Euro NCAP představuje nejbezpečnější automobily za rok 2018
Organizace Euro NCAP v letošním roce ve svých testech věnovala zvýšenou pozornost ochraně chodců a cyklistů, což se projevilo i v oblasti asistenčních systémů. Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP, k tomu uvedl, že letošní vítězové jednoznačně prokazují, že výrobci usilují o nejvyšší úroveň ochrany a hodnocení Euro NCAP představuje katalyzátor pro zásadní zlepšování bezpečnosti.
Pro výběr nejlepších zástupců daných tříd podle organizace Euro NCAP je prováděn výpočet váženého součtu skóre v každé ze čtyř oblastí hodnocení, jimiž jsou ochrana dospělých cestujících, ochrana dětských cestujících, ochrana chodců a asistenční systémy. Výsledek výpočtu, pro nějž je využito vždy základního provedení vozu, pak slouží jako základ pro srovnání vozidel.
Za rok 2018 byly zveřejněny výsledky testů pro třiadvacet automobilů, ale v rámci daných tříd jsou vyhlášeny jen tři vítězné automobily a Euro NCAP k tomu dodává, že některé kategorie nemusí být zastoupeny, protože v nich bylo v tomto roce testováno příliš málo vozů nebo vůbec žádné.
Vrcholem mezi malými rodinnými automobily se pro letošní rok stal Mercedes-Benz třídy A, který za ochranu dospělých cestujících získal 36,5 bodů (96 %), za ochranu dětských cestujících 45 bodů (91 %), za ochranu chodců 44,2 bodů (92 %) a za asistenční systémy 9,8 bodu (75 %).
V kategorii velké rodinné vozy zvítězil Lexus ES, jemuž bylo za ochranu dospělých cestujících uděleno 34,7 bodů (91 %), za ochranu dětských cestujících 43 bodů (87 %), za ochranu chodců 43,7 bodů (90 %) a za asistenční systémy 10,1 bodu (77 %).
Poslední standardní třídou vyhlášenou pro letošní rok jsou velká SUV, v níž se stalo vítězem Hyundai Nexo. Tento model získal za ochranu dospělých cestujících 35,8 bodů (94 %), za ochranu dětských cestujících 43 bodů (87 %), za ochranu chodců 32,4 bodů (67 %) a za asistenční systémy 10,5 bodu (80 %).
Organizace Euro NCAP pak ještě vedle standardních tříd zcela nově vyhlásila i nejbezpečnějšího zástupce vozů s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem, jímž se stal výše zmíněný Lexus ES.