Elektrifikované BMW M? Bude zábavné a bude už brzy
Sportovní divize BMW M se doposud věnovala výhradně motorům s vnitřním spalováním, benzinovým, ale v rámci nižší řady M Performance Automobiles i naftovým, elektřina však byla dosud tabu. I to je důvod, proč kupé BMW i8 vzniklo v rámci divize "i" a nikdy nedošlo na sportovnější verzi, vyladěnou "emkem".
Ale emise nezastavíš a potřeba elektrifikace dostihla i BMW M. Už v příští generaci modelů M3 a M4 se podle zákulisních informací objeví elektromotor a to jako součást hybridního agregátu. K celkovému výkonu přidá sice jen relativně zanedbatelných 30 koní, nicméně vliv na spotřebu (ať už "papírový" nebo reálný) by měl být markantní - a o to jde v první řadě.
Pokud se bojíte váhy akumulátorů, tak prý nebude důvod. Nová trojka má být díky nové platformě CLAR zhruba o 40 kg lehčí, než ta dosavadní a hybridní M tedy nepřibere tolik, kolik byste se obávali, i tak je ovšem třeba s dalším tloustnutím počítat. Vzhledem k tomu, že nová trojka bude představena už příští rok, varianta M s hybridním pohonem by měla dorazit ještě před koncem desetiletí.
Ať už to dopadne jakkoli, podle Alexandera Kotouce, šéfa produktového managementu, jenž byl v Austrálii vyzpovídán redakcí magazínu caradvice, půjde opět o "ultimate driving machine".