Renault Koleos zaznamenal pro francouzského výrobce v podstatě už standardní zisk pěti hvězd, ale také pochvalu za některé oblasti ochrany dětí, které často Euro NCAP kritizuje. Výtka naopak směřuje k ochraně stehenních kostí dospělých cestujících.
Odebírejte newsletter!
Souhrn toho nejdůležitějšího ze světa aut.
Mám zájem
Přihlášení k odběru newsletteru
Testy, zajímavosti a novinky ze světa aut.
Redakce auto.cz pro vás každý týden připravuje mix všeho, co by vám nemělo ujet.
Děkujeme! Váš e-mail jsme úspěšně přijali.
Zkontrolujte Vaší e-mailovou schránku a potvrďte odběr.
Testovaný vůz s pohotovostní hmotností 1756 kg měl motor 2,0 dCi a výbavu Dynamique. Koleos by vybaven čelními, bočními a okenními airbagy.
Čelní náraz
Prostor pro cestující a konstrukce skeletu okolo nohou zůstaly stabilní. Sloupek řízení znamenal riziko poranění stehenních kostí řidiče. Podobný problém byl zjištěn v souvislosti s krytem schránky před spolujezdcem a částí palubní desky. Ochrana stehenních kostí řidiče i spolujezdce tak získala známku „mezní“. Znamenalo to dvoubodovou penalizaci, tzn. zisk 14 bodů za ochranu při čelním nárazu.
Boční náraz
Za boční náraz a za náraz na kůl získal Koleos maximální počet bodů. Společně se dvěma body za připomínače pásů a 14 body za čelní náraz to znamená zisk 33 bodů a tím pádem pěti hvězd.
crashtest renault euroncap novemodely
Ochrana dětí
Airbag spolujezdce může být deaktivován, aby mohla být na přední sedadlo spolujezdce umístěna dětská sedačka proti směru jízdy. Informace o aktuálním stavu (zapnutí/vypnutí) airbagu ale není podle Euro NCAP jednoznačně vyznačena. Štítek s varováním před použitím takové dětské sedačky společně se zapnutým je srozumitelný a pevně umístěný. Přítomnost úchytů ISOFIX na krajních místech vzadu je vyznačena zřetelně a usnadňuje instalaci sedačky.
Ochrana chodců
Přední část kapoty poskytuje minimální ochranu dolním končetinám chodců. Ochrana hlavy dítěte i dospělého chodce při střetu s horní částí kapoty je slabá.