Euro NCAP 2012: Dacia Lodgy – Prostorné MPV má jen tři hvězdy

 

Dacia Lodgy sice nabízí prostorný interiér za velmi sympatické ceny, ale výsledek testů Euro NCAP není právě nejlepší vizitkou pro automobil zamířený na početné rodiny.

MPV rumunské značky dosáhlo jedněch z nejhorších výsledků v testech Euro NCAP za několik posledních let. Zisk pouhých tří hvězd je poměrně nepříjemným překvapením a stojí za ním podprůměrné výsledky v ochranně dospělých na předních sedadel.

Svůj podíl na nízkém hodnocení Dacie Lodgy mají i body získané za ochranu chodců a asistenční systémy.

Předmětem testu byla Dacia Lodgy 1,5 dCi s karosérií pětidvéřové MPV, výbavou Laureate, pohotovostní hmotností 1233 kg, a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem pro pás řidiče a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu byl silně zdeformován přední sloupek ve své horní části a čelní sklo a střecha se v oblasti před B-sloupkem prohnuly. Podlahový panel zadní části vozu a tunel hnacího ústrojí se utrhly. Panel se dostal do prostoru nohou řidiče a tunel se zdeformoval mezi předními sedadly. Za nestabilitu prostoru pro cestující byl vůz penalizován.

 [555×192]

Údaje zaznamenané zkušebními figurínami hlásily mezní ochranu hrudníku spolujezdce. Některé části palubní desky představují riziko zranění kolen a stehen řidiče a spolujezdce. Ochrana řidičových chodidel a kotníků byla v důsledku prasknutí a deformaci podlahy vozu vyhodnocena jako mezní.

Při testu bočního nárazu byla ochrana hlavy, břicha a pánve dobrá a ochrana hrudníku dostatečná. Při testu nárazu do sloupu hlásily údaje deformaci žeber, což naznačuje malou ochranu hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují špatnou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,767%7,391%6,480%1,538%2672%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy dopředu u 3leté figuríny nadměrný. Při nárazu ze strany byly obě figuríny dobře ochráněny autosedačkami.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, ale řidič nemá dostatečný přehled o jeho stavu, proto systém nezískal žádné body. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční9,478%4100%2100%15,486%--
36 měsíční10,386%4100%2100%16,391%--
Vozidlo-646%
Ochrana dětí-3877%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje chodcům špatnou ochranu a nezískala žádný bod.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytuje kapota špatnou nebo mezní ochranu. V oblastech možného nárazu hlavy dospělého na kapotu poskytuje vůz převážně špatnou ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,941%00%6100%1644%

Asistenční systémy

Lodgy není standardně vybavena ESC, čímž nesplňuje požadavky Euro NCAP. Pro všechny varianty je standardem připomínač pásů na předních sedadlech. Omezovač rychlosti je pouze za příplatek a tím opět nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Dacia Lodgy bohužel nezískala příliš dobré hodnocení, a to především díky nestabilitě prostoru pro cestující a chybějícími prvky bezpečnostní výbavy. Stejně tak je potřeba zapracovat na ochraně chodců.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2672%3877%1644%229%63%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Dacia Lodgy (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Babišova částečná kapitulace Komentář Martina Čabana: Babišova částečná kapitulace

V roce 2018 by Česko mělo hospodařit s rozpočtovým…

Produkce aut v Česku roste, letos se vyrobilo už půl milionu vozů Produkce aut v Česku roste, letos se vyrobilo už půl milionu vozů

Výroba osobních aut v Česku se od ledna do dubna…

Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

Příprava rychlotratě Praha–Brno začala Příprava rychlotratě Praha–Brno začala

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se odhodlala…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Dacia Euro NCAP Nové modely MPV

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2012: Dacia Lodgy – Prostorné…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Dacia Lodgy míří do Indie, jako osmimístný Renault Dacia Lodgy míří do Indie, jako osmimístný Renault

Renault Lodgy se již prodává třeba na Ukrajině. Bezmála…

Dacia v Paříži: Ve znamení oplastovaných vozů Dacia v Paříži: Ve znamení oplastovaných vozů

Levná značka Renaultu vsází letos v Paříži podobně jako…

 



 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Pražský smutek za teror v Manchesteru: Petřín bude zářit v britských barvách

Pražský smutek za teror v Manchesteru: Petřín bude…

Petřínská rozhledna v Praze bude v noci na středu 24. května zářit v barvách Velké Británie. Hlavní město chce…

Teror na koncertě Ariany Grande: Katy Perry, Taylor Swift a další celebrity posílají vzkazy!

Teror na koncertě Ariany Grande: Katy Perry, Taylor…

Všemi otřásla obrovská tragédie, která se stala na pondělním koncertu americké zpěvačky Ariany Grande (23) v…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Vicemistr hlásí zvučnou posilu, z NHL se vrací Šmíd

PŘESTUPY ONLINE: Vicemistr hlásí zvučnou posilu, z…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Schick si vybral Juventus, tvrdí Italové. Má dostat 40 milionů ročně

Schick si vybral Juventus, tvrdí Italové. Má dostat…

Spekulace o budoucnosti české komety Patrika Schicka neutichají. Podle italského listu La Stampa je střelec…

 

Reflex.cz

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…

Americké vojenské letadlo s nejnebezpečnějším smrtícím poselstvím: Boeing E-6 Mercury

Americké vojenské letadlo s nejnebezpečnějším…

Vojenská letadla Boeing E-6 Mercury na první pohled nevypadají nijak nebezpečně. Zdání ovšem hodně klame. Jde…