Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: Nissan Micra – Čtyři hvězdy

Jan Blaha
Diskuze (1)
Příkladná je ochrana dětí. Zlepšit by se naopak mohla ochrana krční páteře při nárazech zezadu nebo ochrana hlavy dospělého chodce.

Z testů Euro NCAP si Micra jen těsně odváží pouze 4 hvězdy, které by i v roce 2012 uhájila.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model Nissan Micra 1.2 Visia s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 945 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů pouze na místě řidiče.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G0/1, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Nicméně konstrukce přístrojové desky je riziková s ohledem na různé tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení. Ochrana v oblasti koleno/bérec/pánev byla zhodnocena jako mezní.

crashtest nissan euroncap malevozy crashtest nissan euroncap malevozy

Při bočním nárazu byla ochrana většiny sledovaných oblastí těla dobrá. Ochrana hrudníku při bočním nárazu byla na základě údajů senzorů také dobrá, ale komisaři udělili penalizaci za nereálný způsob zatížení figuríny, takže nakonec je ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku mezní.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila rovněž známku mezní.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,779%7,796%7,189%2,768%3084%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl nadlimitní.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém.

Informace o stavu airbagu spolujezdce není řidiči dostatečně zřetelně zprostředkována. Na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu je dostatečně upozorněno pomocí varovných samolepek ve voze.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,898%4100%2100%323%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Za ochranu nohou v oblasti nárazníku byl udělen maximální počet bodů. Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je převážně mezní (až na jeden segment, kde je ochrana nedostatečná).

V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana dobrá.

Bohužel ochrana hlavy dospělého chodce je převážně nedostatečná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,456%1,627%6100%2158%

Asistenční systémy

Nissan Micra je vybaven elektronickým stabilizačním systémem v rámci základní výbavy, stejně jako připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti není součástí výbavy Vision.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: 4 hvězdy

Nissan Micra podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení pouze 4 hvězdy, které by v roce 2012 bez problémů obhájil.

Micra na pět hvězd jen těsně nedosáhla zejména kvůli oblasti asistenčních systémů.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3084%3979%2158%457%75%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Nissan Micra (2010)

Jan Blaha
Diskuze (1)
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2010 18:44
Real
Zajímal by mě význam formulace "nereálný způsob zatížení figuríny". Tak buď mají blbě navržené figuríny, nebo blbě testují, když jim to dělá nereálné hodnoty, ne?