Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger a Challenger Hellcat: Produkce se zdvojnásobí

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Dodge letos v březnu stoplo objednávky nejvýkonnějších Hellcatů SRT řad Charger a Challenger. V modelovém roce 2016 však vysokou poptávku hodlá uspokojit.

Dodge nestíhalo nejvýkonnější „pekelné kočky“ v kanadském Bramptonu (Ontario) díky masivní poptávce vyrábět. Pro rok 2016 se však produkce minimálně zdvojnásobí, řekl to generální ředitel divizí Dodge a SRT koncernu Fiat Chrysler Automobiles Tim Kuniskis. Bohužel, kolik by mělo být celkem vyrobeno aut, prozatím neupřesnil.

Objednávky, které jsou zadány do výroby, budou do letošního srpna uspokojeny, zákazníci se však dočkají ještě modelů 2015. Zbývající Dodge zruší. Vážně! Zájemci však nemusejí mít strach, nabídne jim model 2016 se slevou, což je minimálně férové. Automobilka tyto vozy vybaví standardně koženým interiérem Laguna, informačním systémem Uconnect 8.4AN s obrazovkou úhlopříčky 8,4 palce, navigací, HD rádiem a předplacenými satelitními službami Sirius XM na pět let včetně dopravních informací. Nikdo tedy za tyto prvky nepřiplatí už ani cent navíc.

Produkce nového modelového roku začne v září, objednávkové knihy se otevřou příští měsíc v jeho druhém týdnu. Dodávky budou rozděleny na dvě poloviny, tu druhou dostanou prodejci v únoru 2016. Jenže obdrží vždy limitovaný počet vozů na základě svých obchodních výsledků z minulosti, takže ti nejúspěšnější budou moc uspokojit nejvíce klientů. Individuální dovoz do Evropy tudíž nepřipadá v úvahu, pokud se samozřejmě auta nedostanou do rukou spekulantů. Musíme si nechat zkrátka zajít chuť.

Kuniskis se pochopitelně tetelí blahem, nejvyšší šéf si nemohl přát nadšenější reakce na oba dva muscle cars s kompresorovými vidlicovými osmiválci Hemi 6,2 l o výkonu 527 kW (716 k). Nic silnějšího sériového dosud u Chrysleru nepostavili, byť tato hodnota (oficiálních 707 koní značí imperiální jednotky, nikoli metrické) je naměřena podle optimistické americké normy SAE. Půvabných až 881 N.m přenáší na zadní kola osmistupňový automat.

Challenger zvládá na sériových pneumatikách Pirelli P Zero čtvrt míle (402 m) za 11,2 s. Sedan Charger je ještě o dvě desetiny rychlejší, oba modely proto získaly patřičné certifikáty NHRA (National Hot Rod Association), která v USA pořádá populární závody dragsterů. Charger je zároveň s 328 km/h v současnosti nejrychlejším továrně vyráběným čtyřdveřovým vozem světa.

Zájemci mají hlad po výkonu a Hellcaty se staly za oceánem prodejním hitem. Dokonalá trefa do černého, neexistuje však asi nikdy, kdo by Dodge takový obchodní úspěch nepřál. Značka se bohužel z Evropy už před časem stáhla. Upřímně, docela Američanům závidíme.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Hittman
29. 7. 2015 09:06
Občas
Amíkům velmi závidím. Ano, nemám na to, ale rád bych měl a jezdil. Také jim závidím ty rovné nekonečné cesty krajinou, kde není ani živáčka :yes:
Avatar - Barrichello
29. 7. 2015 08:59
Re: Nedostanou se do Evropy
Tak já live taky, ale sou tu. Má je skladem Impexta, Auto Outlet, Denker.....Chargery i Challengery.
28. 7. 2015 23:13
Re: Nedostanou se do Evropy
Mě k Challengerovi nejvíc sedí ta oranžová.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 7. 2015 17:41
Re: dokonalost
Asi 999 důvodů měsíčně plus $ingerovný?
Avatar - Pekelná Micinka
28. 7. 2015 17:38
Re: Nedostanou se do Evropy
Zelená by mě po chvíli začala sr8t. Ona to auto posouvá do takové zvláštní polohy, kde mi nesedí. Procházel jsem konfigurátor a vybíral bych mezi B5 modrou, stříbrnou a bílými. Ovšem na to asi v reálu hned tak nedojde. Nicméně je fajn, že se jich tu pár objeví.