Deset nejlepších a nejhorších aut posledních 25 let

Deset nejlepších a nejhorších aut posledních 25 let

Nejrůznější přehledy a žebříčky jsou nejen v případě aut ideálním nástrojem pro rozdmýchání vášní. Jeden takový seznam má na svědomí i britský Auto Express.

Žebříček deseti nejlepších a nejhorších automobilů uplynulých 25 let je výsledkem průzkumu provedeného magazínem Auto Express v rámci oslav jeho 25. výročí a vztahuje se především na britských trh. Zároveň nechává lehce nahlédnout do duší britských řidičů, resp. čtenářů tohoto časopisu.

Přehled deseti nejlepších vozů posledních 25 let začíná u posledního místa a u každého vozu je zveřejněna cena, za níž byl nebo stále je nabízen na britském trhu a také částka, za níž lze pořídit nejlevnější ojeté kusy.

Na desátém místě mezi nejlepšími skončilo klasické Mini, které je podle čtenářů téměř národním klenotem a jeho nejpropracovanější verze mají pocházet z let 1990 až 2000. Cena nového vozu byla údajně 8.995 britských liber a nyní se dá původní Mini z posledního desetiletí své kariéry pořídit od 1.800 britských liber.

 [600×371]

Místo deváté obsadil Aston Martin DB9 vyráběný od roku 2004, který se do žebříčku dostal především kvůli svému designu, který Britové označují jednoznačně za krásný. Pozitivně je hodnocena nabídka dvojice karosářských verzí. Zajímavou skutečností je pak propad ceny o téměř 70 procent na britském trhu, kde nový DB9 stál 103.000 britských liber, ale ojetý jej lze sehnat od 31.950 britských liber.

 [600×315]

Osmé místo obsadila Alfa Romeo 156 z let 1998 až 2006. I zde sehrál hlavní roli design karoserie a zároveň interiéru. Oceňován je sportovní styl této Alfy Romeo v obou jejích karosářských verzích. Nová 156 přišla ve Velké Británii na 17.972 britských liber, ale dnes se dá najít i kus, který stojí jen 695 britských liber.

 [600×373]

Hypersport Bugatti Veyron si podle Britů zaslouží být až na sedmém místě v jejich žebříčku a za jeho zařazením mezi deset nejlepších aut posledních 25 let samozřejmě stojí jeho výkony a exkluzivita. Cena nové Bugatti začíná na částce 839.900 britských liber, ale mezi ojetými Veyrony lze narazit i na kusy s propadem ceny o 30 procent, které se dají pořídit za 585.000 britských liber.

 [600×354]

Šestá je první generace Audi TT z let 1998 až 2006. Ta se prakticky ihned po svém uvedení na trh stala módním hitem a dnes je považována za jeden z vozů, který svým designem ovlivnil nejen následující modely své značky, ale i řadu konkurentů. Jako nové stálo TT 24.050 britských liber a dnes jsou nejlevnější exempláře nabízeny za zlomek této ceny a lze jej získat již od 1.995 britských liber.

 [600×336]

Na páté místo byl usazen Nissan GT-R nabízený ve Velké Británii od roku 2008. V jeho případě jsou samozřejmě oceňovány jízdní výkony a špičková technika, kterou je tento japonský sportovec vybaven. Cena nového vozu začíná na 52.000 britských librách, zatímco u ojetých vozů lze s cenovkou startovat již na 31.750 britských librách.

 [600×273]

Nejnovější ze všech vozů ve finálové desítce je na čtvrté pozici Volkswagen Golf sedmé generace, který na toto místo vynesla především jeho všestrannost. Zároveň je to jediný vůz, u nějž je uvedena jen cena za nový automobil, která začíná na 16.495 britských liber.

 [600×293]

Třetí místo je nejvyšší na jaké dosáhl zástupce supersportů a Britové na tuto pozici usadili svůj McLaren F1 z let 1992 až 1998. Popularita tohoto vozu je i po 22 letech od jeho uvedení a více než patnácti letech od jeho největších sportovních úspěchů stále extrémně vysoká, což do jisté míry dokazuje i skutečnost, že redaktorům Auto Expressu se u McLarenu F1 nepodařilo najít ojetý kus nabízený na internetu na rozdíl od jiných slavných a často i výkonnějších supersportů. Cena nového F1 se v devadesátých letech pohybovala od 634.500 britských liber.

 [600×351]

Druhá pozice je obsazena Lancií Deltou Integrale. Ostrá verze italského konkurenta pro první a druhou generaci Volkswagenu Golf z let 1979 až 1994 zcela zastiňuje všechna slabší provedení Delty s pohonem předních nebo i všech kol. Poslední soutěžní Lancia se vryla Britům skutečně hluboko do srdcí a je jejich oblíbencem i přes skutečnost, že italská značka z jejich trhu oficiálně odešla v polovině devadesátých let. V dobách své největší slávy se Delta Integrale prodávala nová za ceny od 25.500 britských liber. Dnes se dá získat již za 8.990 britských liber, ale je potřeba počítat s tím, že nebude právě v nejlepší kondici.

 [600×319]

Po devítce převážně sportovně laděných a stylových modelů se může zdát Ford Focus první generace na prvním místě jako špatný vtip, ale ve skutečnosti je podle Britů jeho prvenství oprávněné. Důvodem jsou jeho jízdní vlastnosti i design a prostor v interiéru, s nimiž v roce 1998 nahradil poslední generaci Escortu. Ta byla podle tehdejších měřítek poměrně nudná a její interiér působil na řadu zákazníků stísněným dojmem. Nový Focus začínal s cenou na částce 13.350 britských liber a ceny nejlevnějších ojetin začínající na 350 britských librách rozhodně nejsou žádným překvapením.

 [600×369]

Vedle deseti nejlepších vozů za posledních 25 let sestavili britští čtenáři i seznam deseti nejhorších vozů ze stejného období, u nějž bylo upuštěno od komentářů, sledování cen a dokonce nemá ani stanoveno pořadí.

Čtenář si tak může sám zvolit, který vůz z této desítky je podle něj nejhorších. Zvoleny do ní byly tyto modely - Rover CityRover (2003), Daihatsu Move (1997), Mitsubishi Carisma (1993), Suzuki X-90 (1995), Renault Avantime (2001), Škoda 120/130 L (1988), Lexus SC 430 (2001), Nissan Serena (1992), Citroen C3 Pluriel (2003) a Chrysler PT Cruiser Convertible (2005).

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Deset nejlepších a nejhorších aut…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Dnes 13:22

Závody dragsterů jsou atraktivní záležitostí zejména v zámoří. A jak už to tak u obdobně rychlých strojů bývá, někdy jde doslova o život.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil ve Spartě bych se bál

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil…

Novou výzvu má před sebou Pavel Horváth. Bývalý kapitán Viktorie Plzeň se ujal druholigového Baníku Sokolov, se…

 

Reflex.cz

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře živený Jamiroquai v psychedelické čelence

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře…

Trochu přibral na váze, změnil klobouk a zešedly mu vousy. Zpěvák Jay Kay uhranul v 90. letech svět velkým…

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou pro Poláky nejoblíbenější soused

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou…

Asi nejpopulárnější představitel české katolické církve není ani Čech, ani úplně typický kněz. Lanškrounský…