Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Audi A3 – Pět hvězd poprvé v historii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Nová generace Audi A3 odjíždí z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd bez jakýchkoliv potíží.

Audi A3 ve své třetí generaci vyšlo z letošních testů Euro NCAP s velmi dobrými výsledky ve všech kategoriích. Nová generace prémiového hatchbacku je navíc první v historii modelové řady A3, která získala v testech Euro NCAP plný počet hvězd. Předchozí dvě generace měly v letech 2003 a 1998 pouze čtyři hvězdy.

I přes velmi dobré výsledky je i u nového Audi A3 prostor pro zlepšení a to celkem tradičně v ochraně chodců.

Předmětem testu bylo Audi A3 1.4 Attraction, s karosérií třídvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1235 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, omezovač síly pásů na zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Audi Kindersitz, pro figurínu 3letého dítěte pak stejná a stejně orientovaná autosedačka.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Audi poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest audi euroncap novemodely crashtest audi euroncap novemodely

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako přiměřená.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,496%8100%7,695%3,280%3495%

Ochrana dětí

Obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře obklopeny, což zamezilo riziku nárazu hlavy do vnitřního zařízení vozu při čelním i bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, ovšem řidič nemá jasný přehled o jeho stavu.

V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,697%4100%2100%17,698%--
36 měsíční11,898%4100%2100%17,899%--
Vozidlo-754%
Ochrana dětí-4287%

Ochrana chodců

Nárazník a oblast možného nárazu dětské hlavy kapoty poskytují chodcům dobrou ochranu a získaly maximální počet bodů. Naproti tomu zbylé oblasti poskytují chodcům ochranu převážně mezní nebo špatnou.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců19,682%117%6100%2774%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Audi A3 je elektronická kontrola stability, která splňuje požadavky Euro NCAP. Dalším bezpečnostním prvkem ve standardu vozu byl připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti Audi A3 nemá.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi A3 získalo velmi dobré výsledky v ochraně cestujících i chodců. K vylepšení vybízí především ochrana chodců.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3495%4287%2774%686%88%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Choochoo
29. 8. 2012 17:50
Re: kam sa hrabe na ceeda
Jeste ve 3dveraku s 1,4 motorem. Nejak moc setrili na lepsich pevnejsich materialech. To zas bude zitra po naskoku, jestli uz ne dnes.
Avatar - Choochoo
29. 8. 2012 17:47
Re: kam sa hrabe na ceeda
Taky jsem nepochopil ten naskok diky technice. O 2 roky pozdeji prijde prvni generace Ceeda s 5 hvezdami, nezavisly zaveseni vydrzi jednu generaci a vaha 1235kg je taky dost vysoka na ten naskok.
Avatar - twistedTSD
29. 8. 2012 15:30
Re: kam sa hrabe na ceeda
Děláš si srandu? V době, kdy vznikla minulá A3, začala Kia dělat CERATO...A té Kii Cerato se pro změnu ani nesnívalo po 4 (!) hvězdách. Takže ty sám sis krásně naběhl. ;-)

[odkaz]
Avatar - white label
29. 8. 2012 14:12
Re: kam sa hrabe na ceeda
Ještě, že jsi dal nakonec ten megaironický smajlík... :-O :*) ;-)
29. 8. 2012 14:09
Re: kam sa hrabe na ceeda
Zase typicky topper1982 - co by kdyby jakby. Aktualni generace Ceed vs. A3 je 83% vs. 88%, takze nevim jak chapat Tvuj prispevek s nazvem "Kam sa hrabe na ceeda"
Pochopil jsem, ze uplne objektivni nebudes nikdy, ale trosku nekdy aspon sem tam by to prece jen chtelo...