4.4. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

 

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská automobilka Citroën připravila rychlý a zároveň luxusní sedan.

Citroën začal teprve nedávno na čínském trhu prodávat kompaktní sedan DS 5LS. Krátce poté francouzský výrobce představuje možnou vrcholnou variantu tohoto vozu – přivítejte koncept nazvaný DS 5LS R.

Pod kapotou automobilu pracuje turbodmychadlem přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, která dosahuje výkonu 300 koní (221 kW) a točivého momentu 400 N.m. To je třeba více než u Peugeotu RCZ R, jehož 1.6 THP dává 199 kW a 330 N.m.

Citroën tímto motorem odkazuje na své působení ve světovém šampionátu rallye. Agregát spolupracuje se sekvenční převodovkou ovládanou páčkami pod volantem.

Velký důraz byl kladen na vylepšení podvozku automobilu. Oproti sériové verzi se koncept liší o 15 milimetrů sníženým podvozkem, auto má také širší rozchod předních kol. Upraven byl rovněž brzdový systém.

DS 5LS R nadále zůstává elegánem, sportovně laděné detaily ale odkazují na jeho schopnosti. Mezi ně patří karbonový pás vedoucí přes horní rám bočních oken až k zádi či mřížka v masce chladiče v karbonově šedém chromu.

Karoserie je lakována matnou, karmínově červenou barvou. Ta se objevuje i na 20palcových kolech. Předním dveřím dominují široké, karbonově šedé pásy. Chybět samozřejmě nemohou písmenka R (jako Racing).

K tématu: Citroën zahájil prodej sedanu DS 5LS v Číně

Interiér sází na luxus – čalounění kombinuje alcantaru a kůži. Tyto materiály jsou použity nejen na sedadlech, ale také na palubní desce. Prošívání na sedadlech připomíná řemínky hodinek. Vybrané prvky na volantu a ve dveřních panelech jsou vyrobeny z karbonu.

Citroën DS 5LS R bude oficiálně představen na pekingském autosalonu, který startuje 20. dubna. Pokud se auto dostane na trh, prodáváno bude patrně jako výchozí sedan pouze v Číně. DS 5LS R je čtvrtým modelem řady DS s písmenem R v názvu – do prodeje se dostaly DS3 Racing a DS3 Cabrio Racing, hybrid DS4 Racing zůstal konceptem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně

Luxusní sedan od Citroënu se skromnějšími proporcemi míří…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…