reklama


9.1. 2016 Jan Mička Jan Mička

Dakar živě: Kolomý si v šesté etapě připomněl těžkou nehodu, Macík se v závěru nudil

 

Šestá etapa Dakaru byla okružní a pro kamiony představovala pouze 295 kilometrů. V bivaku jsem vyzpovídal české jezdce.

Druhý lednový pátek se jela poslední bolivijská etapa letošního Dakaru. Nejvíce se nadřely posádky motocyklů, čtyřkolek a automobilů, protože musely ujet 542 ostrých kilometrů. To kamiony měly den o něco jednodušší – 295 kilometrů představuje jednu z nejkratších částí soutěže a celkovým počtem ujetých kilometrů (600) byl kratší pouze úvodní prolog. A ten byl navíc kvůli nehodě čínské pilotky zrušen.

Jako první jsem v bivaku potkal Martina Kolomého (Tatra Buggyra Racing), který měl šestou etapu celkem pernou. „Dnešní etapa pro nás byla hodně náročná. Po jezdecké chybě jsme vylétli z tratě a vjeli do řečiště. Myslel jsem, že jdeme na bok. V druhé polovině jsme udělali druhou chybu, když mi navigátor nahlásil, že za dvě stě metrů bude řečiště. Když jsem zvedl oči, řečiště bylo před námi a my měli na tachometru 130 km/h. Udělali jsme si větší skok, skoro jako v roce 2011 (po těžké nehodě si Kolomý zlomil páteř), ovšem s tím rozdílem, že dnes jsem tady a neodváží mě vrtulník,“ komentoval Kolomý dnešní etapu, kterou dokončil na sedmém místě.

Video

To Martin Macík junior z týmu KM Racing, který dojel na čtrnáctém místě, měl etapu o dost klidnější. „Jsem rád, že byl start přímo v bivaku v Uyuni, vzhledem k osmnácté startovní pozici kvůli problémům z předchozího dne (na trati měl problém s přírubou turba a ztratil dvacet minut) jsme se ale museli dost prodírat prachem. Předjel jsem asi tři kamiony, dokonce i docela rychle, cesta ale byla prvních 150 kilometrů hodně rozbitá. Později mi začala kvůli velkým nadmořským výškám třeštit hlava a navíc jsem si dvakrát „říznul“ o rám v kabině a musel trochu zpomalit. Posledních asi 120 kilometrů to byla pouze „vypalovačka“ rychlostí 140 km/h, tedy popravdě docela nuda. Myslím, že čtrnácté místo v etapě a třinácté celkově je dobrý výsledek, navíc jsem si zajistil dobrou výchozí pozici pro další den,“ řekl Macík exkluzivně pro Auto.cz po příjezdu do bivaku.

Jaroslav Valtr s druhou Buggyrou dojel na desátém místě, ani jeho ale dnešní šestá etapa moc nenadchla. „Byla to hodně rychlá trať. Ze začátku technická, rozbitá, ztratili jsme jednu pozici a bylo těžké ji získat zpátky. Později jsme se dostali na úseky s omezenou maximální rychlostí a jeli v prachu za ostatními vozy, což nebylo moc záživné. Ani nám se ale nevyhnuly problémy – v úzké ostré zatáčce jsme jeli bokem a sjeli z kamenitého srázu, ze kterého jsme se následně museli hrabat ven a tím ztratili cenný čas,“ komentoval Valtr dnešní etapu.

Okružní etapa z bivaku v Uyuni byla poslední zkouškou v Bolívii. Následujícího dne se vozy přesunou do Salty, kde končí sedmá etapa letošního Dakaru. Den poté je jediný volný v celé soutěži a my jej využijeme k online chatu s vybranými českými závodníky. Účast nám potvrdili nejlepší čeští piloti, máte se tedy nač těšit!

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zamávejte otravným domácím pracem - prádlo vám roztřídí a poskládají droidi Zamávejte otravným domácím pracem - prádlo vám roztřídí a poskládají droidi

Žhavá novinka pro vykonávání domácích prací —…

Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Manželka Jiřího Pomeje přiznala krizi: Nezvládám to, chce se mi brečet!

Manželka Jiřího Pomeje přiznala krizi: Nezvládám to,…

Konec minulého roku byl u Pomejů pořádně bouřlivý, napětí v jejich vztahu se dalo krájet. Nyní se Andrea musí…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama