17.4. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

ECD Automotive Design RRC: Americký Range Rover!

 

Máte rádi vozy značky Land Rover, ale jejich sériová produkce vám nestačí? Pak zkuste navštívit americkou firmu ECD Automotive Design, která „staví“ své vlastní Land Rovery. A nejnověji také Range Rovery.

ECD v názvu je zkratkou East Coast Defender. Už z ní je zřejmé, na jaké automobily se tato společnost sídlící za západním pobřeží (Malibu, Kalifornie) stejně jako na východním pobřeží (Kissimmee, Florida) USA zabývá. V současné době společnost zaměstnává přibližně padesátku vyškolených zaměstnanců. Počátky ale byly skromné, přičemž interní zdroje uvádějí, že na něm byla parta nadšenců, „nakažených vůní benzínu“. Pokud budeme konkrétnější, tak firmu založili podnikatel Scott Wallace spolu se specialisty na Land Rovery Tomem a Elliotem Humblovými. Původním záměrem bylo renovovat staré Defendery.

Zejména verze s kratším rozvorem náprav s přídomkem 90 se do USA v uplynulých letech dovážela jen ve velmi malých počtech. Což je zajímavé, když uvážíme, že ve zbytku světa se těchto aut prodalo značné množství. Později se k renovacím přidaly totální přestavby aut, na jejichž konci vyjede vůz, který má s tím původním společný pouze základ a samozřejmě tvary karoserie. ECD Automotive Design tak postoupil z renovátora na, řečeno s trochou nadsázky malosériového výrobce „Land Roverů“. Takto vznikla společnost East Coast Defender na Floridě v roce 2013.

V Americe je jich málo

K totálním přestavbám Defenderů nedávno přidala FCD Automotive Design také modernější a větší Range Rover, tady pojmenovaný RRC (Range Rover Classic). A sice ten původní, který britská automobilka vyráběla v letech 1970 až 1996. Navzdory tomu se však v USA tento vůz v dealerské síti britské značky nabízel pouze v letech 1987 až 1995. Přitom někdejší Range Rover poskytoval oproti Defenderu mnohem více komfortu, tudíž lépe zapadal do požadavků Američanů kladených na vozy této třídy. Kromě toho měl větší pole působnosti i díky samočinné převodovce či pohonu všech kol s redukčním převodem.

Range Rover Chieftain je modernizovaný klasik s novým osmiválcem Cadillac

Range Rover v podání FCD Automotive je dle dostupných informací po provedených pracích kvalitnější a po technické stránce spolehlivější, než anglický originál, z něhož vychází. Kupodivu i přes špatnou reputaci je o klasické Range Rovery v USA stále velký zájem.

Při „výrobě“ nového RRC, jak se „Rangie“ od firmy ECD Automotive Design oficiálně označuje, je samozřejmě snaha co možná nejvíce zachovat typický anglický šarm těchto automobilů. Při přestavbách se údajně využívá stejných postupů, stejně jako konstrukčních řešení, jako na originálním britském voze.

Výroba je samozřejmě zakázková, přičemž zákazník si zvolí karoserii, poháněcí ústrojí, rozměry a design kol, pneumatiky, či materiály jak exteriéru tak také kabiny. Samozřejmostí je dále rozličná paleta barev a odstínů. Možností jak vůz individualizovat je ale samozřejmě mnohem více. Záleží na konkrétních požadavcích a také samozřejmě bonitě zákazníka.

Výhradně na Floridě

Přestavby původních aut na RRC byly svěřeny pouze floridské pobočce firmy ECD. Tedy „východnímu pobřeží“. Za tímto účelem zde vznikly montážní haly pojmenované příznačně „Rover Dome“ a sice na ploše přibližně 30 000 čtverečních stop (cca 2787 m2). V Malibu v Kalifornii tak zůstalo pouze zákaznické centrum, kde si lze vůz objednat.

„Vozy RRC jsou určeny pro běžné používání,“ říká Tom Humble, spoluzakladatel společnosti ECD. „Princip výroby vozu RRC zůstává stejný, jako v případě již dříve nabízeného Defenderu. Vše je zcela individuální. V praxi tak na ulici neuvidíte dvě stejná auta. Na výrobě RRC se podílí v současné době 52 zaměstnanců, z nichž 42 má certifikát mechanika ASE (Automotive Service Excellence).

