9.1. 2016 Jan Mička Jan Mička

Dakar živě: Kolomý si v šesté etapě připomněl těžkou nehodu, Macík se v závěru nudil

 

Šestá etapa Dakaru byla okružní a pro kamiony představovala pouze 295 kilometrů. V bivaku jsem vyzpovídal české jezdce.

Druhý lednový pátek se jela poslední bolivijská etapa letošního Dakaru. Nejvíce se nadřely posádky motocyklů, čtyřkolek a automobilů, protože musely ujet 542 ostrých kilometrů. To kamiony měly den o něco jednodušší – 295 kilometrů představuje jednu z nejkratších částí soutěže a celkovým počtem ujetých kilometrů (600) byl kratší pouze úvodní prolog. A ten byl navíc kvůli nehodě čínské pilotky zrušen.

Jako první jsem v bivaku potkal Martina Kolomého (Tatra Buggyra Racing), který měl šestou etapu celkem pernou. „Dnešní etapa pro nás byla hodně náročná. Po jezdecké chybě jsme vylétli z tratě a vjeli do řečiště. Myslel jsem, že jdeme na bok. V druhé polovině jsme udělali druhou chybu, když mi navigátor nahlásil, že za dvě stě metrů bude řečiště. Když jsem zvedl oči, řečiště bylo před námi a my měli na tachometru 130 km/h. Udělali jsme si větší skok, skoro jako v roce 2011 (po těžké nehodě si Kolomý zlomil páteř), ovšem s tím rozdílem, že dnes jsem tady a neodváží mě vrtulník,“ komentoval Kolomý dnešní etapu, kterou dokončil na sedmém místě.

Video

To Martin Macík junior z týmu KM Racing, který dojel na čtrnáctém místě, měl etapu o dost klidnější. „Jsem rád, že byl start přímo v bivaku v Uyuni, vzhledem k osmnácté startovní pozici kvůli problémům z předchozího dne (na trati měl problém s přírubou turba a ztratil dvacet minut) jsme se ale museli dost prodírat prachem. Předjel jsem asi tři kamiony, dokonce i docela rychle, cesta ale byla prvních 150 kilometrů hodně rozbitá. Později mi začala kvůli velkým nadmořským výškám třeštit hlava a navíc jsem si dvakrát „říznul“ o rám v kabině a musel trochu zpomalit. Posledních asi 120 kilometrů to byla pouze „vypalovačka“ rychlostí 140 km/h, tedy popravdě docela nuda. Myslím, že čtrnácté místo v etapě a třinácté celkově je dobrý výsledek, navíc jsem si zajistil dobrou výchozí pozici pro další den,“ řekl Macík exkluzivně pro Auto.cz po příjezdu do bivaku.

Jaroslav Valtr s druhou Buggyrou dojel na desátém místě, ani jeho ale dnešní šestá etapa moc nenadchla. „Byla to hodně rychlá trať. Ze začátku technická, rozbitá, ztratili jsme jednu pozici a bylo těžké ji získat zpátky. Později jsme se dostali na úseky s omezenou maximální rychlostí a jeli v prachu za ostatními vozy, což nebylo moc záživné. Ani nám se ale nevyhnuly problémy – v úzké ostré zatáčce jsme jeli bokem a sjeli z kamenitého srázu, ze kterého jsme se následně museli hrabat ven a tím ztratili cenný čas,“ komentoval Valtr dnešní etapu.

Okružní etapa z bivaku v Uyuni byla poslední zkouškou v Bolívii. Následujícího dne se vozy přesunou do Salty, kde končí sedmá etapa letošního Dakaru. Den poté je jediný volný v celé soutěži a my jej využijeme k online chatu s vybranými českými závodníky. Účast nám potvrdili nejlepší čeští piloti, máte se tedy nač těšit!

Spolupracujeme s TipCars.com
Britové mohou změnit názor. Miliardář Soros doufá v neuskutečnění brexitu Britové mohou změnit názor. Miliardář Soros doufá v neuskutečnění brexitu

Americký miliardář a filantrop George Soros doufá, že…

Glosa Martina Čabana: Tabák nezachrání všechno Glosa Martina Čabana: Tabák nezachrání všechno

Je trochu smutné, že pro českého prezidenta je…

Recept v mobilu. Lékárny čeká revoluce Recept v mobilu. Lékárny čeká revoluce

Kolaps jako při zavádění centrálního registru vozidel…

Konec vizuálního smogu? Praha bude regulovat reklamu v centru Konec vizuálního smogu? Praha bude regulovat reklamu v centru

Pražští radní se na úterním jednání jednohlasně shodli na…

 

Štítky Tatra Dakar 2016

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 






 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

Český europoslanec se „rýpe“ v Panama Papers. Koho už odhalil?

Český europoslanec se „rýpe“ v Panama Papers. Koho…

Evropská legislativa upravující prostředníky v kauze Panamských dokumentů je podle předběžných závěrů…

 

iSport.cz

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene ji síla V+V

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene…

Za vším hledej ženu, za pohádkovým comebackem Petry Kvitové ale muže. Hned dva. Tenisový trenér Jiří Vaněk (39)…

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl, mladík připomněl legendu

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl,…

Podíval se na papír ukrytý pod stulpnou, pohledem zkontroloval totožnost exekutora a pak už to bylo pouze na…

 

Reflex.cz

Z Marrákéše až na vrchol Džebel Tubkal aneb Krátká setkání ve Vysokém Atlasu

Z Marrákéše až na vrchol Džebel Tubkal aneb Krátká…

Cesta pohořím Atlas se táhne drsným terénem i malebnými vesničkami, kde se téměř zastavil čas. Místní lidé zde…

Kalvoda, Kocáb a spol. se zase rozepsali. Z jejich Několika vět nedává však smysl ani slovo

Kalvoda, Kocáb a spol. se zase rozepsali. Z jejich…

Aktuálně zveřejněná výzva Několik vět 2017 vypadá jako zdánlivě logický dokument. Každý z jeho deseti bodů…