Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Mercedes-Benz EQC vstupuje na český trh. Seznamte se s důležitými čísly

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Už je to skoro rok, co se Mercedes-Benz EQC oficiálně představil světu. V květnu jsme se dozvěděli českou cenu a dnes jej konečně přivítali na tuzemském trhu.

Mercedes-Benz s elektrifikací experimentuje už nějaký čas, ať už prostřednictvím svých plug-in hybridů či dceřiné společnosti Smart. Elektrickou ofenzivu však odstartují až elektromobily rodiny EQ, jmenovitě první člen v podobě SUV EQC. Auto se představilo před rokem, slibovalo výkon 300 kW a dojezd přes 400 kilometrů. Na tom se nic nezměnilo až do dnešního dne, kdy byl elektromobil oficiálně uveden na český trh.

Elektrická novinka zatím přijíždí v jediné verzi 400 4Matic. Jak už asi tušíte, čtyřstovka v názvu symbolizuje lehce zaokrouhlený počet koní pod kapotou. Díky dvěma elektromotorům (na přední a zadní nápravě) je vůz vybaven pohonem všech kol. Rozměrově se vůz podobá současnému GLC, mají shodný rozvor 2873 mm. Na délku novinka měří 4761 mm, šířka má hodnotu 1884 mm a výška činí 1623 mm. Objem zavazadelníku má hodnotu rovných 500 litrů.

Hlavním soupeřem stuttgartské novinky bude konkurence v podobě Audi e-tron. Oba elektromobily slibují ne tak rozdílný výkon a dojezd, pokud byste se chtěli rozhodovat čistě ekonomicky, sáhnete po mercedesu. EQC totiž v základu přijde na 1.965.000 Kč, e-tron je o 129.900 Kč dražší, stojí 2.094.900 Kč. Pod dva miliony se vejde až jeho připravovaná slabší verze.

Mercedes-Benz EQC nám v redakci bude dělat společnost už za pár dní a shodou okolností se v garáži zastaví i konkurent čtyř kruhů. Těšit se tak můžete na jedno hodně zajímavé srovnání. Ale ještě než na něj dojde, pojďte se seznámit s důležitými čísly, která se týkají nového EQC:

  • 1886 – Rok připomínající historii značky a vynález prvního automobilu. Připomínkou začátků je úvodní edice EQC Edition 1886. Není omezena kusy, jak bývá zvykem, ale měsíci produkce. Vznikat bude od letošního září do srpna příštího roku.
  • 40 – Tolik minut potřebujete k nabití z 10 na 80 % kapacity baterie, zvolíte-li rychlonabíjecí stanici DC s výkonem 110 kW. K dispozici je rovněž Wallbox (z 10 na 100 % za cca 11 hodin) a ostatně i dobíjení z domácí zásuvky. Tady se z minima na stovku dostanete za nějakých 40 hodin.
  • 300 – Takový je výkon nového EQC v kilowattech. Sílu 408 koní produkují dva elektromotory umístěné na přední a zadní nápravě.
  • 80 – Využitelná kapacita lithium-iontového akumulátoru v kWh. Baterie váží 667 kg a záruka na ně platí 8 let, případně do nájezdu 160.000 km. Za tu dobu vám nesmí kapacita klesnout na méně než 70 %.
  • 200 – Počet prototypů elektrického SUV, které najezdily několik milionů testovacích kilometrů na čtyřech kontinentech. Předprodukční kusy se musely vypořádávat s náročnými podmínkami včetně teplot -35 stupňů Celsia.
  • 19,7 – Tolik kWh je normovaná spotřeba dle staršího cyklu NEDC. Přísnější norma WLTP hovoří o spotřebě elektrické energie 22,3 až 25 kWh.
  • 471 – Dojezd v kilometrech na jedno nabití podle optimistického měření NEDC. Ani WLTP ale schopnosti nového EQC příliš nesráží, bez nutnosti dobíjení slibuje vzdálenost od 374 do 417 kilometrů.

Mé příští auto bude pohánět...
  • Benzin
    47,5%
  • Nafta
    32,3%
  • Elektřina
    15,9%
  • Jiná alternativa
    4,3%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 6854 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
29. 8. 2019 14:45
Důležitá čísla k Mercedesu EQC
Pořizovací cena vozu: +- 2 miliony CZK
Hmotnost baterie +- 670 kg
Deklarovaný dojezd: +- 400 km
Nabíjení: z 10 na 80% kapacity cca 40 minut - za předpokladu 110 kW nabíječky (že vůbec bude existovat, že ji najdu, že se mnou bude komunikovat, že bude fungovat, že nebude na nejbližší hodinu obsazená - a dalších asi milion "že"), v domácích podmínkách se "na plnou"zájemce dostane za 1,5 dne

Tož to bude kauf To se bude prodávat jak horké housky na krámě
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)


V polovině října je K-Messe.
Z domu do Düsseldorfu to mám +- 750 km, čili nějakých 7 a 1/4 hodiny relativně poklidné, pohodové a relaxační autem.
Kdybych jel hentoťtímto elektrovehiklem, musím počítat se 2 nabíjeními cestou, čili minimálně 1,5 hodinou (neboli 20% času) navíc.
Jó, nejni nad ekologii a moderní pokrokovou techniku, ta nás tedy spasí :D :D :D

Ke světlejším zítřkům plížením plazením vpřed!
29. 8. 2019 10:45
Re: To je maras,
Jako není to špatný, to určitě ne. Těch 300km to dá s rezervou v zimě klidně i s dálničníma 150-160km/h. Ale dostat z toho reálně pod 25kWh/100km nevím jak, kolem těch 30 se to pohybovalo i na okreskách úplně normální jízdou. Zvláštní je, že i s dynamickou jízdou na dálnici (150-160 a občas 200) to stejně neukazovalo víc jak 33-34kWh.
Každopádně pokud bude verze se 120kWh (což bude baterie hmotnostně na úrovni baterií EQC nebo Etronu) pak to bude už reálných 400km, takže 1000km výlet to dá s dvěma zastávkama kolem 45 minut na dobití na 80%, což už je docela použitelný.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 08:49
Re: To je maras,
Jo to s tou Teslou sedí. Že u nás sme s nabíječkama stejně jako vodíkovejma čerpačkama který v Německu otvíraj jednu týdně hodně pozadu = to je smutná realita. ANO léta konjunktury sme prostě promrhali

Ale sou tu celý 3 dneska už mírně zastaralý verze Superchargeru a staví se první IONITY
29. 8. 2019 08:28
Re: To je maras,
Perfektní, konečně někdo s reálem...nicméně včera pokec s majitelem Tesla S P100 a sám říkal, že pokud jezdí tak, aby aspoň trochu využil power, tak je to podle profilu cesty 300-350.

Navíc reálně nikde rychle nenabíjíme.
29. 8. 2019 08:11
Re: To je maras,
Ok, 64kWh využitelnejch na malý auto by na to mohlo stačit. Omluvám se, tedy dvě.