17.3. 2017 Leoš Káňa

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi vs. Renault Grand Scénic 1.6 dCi – Francouzští grandi

 

Kompaktní MPV loni oživila nová generace modelu Renault Scénic i zmodernizované provedení Citroënu C4 Picasso. Oba vyzkoušíme v prodlouženém provedení Grand.

Francie dala světu skvělá vína, šampaňské, kulinářské speciality, významné umělce, ale také stála u zrodu velkoprostorových osobních vozidel v Evropě. Hlavně značka Renault, která v roce 1984 představila velký espace a o dvanáct let později menší scénic, postavený na hatchbacku Mégane. S Citroënem Picasso, jehož původním základem byl model Xsara, se potkáváme od roku 1999. Nyní už obě MPV představují samostatnou modelovou kapitolu, i když jejich filozofie zůstává stejná: na malých základech nabídnout co nejvíce prostoru. Verze Grand navíc zvládnou přepravit až sedm cestujících, a přitom se vejdou i do menší garáže, protože jsou dlouhé jako kombíky nižší střední třídy.

Diplomat a sportovec

Loňský rok byl pro oba modely velmi důležitý. Třetí generace Citroënu C4 Picasso s letopočtem narození 2013 prošla lehkou modernizací. U Renaultu však slavili příchod zcela nové, dokonce už čtvrté řady.

Citroën od počátku vsadil na originální vzhled spojující futuristické prvky s elegantními liniemi. Základem je jednoduchá krabicovitá silueta karoserie, kterou oživují zajímavé detaily, například stříbrná lišta linoucí se od předních sloupků přes střechu až pod okno v zadním sloupku. Výraz picassa se ani po faceliftu nezměnil. Přední části dominuje dvojitá chromovaná lišta tvořící uprostřed znak automobilky a na krajích obepínající diody pro denní svícení – přepracované jsou jen nasávací otvory.

Renault sází na sportovnější výraz, což dokládají skloněné přední okno navazující na linii kapoty, úzké prosklení nebo useknutý zadek s negativně skloněným sloupkem. S vysokými boky dobře ladí velká 20palcová standardní kola, která ve spojení s vyšší světlou výškou podlahy vyvolávají chybný dojem, že je renault mnohem kompaktnější a menší než citroën.

Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

Doba digitální

Oba vozy jsou jasně rozpoznatelné i po nahlédnutí do interiéru. Obliny v citroënu a centrálně umístěný štít s obří 12palcovou obrazovkou a druhým, sedmipalcovým displejem na středovém panelu působí jako stylově tvarovaný řídicí panel kosmické lodi. Scénic sází na dynamickou atmosféru.

Kapličce před řidičem dominuje velký kruhový rychloměr, tříramenný volant padne lépe do ruky a velkou masu palubní desky rozbíjí jen vystouplý středový panel s 8,7palcovým tabletem multimediálního systému R-Link 2 orientovaným na výšku. Tím se ovládá navigace, rádio, jízdní profi ly i detailní nastavení vozu. A tady vidíme největší slabinu. Listování v menu není příliš intuitivní a člověk se v něm občas ztrácí. Za jízdy je to v podstatě nemožné. Naštěstí se teplota nastavuje tradičními otočnými ovladači. To mu totiž může Grand Picasso jen závidět. U něj jste odkázáni pouze na dotykový displej, což už je přes hranu. Hledání místa, kam ťuknout prstem, nutí řidiče na delší dobu odvrátit pozornost od jízdy, čímž může dojít k řadě nebezpečných situací. Za ovládací prvky dáváme shodně trojku. V obou autech naopak potěší množství odkládacích přihrádek na drobnosti, prostorné boxy mezi předními sedadly i schránky v podlaze.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi vs.…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 







 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Žena s obřími airbagy: Třináctky ukazuje na požádání

Žena s obřími airbagy: Třináctky ukazuje na požádání

Trojnásobná mamka Sharon Perkins (51) se pyšní titulem největší kozatice ve Velké Británii. Její umělé třináctky…

Ministerstvo „sedí“ na bankovním trezoru. Bohatí majitelé sbírali kompro

Ministerstvo „sedí“ na bankovním trezoru. Bohatí…

Jako bankovní dům byl původně postaven Petschkův palác, který neslavně proslul během druhé světové války…

 

iSport.cz

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

Brémy dál chtějí Pavlenku! Zvýšily nabídku, Slavii dávají 80 milionů

Brémy dál chtějí Pavlenku! Zvýšily nabídku, Slavii…

Zájem bundesligového klubu Werderu Brémy o slávistického brankáře Jiřího Pavlenku neutuchá, podle informací…

 

Reflex.cz

Nakrmit ovce, podojit kozu, posekat louku... Na den farmářem? Proč ne

Nakrmit ovce, podojit kozu, posekat louku... Na den…

Zážitková agroturistika je fenomén, který existuje už nějaký ten pátek, ale masově nijak nepropukl. Nabízí totiž…

Štýrský dýňový olej: Rakouský polní léčitel

Štýrský dýňový olej: Rakouský polní léčitel

Štýrský dýňový olej má tak blahodárné účinky na tělo i duši, že se mu přezdívá černé zlato.