na palubní desce. Prošívání na sedadlech připomíná řemínky hodinek. Vybrané prvky na volantu a ve dveřních panelech jsou vyrobeny z karbonu.
Citroën DS 5LS R bude oficiálně představen na pekingském autosalonu, který startuje 20. dubna. Pokud se auto dostane na trh, prodáváno bude patrně jako výchozí sedan pouze v Číně. DS 5LS R je čtvrtým modelem řady DS s písmenem R v názvu – do prodeje se dostaly DS3 Racing a DS3 Cabrio Racing, hybrid DS4 Racing zůstal konceptem.