Detroit 2007: nové Mitsubishi Lancer a studie Lanceru Evolution
Nové Mitsubishi Lancer jsme vám v krátkosti přestavili už v na konci minulého roku, kdy automobilka zveřejnila o svém voze první informace. Na výstavišti v Detroitu si návštěvníci mohou prohlédnout nový Lancer, který vyvolával ještě donedávna mnoho otázek, v celé kráse. Nová generace Lanceru využívá některé z designových prvků studie Concept-X a přestože ve srovnání s předchůdcem působí mnohem sportovněji, v médiích byla několikrát označena za slabý odvar působní studie.
Přední části přesto dominují agresivní úzké světlomety a především robustní nárazník s výraznými vstupy vzduchu a drobnými oválnými mlhovkami v spodní části inspirované studií. Nový Lancer přerostl současný model o 35 mm a na délku nyní měří 4570 mm, na šířku se protáhl o 65 mm na 1760 mm a na výšku o 60 mm, takže celková výšky nyní činí 1490 mm. Rozvor se zvětšil o 35 mm na 2635 mm.
Vůz vyrostl na nové podvozkové platformě a dostal nový zážehový čtyřválec se zdvihovým objemem 2.0 litry a maximálním výkonem 112 kW při 6000 o táčkách. Nová jednotka bude spojena s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo nově rovněž s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem. Verze Lancer GTS umožní řidiči ovlivňovat převodovku pomocí pádel pod volantem.
Nový Lancer charakterizuje nejen dynamický design a díky nové platformě i lepší jízdní vlastnosti, ale také tuhá karoserie. Ve srovnání s předchozím modelem vzrostla pevnost karoserie v krutu o 56 procent a v ohybu o 50 procent. Nové Mitsubishi Lancer se bude v USA nabízet ve třech stupních výbavy DE, ES a GTS. Sportovní výbava GTS přidává tužší podvozek se sportovními tlumiči a např. 18palcová kola.
Prototype X - nové Evo se blíží
V Detroitu si odbývá premiéru také studie nástupce současného ostrého sedanu Lancer Evolution. Nový Lancer Evolution se bude od toho současného pravděpodobně velmi lišit, po delší době tak dojde k výrazné změně designu modelu. Pod kapotou studie osazené sportovními nárazníky, robustním zadním spoilerem a sportovními zrcátky našla místo přeplňovaného varianta nového zážehového čtyřválce 4B11 o objemu 2.0 litry.
Přesný výkon celohliníkové jednotky, která ve srovnání s motorem použitým v Lanceru Evolution IX váží o 20 kg méně, automobilka v oficiální tiskové zprávě zatím neudává, hovoří se však o výkonu okolo 300 koní. Mitsubishi potvrdilo nasazení systémů S-AWC (Super All Wheel Control), který je další evolucí systému 4WD a dále známých systémů ACD (Active Center Differential), AYC (Active Yaw Control) a ASC (Active Skid Control).
V Detroitu představený Prototype X dostal automatizovanou převodovku s možností řazení pod volantem, příznivci klasiky mohou zvolit pětistupňovou ručně řazenou převodovku.