Elektrický Mercedes-Benz EQC vstupuje na český trh. Seznamte se s důležitými čísly
Už je to skoro rok, co se Mercedes-Benz EQC oficiálně představil světu. V květnu jsme se dozvěděli českou cenu a dnes jej konečně přivítali na tuzemském trhu.
Mercedes-Benz s elektrifikací experimentuje už nějaký čas, ať už prostřednictvím svých plug-in hybridů či dceřiné společnosti Smart. Elektrickou ofenzivu však odstartují až elektromobily rodiny EQ, jmenovitě první člen v podobě SUV EQC. Auto se představilo před rokem, slibovalo výkon 300 kW a dojezd přes 400 kilometrů. Na tom se nic nezměnilo až do dnešního dne, kdy byl elektromobil oficiálně uveden na český trh.
Elektrická novinka zatím přijíždí v jediné verzi 400 4Matic. Jak už asi tušíte, čtyřstovka v názvu symbolizuje lehce zaokrouhlený počet koní pod kapotou. Díky dvěma elektromotorům (na přední a zadní nápravě) je vůz vybaven pohonem všech kol. Rozměrově se vůz podobá současnému GLC, mají shodný rozvor 2873 mm. Na délku novinka měří 4761 mm, šířka má hodnotu 1884 mm a výška činí 1623 mm. Objem zavazadelníku má hodnotu rovných 500 litrů.
Hlavním soupeřem stuttgartské novinky bude konkurence v podobě Audi e-tron. Oba elektromobily slibují ne tak rozdílný výkon a dojezd, pokud byste se chtěli rozhodovat čistě ekonomicky, sáhnete po mercedesu. EQC totiž v základu přijde na 1.965.000 Kč, e-tron je o 129.900 Kč dražší, stojí 2.094.900 Kč. Pod dva miliony se vejde až jeho připravovaná slabší verze.
Mercedes-Benz EQC nám v redakci bude dělat společnost už za pár dní a shodou okolností se v garáži zastaví i konkurent čtyř kruhů. Těšit se tak můžete na jedno hodně zajímavé srovnání. Ale ještě než na něj dojde, pojďte se seznámit s důležitými čísly, která se týkají nového EQC:
- 1886 – Rok připomínající historii značky a vynález prvního automobilu. Připomínkou začátků je úvodní edice EQC Edition 1886. Není omezena kusy, jak bývá zvykem, ale měsíci produkce. Vznikat bude od letošního září do srpna příštího roku.
- 40 – Tolik minut potřebujete k nabití z 10 na 80 % kapacity baterie, zvolíte-li rychlonabíjecí stanici DC s výkonem 110 kW. K dispozici je rovněž Wallbox (z 10 na 100 % za cca 11 hodin) a ostatně i dobíjení z domácí zásuvky. Tady se z minima na stovku dostanete za nějakých 40 hodin.
- 300 – Takový je výkon nového EQC v kilowattech. Sílu 408 koní produkují dva elektromotory umístěné na přední a zadní nápravě.
- 80 – Využitelná kapacita lithium-iontového akumulátoru v kWh. Baterie váží 667 kg a záruka na ně platí 8 let, případně do nájezdu 160.000 km. Za tu dobu vám nesmí kapacita klesnout na méně než 70 %.
- 200 – Počet prototypů elektrického SUV, které najezdily několik milionů testovacích kilometrů na čtyřech kontinentech. Předprodukční kusy se musely vypořádávat s náročnými podmínkami včetně teplot -35 stupňů Celsia.
- 19,7 – Tolik kWh je normovaná spotřeba dle staršího cyklu NEDC. Přísnější norma WLTP hovoří o spotřebě elektrické energie 22,3 až 25 kWh.
- 471 – Dojezd v kilometrech na jedno nabití podle optimistického měření NEDC. Ani WLTP ale schopnosti nového EQC příliš nesráží, bez nutnosti dobíjení slibuje vzdálenost od 374 do 417 kilometrů.
- Benzin47,5%
- Nafta32,3%
- Elektřina15,9%
- Jiná alternativa4,3%