Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso SLS: Slavná značka se vrací luxusním crossoverem

David Bureš
Diskuze (14)
De Tomaso pokračuje v tradici, i nadále bude používat americké komponenty.

Obnovená značka De Tomaso se bude na ženevském autosalonu prezentovat luxusním crossoverem SLS, který by se měl začít prodávat příští rok. Tak jako historické vozy značky bude i SLS používat americké komponenty.

SLS bude nabízeno se dvěma motory, se šestiválcem o výkonu 221 kW (300 k) a vidlicovým osmiválcem 404 kW (550 k). Přestože De Tomaso nezveřejnilo jméno výrobce motorů, je pravděpodobné, že pocházejí z dílny Cadillacu.

I pohled do interiéru naznačuje, že De Tomaso spolupracuje s Cadillacem. Tvary palubní desky totiž víc než nápadně připomínají americký crossover SRX.

Základ SLS bude tvořit hliníková platforma Univis, která šasi zpevňuje pomocí čtvercové trubkové konstrukce. Poprvé tuto platformu používal malosériový terénní vůz Rayton Fissore Magnum, který se prodával od roku 1985 do roku 2003. Pod jeho tvary byl podepsán bývalý designér De Tomasa Tom Tjaada.

Cena automobilu by se měla pohybovat mezi 100 a 130 tisíci Euro, což je o něco víc než v případě konkurenčního BMW 5 GT.

De Tomaso SLS se má stát prvním vozem z plánované modelové řady, která bude sdílet platformu Univis. De Tomaso do budoucna plánuje vyrábět vedle crossoveru i limuzínu a kupé. Podle předběžných plánů má v budoucnu vznikat 3.000 crossoverů ročně, 3.000 limuzín a 2.000 kupé.

O výrobu se postará turínská továrna Grugliasco, která je po ukončení výroby Alfy Romeo Brera/Spider neobsazená. Rozeběhnutí výroby si vyžádá investici ve výši 116 milionů Euro a staronová automobilka má zaměstnávat 900 osob. Vedle výrobní linky tu bude i karosárna a lakovna.

Později by se mělo vyrábět i v bývalé továrně společnosti Delphi ve městě Livorno, kde bude zaměstnáno 150 lidí.

Automobilka De Tomaso byla založena v roce 1959 argentinským závodníkem Alejandrem DeTomaso. Modenská továrna zažívala své nejslavnější období v šedesátých a sedmdesátých letech, kdy prodávala modely Vallelunga, Mangusta a Pantera, které používaly motory Ford.

Současným majitelem značky je osmdesátiletý Gian Mario Rossignolo, bývalý vrcholný manažer Lancie či společnosti Zanussi.

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - Pekelná Micinka
1. 3. 2011 00:29
Re: De Tomaso
Sedan je krásný, stejně jako Mangusta, Pantera taky ujde, ty novější už přeci jen ztrácí. Myslím, že problém není v tom, že to je x-over, ale v tom, že to není ostré aspoň jako X6 M.
28. 2. 2011 20:05
De Tomaso
Toto je De Tomaso

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

nie ten odporný paskvil, pre ktorý slávne meno iba zneužili. De Tomaso a crossover, však je to na hlavu.

:no: :no: :no:
28. 2. 2011 15:59
Za mě palec nahoru
Mě se to hodně líbí. Inspirace 5GT je sice zjevná, ale mě se hned od začátku líbila právě i 5GT, takže s tím nemám problém. Ve srovnání s bavorákem mi dokonce přijde vyváženější v proporcích. Problém mám akorát se zadními lampami. Celkově je to podle mě sice riskantní, ale podle mě dobrý krok, že tahle značka znovuvstupuje právě tímhle GT-crossoverem, alespoň má šanci hned o začátku podchytit vzrůstající zájem o tento typ karoserie.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 2. 2011 13:19
Re: bezpohlavní
Označení hezký, bych se raději vyvaroval... Já v tom vidm tedy křížence 5GT s domnělou asijskou kopií XJ s optikou světel vzdáleně připomínající Insignii.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 2. 2011 13:14
Re: DE BAVORASO
Je to promarněná příležitost. ;-\