Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit 2007: nové Mitsubishi Lancer a studie Lanceru Evolution

Libor Zezulka
Diskuze (44)
Mitsubishi slíbilo, že na autosalonu v Detroitu představí novou generaci modelu Lancer a svůj slib splnilo. K tomu přidalo i studii Lanceru Evolution X - Prototype X.

Nové Mitsubishi Lancer jsme vám v krátkosti přestavili už v na konci minulého roku, kdy automobilka zveřejnila o svém voze první informace. Na výstavišti v Detroitu si návštěvníci mohou prohlédnout nový Lancer, který vyvolával ještě donedávna mnoho otázek, v celé kráse. Nová generace Lanceru využívá některé z designových prvků studie Concept-X a přestože ve srovnání s předchůdcem působí mnohem sportovněji, v médiích byla několikrát označena za slabý odvar působní studie.

Přední části přesto dominují agresivní úzké světlomety a především robustní nárazník s výraznými vstupy vzduchu a drobnými oválnými mlhovkami v spodní části inspirované studií. Nový Lancer přerostl současný model o 35 mm a na délku nyní měří 4570 mm, na šířku se protáhl o 65 mm na 1760 mm a na výšku o 60 mm, takže celková výšky nyní činí 1490 mm. Rozvor se zvětšil o 35 mm na 2635 mm.

Vůz vyrostl na nové podvozkové platformě a dostal nový zážehový čtyřválec se zdvihovým objemem 2.0 litry a maximálním výkonem 112 kW při 6000 o táčkách. Nová jednotka bude spojena s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo nově rovněž s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem. Verze Lancer GTS umožní řidiči ovlivňovat převodovku pomocí pádel pod volantem.

Nový Lancer charakterizuje nejen dynamický design a díky nové platformě i lepší jízdní vlastnosti, ale také tuhá karoserie. Ve srovnání s předchozím modelem vzrostla pevnost karoserie v krutu o 56 procent a v ohybu o 50 procent. Nové Mitsubishi Lancer se bude v USA nabízet ve třech stupních výbavy DE, ES a GTS. Sportovní výbava GTS přidává tužší podvozek se sportovními tlumiči a např. 18palcová kola.

Prototype X - nové Evo se blíží

V Detroitu si odbývá premiéru také studie nástupce současného ostrého sedanu Lancer Evolution. Nový Lancer Evolution se bude od toho současného pravděpodobně velmi lišit, po delší době tak dojde k výrazné změně designu modelu. Pod kapotou studie osazené sportovními nárazníky, robustním zadním spoilerem a sportovními zrcátky našla místo přeplňovaného varianta nového zážehového čtyřválce 4B11 o objemu 2.0 litry.

Přesný výkon celohliníkové jednotky, která ve srovnání s motorem použitým v Lanceru Evolution IX váží o 20 kg méně, automobilka v oficiální tiskové zprávě zatím neudává, hovoří se však o výkonu okolo 300 koní. Mitsubishi potvrdilo nasazení systémů S-AWC (Super All Wheel Control), který je další evolucí systému 4WD a dále známých systémů ACD (Active Center Differential), AYC (Active Yaw Control) a ASC (Active Skid Control).

V Detroitu představený Prototype X dostal automatizovanou převodovku s možností řazení pod volantem, příznivci klasiky mohou zvolit pětistupňovou ručně řazenou převodovku.

Libor Zezulka
Diskuze (44)
10. 1. 2007 13:44
uz to chapem :D
trvalo mi dost dlho pochpit preco kazdeho stve ako vyzra zad tahto auta (myslim EVO)... z predu je krasne to nikto nepoprie ale vas stve to, ze v spetaku si pohlad na nho dlho nevychutnate a hned je pred vami!!! preto vam neostavas nic len pozerat sa do vyfukov... preto to tak kazdeho stve;) lebo aj tak vacsina z nas uvidi evo len zo zadu - po predbehnuti :D
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2007 23:39
Re: Design
Takže vlastně design je skvěle vyvážený.. >:D >:-[] :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2007 16:54
Re: OT. Už to začína....
K dakaru to tak trochu patří... bohužel. Možná i tím je atraktivní. Docela mě negativně překvapilo, že auto.cz mlčí, zatím o Dakaru ani slovo, přičemž sekce formule1 je v zimním období téměř mrtvá a jsou v ní jen méně podstatné informace. Přitom by ji na leden klidně mohla vystřídat sekce Dakar.
9. 1. 2007 15:03
Sedínka
Zase ten zadek. Cordobo-Laguno-Alfoidní a ještě k tomu tam vůůbec nepasuje :-( Minimálně červená nesluší!
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2007 14:59
Re: ...The Gutter And Stars.
Já vlastně ani Fatboy Slima neposlouchám, jen jsem hledal nějakej název, co tu ještě nebyl.. No každopádně každý den, když vidím na parkovišti sousedovic Galanta, cca. r.98, tak mi je při pohlednu na dnešní Mitsu smutno. Ale pokud by se rozhoupali, tak jim přeju úspěch, ta příď je potentní, dala by se upravit a nový Galant, samozřejmě s jiným "normálním" zadkem by byl na světě. Uvidíme, myslím, že Mitsu to mají výhradně ve svých rukou a je jen na nich, jestli využijí příležitost, myslím, že spousta lidí, nejen v ČR by uvítala nějaký spolehlivý sedan stř. třídy. V půlce 90. let jsem s vyplazeným jazykem koukal na Mazdu6 a Xedosy ani radši nevzpomínat. A byl tu i ten galantní Galant, sice má trochu těžkopádnou záď, ale pohled má téměř dokonalej.. Tak zatím pro Mitsu takové polo-bravo >:D