Veškerá práce na RRC je výhradně manuální. Od prohlídky původního vozu, který projde přestavbou přes následnou demontáž jeho komponentů až k pečlivé renovaci všech dílů případně jejich dalšího vylepšení a jejich zástavby do vozidla. Jde nejen o lakování a čalounění, ale také o elektroinstalaci a elektroniku obecně. To vše je nové a samozřejmě jinak mnohem moderněji řešené, ve snaze zajistit požadovanou spolehlivost všech soustav vozu. Velká pozornost se věnuje také rámu karoserie, který je upraven dodatečným vyztužením a samozřejmě ošetřen tak, aby se zabránilo vzniku koroze.

Osmiválec z USA

Původní Range Rover byl poháněn motorem V8 s rozvodem OHV o objemu 3,9 litru, který kdysi Angličané koupili od firmy Buick. Jeho místo zaujímá ve voze RRC rovněž osmiválec, ale zcela jiný. Jde o motor LS3, tedy celohliníkový motor rovněž s rozvodem OHV, ovšem o objemu 6,2 litru, známý především z modelů Corvette a Camaro. S výkonem 420 koní (308 kW) je to obrovský posun v porovnání s výkonem 178 koní (130 kW), které nabízí výše zmíněný původní osmiválec. K tomu navíc nechybí ani moderní samočinná převodovka se šesti převody, původem od GM.

První Range Rover existoval ve dvou verzích karoserie. A sice se třemi a pěti dveřmi, které se lišily také rozvorem náprav. I s tímto ECD u svého RRC počítá. RRC představuje skutečně velmi exkluzivní záležitost, o čemž svědčí i skutečnost, že v současné době je produkce vozu omezena na 36 kusů za rok. To zaručuje, že kdo si tento vůz koupí, patrně jiný takový na silnicích v USA nepotká. Pokud máte zájem, tak cena vozu se samozřejmě odvíjí od konkrétních požadavků zákazníka. Zpravidla se ale pohybuje od 160.000 USD do 200.000 USD (od 3.264.000 Kč do 4.080.000 Kč). Pro srovnání SUV Bentley Bentayga vyjde v zámoří na přibližně 300.000 USD (6.120.000 Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman vyznamená Josefa Bílého, Krúpu či Lorencovou Zeman vyznamená Josefa Bílého, Krúpu či Lorencovou

Prezident Miloš Zeman letos u příležitosti 28. října…

Ve většině bodů jsme v jednoznačné shodě, pochvaluje si Hřib jednání o pražské koalici Ve většině bodů jsme v jednoznačné shodě, pochvaluje si Hřib jednání o pražské koalici

Piráti, Praha Sobě a Spojené síly pro Prahu (TOP 09, STAN…

Češi chtějí dojíždět do práce čím dál méně Češi chtějí dojíždět do práce čím dál méně

S délkou dojíždění do práce je nespokojeno 30 procent…

Telička zvažuje další kandidaturu v evropských volbách Telička zvažuje další kandidaturu v evropských volbách

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička…

 

Štítky SUV Land Rover

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť

Modernizované provedení v Evropě prodávaného Volkswagenu…

 



Range Rover Chieftain je modernizovaný klasik s novým osmiválcem Cadillac Range Rover Chieftain je modernizovaný klasik s novým osmiválcem Cadillac

Range Rover je v současnosti na trhu ve své čtvrté…

Land Rover Classic vrací k životu první generaci modelu Range Rover Land Rover Classic vrací k životu první generaci modelu Range Rover

Divize Land Rover Classic v rámci programu Range Rover…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Dnes 18:49

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Mišíka po StarDance ranil výsměch diváků! Utěšovala ho přítelkyně i Genzer

Mišíka po StarDance ranil výsměch diváků! Utěšovala…

Chudák Adam Mišík (21) si patrně od svého prvního účinkování v tančení soutěži StarDance sliboval něco úplně…

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu  musel vytáhnout jeřáb s plachtou

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu…

Ve slovenském městě Poltár našli v pátek v podvečer mrtvého nejtěžšího Slováka, Pavla Zuberce, zvaného „Fečo“.…

 

iSport.cz

Vyměnil Real za Juve a jako táta střílí góly! Malý Ronaldo už pobláznil Itálii

Vyměnil Real za Juve a jako táta střílí góly! Malý…

Na parádní kousky hvězdného Cristiana Ronalda si již fotbalová veřejnost zvykla a jsou nedílnou součástí…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…