9.1. 2016 Jan Mička Jan Mička

Dakar živě: Kolomý si v šesté etapě připomněl těžkou nehodu, Macík se v závěru nudil

 

Šestá etapa Dakaru byla okružní a pro kamiony představovala pouze 295 kilometrů. V bivaku jsem vyzpovídal české jezdce.

Druhý lednový pátek se jela poslední bolivijská etapa letošního Dakaru. Nejvíce se nadřely posádky motocyklů, čtyřkolek a automobilů, protože musely ujet 542 ostrých kilometrů. To kamiony měly den o něco jednodušší – 295 kilometrů představuje jednu z nejkratších částí soutěže a celkovým počtem ujetých kilometrů (600) byl kratší pouze úvodní prolog. A ten byl navíc kvůli nehodě čínské pilotky zrušen.

Jako první jsem v bivaku potkal Martina Kolomého (Tatra Buggyra Racing), který měl šestou etapu celkem pernou. „Dnešní etapa pro nás byla hodně náročná. Po jezdecké chybě jsme vylétli z tratě a vjeli do řečiště. Myslel jsem, že jdeme na bok. V druhé polovině jsme udělali druhou chybu, když mi navigátor nahlásil, že za dvě stě metrů bude řečiště. Když jsem zvedl oči, řečiště bylo před námi a my měli na tachometru 130 km/h. Udělali jsme si větší skok, skoro jako v roce 2011 (po těžké nehodě si Kolomý zlomil páteř), ovšem s tím rozdílem, že dnes jsem tady a neodváží mě vrtulník,“ komentoval Kolomý dnešní etapu, kterou dokončil na sedmém místě.

Video

To Martin Macík junior z týmu KM Racing, který dojel na čtrnáctém místě, měl etapu o dost klidnější. „Jsem rád, že byl start přímo v bivaku v Uyuni, vzhledem k osmnácté startovní pozici kvůli problémům z předchozího dne (na trati měl problém s přírubou turba a ztratil dvacet minut) jsme se ale museli dost prodírat prachem. Předjel jsem asi tři kamiony, dokonce i docela rychle, cesta ale byla prvních 150 kilometrů hodně rozbitá. Později mi začala kvůli velkým nadmořským výškám třeštit hlava a navíc jsem si dvakrát „říznul“ o rám v kabině a musel trochu zpomalit. Posledních asi 120 kilometrů to byla pouze „vypalovačka“ rychlostí 140 km/h, tedy popravdě docela nuda. Myslím, že čtrnácté místo v etapě a třinácté celkově je dobrý výsledek, navíc jsem si zajistil dobrou výchozí pozici pro další den,“ řekl Macík exkluzivně pro Auto.cz po příjezdu do bivaku.

Jaroslav Valtr s druhou Buggyrou dojel na desátém místě, ani jeho ale dnešní šestá etapa moc nenadchla. „Byla to hodně rychlá trať. Ze začátku technická, rozbitá, ztratili jsme jednu pozici a bylo těžké ji získat zpátky. Později jsme se dostali na úseky s omezenou maximální rychlostí a jeli v prachu za ostatními vozy, což nebylo moc záživné. Ani nám se ale nevyhnuly problémy – v úzké ostré zatáčce jsme jeli bokem a sjeli z kamenitého srázu, ze kterého jsme se následně museli hrabat ven a tím ztratili cenný čas,“ komentoval Valtr dnešní etapu.

Okružní etapa z bivaku v Uyuni byla poslední zkouškou v Bolívii. Následujícího dne se vozy přesunou do Salty, kde končí sedmá etapa letošního Dakaru. Den poté je jediný volný v celé soutěži a my jej využijeme k online chatu s vybranými českými závodníky. Účast nám potvrdili nejlepší čeští piloti, máte se tedy nač těšit!

Spolupracujeme s TipCars.com
Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump? Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump?

Donald Trump poprvé skutečně narazil. Plánovaná reforma…

Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci

Plíce v těle savců mají na starost patrně více než jen…

CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku

Státní agentura CzechInvest nyní jedná s řadou firem z…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Dnes 15:51

Malý kombík je už tradičním zástupcem nabídky mladoboleslavské automobilky. V blízké budoucnosti však patrně skončí.




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák, Jankto i Schick

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák,…

Fotbalovým reprezentantům do 21 let sice poslední přípravný sraz před červnovým mistrovstvím Evropy vyšel a…

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci hraje minimálně

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci…

Bylo mu čerstvě sedmnáct, když hrál ligu. Mimochodem jako z praku. Daniel Trubač platil za hráče s netušenými…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…