Dubaj chce zakázat řízení chudým řidičům, zabírají místo na silnicích
Dubaj je jedním ze světových center luxusu, což dokazuje i fakt, že zdejší policie mimo jiné vlastní Bugatti Veyron. Je tak jen těžko představitelné, že tu žijí i chudší obyvatelé. Ty nyní může čekat těžší život.
Toto město totiž trápí přeplněné silnice a jedním z řešení, jak omezit počet aut, je ztížit chudým řízení. Do budoucna by tak automobil mohly v Dubaji vlastnit jen ty osoby, jejichž měsíční příjem bude nad stanovenou hranicí.
Dalším z řešení je zvýšení nákladů na řízení. „Měli bychom zvýšit poplatky za parkování, ceny pohonných hmot a ceny pojištění,“ navrhuje Hussain Lootah, primátor města Dubaj.
Právě poplatky za parkování jsou ve srovnání s Evropou nebo Spojenými státy v Dubaji relativně nízké. Hodina parkování v centru města klidně stojí jen jeden dirham, což je při současném kurzu ani ne šest korun.
Lootah by také rád nalákal zdejší obyvatele na veřejnou dopravu, problémem je ale fakt, že auta jsou zde velice levná, a tak lidé jedou raději svým vozem než třeba metrem. Dubajský primátor tvrdí, že město rozšíří systém podzemní dráhy o další stanice, bohaté pak láká na luxusní autobusy.
Naopak program na sdílení automobilů nebo osvětové programy. Lootah odmítl. Zdejšímu serveru The National vysvětlil, že v Dubaji žijí lidé více než 200 národností, tudíž podle něj zde nemůžou takové programy fungovat.
Podobné omezování dopravy je zaváděno i v ostatních městech světa. Třeba v Londýně se pro vjezd do centra už mnoho let platí mýtné, Peking zase nedávno kvůli zhoršenému ovzduší rozhodl o omezení počtu vydávaných nových registračních značek. Velký podíl nových spz navíc má být určen pouze pro úsporná auta, jako jsou elektromobily nebo vozy s hybridním pohonem.