reklama


9.1. 2016 Jan Mička Jan Mička

Dakar živě: Kolomý si v šesté etapě připomněl těžkou nehodu, Macík se v závěru nudil

 

Šestá etapa Dakaru byla okružní a pro kamiony představovala pouze 295 kilometrů. V bivaku jsem vyzpovídal české jezdce.

Druhý lednový pátek se jela poslední bolivijská etapa letošního Dakaru. Nejvíce se nadřely posádky motocyklů, čtyřkolek a automobilů, protože musely ujet 542 ostrých kilometrů. To kamiony měly den o něco jednodušší – 295 kilometrů představuje jednu z nejkratších částí soutěže a celkovým počtem ujetých kilometrů (600) byl kratší pouze úvodní prolog. A ten byl navíc kvůli nehodě čínské pilotky zrušen.

Jako první jsem v bivaku potkal Martina Kolomého (Tatra Buggyra Racing), který měl šestou etapu celkem pernou. „Dnešní etapa pro nás byla hodně náročná. Po jezdecké chybě jsme vylétli z tratě a vjeli do řečiště. Myslel jsem, že jdeme na bok. V druhé polovině jsme udělali druhou chybu, když mi navigátor nahlásil, že za dvě stě metrů bude řečiště. Když jsem zvedl oči, řečiště bylo před námi a my měli na tachometru 130 km/h. Udělali jsme si větší skok, skoro jako v roce 2011 (po těžké nehodě si Kolomý zlomil páteř), ovšem s tím rozdílem, že dnes jsem tady a neodváží mě vrtulník,“ komentoval Kolomý dnešní etapu, kterou dokončil na sedmém místě.

Video

To Martin Macík junior z týmu KM Racing, který dojel na čtrnáctém místě, měl etapu o dost klidnější. „Jsem rád, že byl start přímo v bivaku v Uyuni, vzhledem k osmnácté startovní pozici kvůli problémům z předchozího dne (na trati měl problém s přírubou turba a ztratil dvacet minut) jsme se ale museli dost prodírat prachem. Předjel jsem asi tři kamiony, dokonce i docela rychle, cesta ale byla prvních 150 kilometrů hodně rozbitá. Později mi začala kvůli velkým nadmořským výškám třeštit hlava a navíc jsem si dvakrát „říznul“ o rám v kabině a musel trochu zpomalit. Posledních asi 120 kilometrů to byla pouze „vypalovačka“ rychlostí 140 km/h, tedy popravdě docela nuda. Myslím, že čtrnácté místo v etapě a třinácté celkově je dobrý výsledek, navíc jsem si zajistil dobrou výchozí pozici pro další den,“ řekl Macík exkluzivně pro Auto.cz po příjezdu do bivaku.

Jaroslav Valtr s druhou Buggyrou dojel na desátém místě, ani jeho ale dnešní šestá etapa moc nenadchla. „Byla to hodně rychlá trať. Ze začátku technická, rozbitá, ztratili jsme jednu pozici a bylo těžké ji získat zpátky. Později jsme se dostali na úseky s omezenou maximální rychlostí a jeli v prachu za ostatními vozy, což nebylo moc záživné. Ani nám se ale nevyhnuly problémy – v úzké ostré zatáčce jsme jeli bokem a sjeli z kamenitého srázu, ze kterého jsme se následně museli hrabat ven a tím ztratili cenný čas,“ komentoval Valtr dnešní etapu.

Okružní etapa z bivaku v Uyuni byla poslední zkouškou v Bolívii. Následujícího dne se vozy přesunou do Salty, kde končí sedmá etapa letošního Dakaru. Den poté je jediný volný v celé soutěži a my jej využijeme k online chatu s vybranými českými závodníky. Účast nám potvrdili nejlepší čeští piloti, máte se tedy nač těšit!

Spolupracujeme s TipCars.com
Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici

Pro další budoucnost Prahy je klíčové dobudování vnějšího…

Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok

Ukrajinský prezident Petro Porošenko opět varoval před…

Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny

Dopravní odbory daly kvůli mzdám řidičů autobusů vládě,…

V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach

Na škole v obci Menden na západě Německa zasahovaly kvůli…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 






 
Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Dnes 11:00

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než dost. Tou největší je paradoxně nejmenší motor, který se dosud ve Škodě Rapid objevil.




Blesk.cz

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když hledala rodiče! Bývalý policista zveřejnil šokující teorii

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když…

Další šokující tvrzení v případě ztracené Maddie! Novinář a bývalý policista Mark Williams-Thomas v televizi…

Praha 14 se potýká se stoupajícím počtem opilých dětí: Minulý rok jich bylo přes 70

Praha 14 se potýká se stoupajícím počtem opilých…

Radnice Prahy 14 řeší problém se stoupajícím počtem opilých dětí. Zatímco v roce 2015 strážníci v Praze 14…

 

iSport.cz

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie hrozí 4 roky bez fotbalu

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie…

Život bez chození na fotbal si neumí představit, ale možná se pro něj stane realitou. Lídr aktivních fanoušků…

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů se odmítá těžko

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů…

O jednu z největších hvězd může přijít pražská Sparta. Do čínského klubu Che-nan Ťi-na-jie by mohla opora…

 

Reflex.cz

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje na výstavě svět, z kterého někdy mrazí

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje…

Před deseti lety jsem potkal Jana Šibíka (53), jednoho z nejlepších českých reportážních fotografů posledního…

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě počet tygrů, jenže na světě již žije jen kolem 4 tisíc

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě…

Tygr, největší kočkovitá šelma, je ve volné přírodě už dlouho mimořádně ohroženým druhem. Přesto Světový fond na…

 
 
reklama