Euro NCAP 2012: Dacia Lodgy – Prostorné MPV má jen tři hvězdy

 

Dacia Lodgy sice nabízí prostorný interiér za velmi sympatické ceny, ale výsledek testů Euro NCAP není právě nejlepší vizitkou pro automobil zamířený na početné rodiny.

MPV rumunské značky dosáhlo jedněch z nejhorších výsledků v testech Euro NCAP za několik posledních let. Zisk pouhých tří hvězd je poměrně nepříjemným překvapením a stojí za ním podprůměrné výsledky v ochranně dospělých na předních sedadel.

Svůj podíl na nízkém hodnocení Dacie Lodgy mají i body získané za ochranu chodců a asistenční systémy.

Předmětem testu byla Dacia Lodgy 1,5 dCi s karosérií pětidvéřové MPV, výbavou Laureate, pohotovostní hmotností 1233 kg, a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem pro pás řidiče a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu byl silně zdeformován přední sloupek ve své horní části a čelní sklo a střecha se v oblasti před B-sloupkem prohnuly. Podlahový panel zadní části vozu a tunel hnacího ústrojí se utrhly. Panel se dostal do prostoru nohou řidiče a tunel se zdeformoval mezi předními sedadly. Za nestabilitu prostoru pro cestující byl vůz penalizován.

 [555×192]

Údaje zaznamenané zkušebními figurínami hlásily mezní ochranu hrudníku spolujezdce. Některé části palubní desky představují riziko zranění kolen a stehen řidiče a spolujezdce. Ochrana řidičových chodidel a kotníků byla v důsledku prasknutí a deformaci podlahy vozu vyhodnocena jako mezní.

Při testu bočního nárazu byla ochrana hlavy, břicha a pánve dobrá a ochrana hrudníku dostatečná. Při testu nárazu do sloupu hlásily údaje deformaci žeber, což naznačuje malou ochranu hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují špatnou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,767%7,391%6,480%1,538%2672%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy dopředu u 3leté figuríny nadměrný. Při nárazu ze strany byly obě figuríny dobře ochráněny autosedačkami.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, ale řidič nemá dostatečný přehled o jeho stavu, proto systém nezískal žádné body. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční9,478%4100%2100%15,486%--
36 měsíční10,386%4100%2100%16,391%--
Vozidlo-646%
Ochrana dětí-3877%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje chodcům špatnou ochranu a nezískala žádný bod.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytuje kapota špatnou nebo mezní ochranu. V oblastech možného nárazu hlavy dospělého na kapotu poskytuje vůz převážně špatnou ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,941%00%6100%1644%

Asistenční systémy

Lodgy není standardně vybavena ESC, čímž nesplňuje požadavky Euro NCAP. Pro všechny varianty je standardem připomínač pásů na předních sedadlech. Omezovač rychlosti je pouze za příplatek a tím opět nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Dacia Lodgy bohužel nezískala příliš dobré hodnocení, a to především díky nestabilitě prostoru pro cestující a chybějícími prvky bezpečnostní výbavy. Stejně tak je potřeba zapracovat na ochraně chodců.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2672%3877%1644%229%63%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Dacia Lodgy (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Dacia Euro NCAP Nové modely MPV

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2012: Dacia Lodgy – Prostorné…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Dacia Lodgy míří do Indie, jako osmimístný Renault Dacia Lodgy míří do Indie, jako osmimístný Renault

Renault Lodgy se již prodává třeba na Ukrajině. Bezmála…

Dacia v Paříži: Ve znamení oplastovaných vozů Dacia v Paříži: Ve znamení oplastovaných vozů

Levná značka Renaultu vsází letos v Paříži podobně jako…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…