Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (131)
Malý kombík je už tradičním zástupcem nabídky mladoboleslavské automobilky. V blízké budoucnosti však patrně skončí.

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své nabídky SUV. Již zavedeného Yetiho doplnil velký Kodiaq, po kterém mají následovat další modely. Ne ve všech případech však půjde o rozšíření nabídky. Expanze v oblasti SUV totiž může znamenat konec pro Fabii Combi!

Přestože aktuální třetí generace fabie na trhu ještě není ani tři roky, v Mladé Boleslavi se už připravuje její nástupce. Na tom by nebylo nic tak překvapivého, protože příprava na budoucích generacích vždy začíná brzy po příchodu těch současných, jenže podle zákulisních zpráv přímo od výrobce se v aktuální podobě projektu „Fabia IV“ vůbec nepočítá s karosářskou verzí kombi!

Z interních zpráv vyplývá, že plánovači automobilky vyhodnotili zájem zákazníků tak, že malé kombi není do budoucna z prodejního hlediska tolik perspektivní. A proto mu při přípravě následující generace fabie vystavili stopku.

Nebylo by to ostatně poprvé, kdy se o konci malého kombi v Boleslavi diskutuje. Podle prvotních plánů totiž neměla vzniknout ani dvojková Fabia Combi, nahradit ji tenkrát mělo malé MPV Roomster. Vedení výrobce ale nakonec změnilo názor, a tak se Fabia Combi a Roomster prodávaly bok po boku.

Konec Fabie Combi může být na jednu stranu překvapením, protože kombi má na prodejích fabie důležitý podíl. Jestliže v roce 2015 bylo vyrobeno celkem 195.379 fabií, 72.614 z nich byla právě praktičtější verze. Jenže na druhou stranu nabídka malých kombi postupně klesá, naposledy se této varianty zbavil Seat Ibiza, což potvrzuje, že zákazníci o tyto vozy nemají už takový zájem jako kdysi.

Naopak je hodně zajímají SUV, což dobře ví i v Mladé Boleslavi. Na malém SUV o velikosti fabie se ve Škodě již čile pracuje, což naznačuje, že právě tento model by mohl Fabii Combi v budoucnu nepřímo nahradit.

Jestli tomu tak skutečně bude, si však ještě nějakou dobu počkáme. Čtvrtá generace fabie totiž přijde na trh až kolem roku 2020, a tak je spoustu času na to, aby se plány Škody ještě změnily a kombík přece jen přišel i v nadcházející generaci. Jisté už každopádně je, že Fabia IV bude určitě nabízena jako pětidveřový hatchback, přičemž jejím základem bude platforma MQB.

O motorové nabídce je zatím předčasné mluvit, z Boleslavi ale už zaznívají zprávy, že portfolio bude postaveno primárně na tříválcích. S ohledem na chystanou expanzi Škody na poli elektromobility (pět různých elektromobilů do roku 2025) pak nemůžeme vyloučit ani příchod elektrického derivátu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (131)
3. 4. 2017 13:47
Re: Veď som to písal...
Bude kratka fabia, rapid spaceback, oktavka, superb, male SUV, Yeti II, a kodiaq.

Problem s vyrobnymi kapacitami musia riesit inak, za nepostavenie noveho zavodu moze dieselgate. Skodovka musi odovzdavat maximum zo zisku do VW, aby tu rekordnu pokutu co najrychlejsie odpisali.
3. 4. 2017 13:32
Re: Win-win pro zákazníky i Škodovku
Z pohladu Skodovky je to dobry krok. Bude mat dobre rozdelene modely non-suv (fabia, radid sb, oktavka, sup), aj suv (fabia-cross-suv, yeti, kodiaq).

Ale z hladiska rodinneho vyuzitia je fabia combi uplne v pohode, pokial rodina ma 2 deti. Kym sme mali len 1, a potom aj 2 deti, tak som 2 roky mal fabku II kombi a uplne v pohode stacila na vsetky veci na ktore rodina auto potrebuje.

Ano je ina doba, ludia maju vyssie prijmy, potrebuju aj viac pohodlia, aj bezpecnosti, aj davat najavo svoj status, ale ak by som mal rozpocet do 12.000 eur, tak fabia kombi je super riesenie pre rodinu, pokial clenovia rodiny su priemerne vysoki a siroki.

Oktavka lift je od 15.000 eur, a do rapidu spaceback sa kocik nezmesti. Otazka je, nakolko je rozdiel 3000 eur relevantny pre sucasnych zakaznikov, ak vacsina aut ide cez financovanie.

Mam 3 deti, a nateraz musim vystacit s autami, ktore mam. Ak ideme na dovolenku/lyze vsetci piati, berieme yetiho, tak polrocny syn je vo vajicku vpredu, ja soferujem, a manzelka je s 2 starsimi detmi (maju sedacku a podsedak) vzadu. Kocik je v kufri, a ostatne veci nalozim este na kocik, pod kocik, pred predne sedadlo, a do boxu na streche. A 6-rocny syn ma svoj kufor pod nohami :-)

Este na zaver, v USA sa inak uz dost otvorene hovori (napr. bloomberg), ze ludia si beru prilis vela rizikovych poziciek na nove auta, ak ak to krachne, tak tu mame dalsiu automobilovu krizu.
1. 4. 2017 23:21
Re: Jaj
To je právě o té linii mít problém/vejít se/být v pohodě. Jasně že do fabie se dá vejít, to jsem nijak nezpochybňoval, jde o to kdo a jak. Rodinnému využití to prostě vyhoví pouze v té základní (nouzové) variantě, a ani když to bude rodina trpaslíků tak to nebude "s rezervou". A to neni nic proti fabii (ta skutečně ještě na poměry třídy vyčnívá), ale obecný problém téhle třídy, jsou to prostě jen malá městská auta, což není nic špatného, jen pak z togo nelze dělat dálniční křižník. Já přestože nejsem žádný obr, tak ve fabii jsem si vždy připadal jako pilot formule jedna - naprosto stísněně a obklopen ze všech stran něčím. Pár km po městě ok, ale jinak...
1. 4. 2017 23:08
Re: Ale kdeže SUV...
Tak já neříkám že to má komplet starou techniku, jen že ten mix je v podstatě obdobný s fabií, což může být důležitý aspekt v rozhodování kterou z těch verzí vyřadí (a jelikož se rapid povedlo marketingově uvést jako větší auto než je fabie, může mít sebevědomější cenovku, přitom náklady jsou defacto na stejné úrovni).
Jinak detailní rozdíl mezi klikovkama u fabie a rapidu zcela upřímně neznám, pokud pamatuju tak tam šlo v zásadě o dvě věci - vyšší nosnost a větší tuhost a rozchod kvůli koncepci kasle rapidu.
Jinak rapid má skutečně pouze PQ25, 34 se celokoncernově přestala používat již dávno, kdežto PQ25 se dodnes používá v několika modelech a v době uvedení rapidu to byla tedy doatupnější (a levnější) volba. S tou přední nápravou je to malinko složitější, ano fabka II začínala na komplet PQ24 z předchůdce, pak v průběhu přešla na komponenty 25. Rapid už ale začínal rovnou na PQ25, takže přední náprava byla už vždy ta modernější.
1. 4. 2017 17:17
Re: Logika
já mám 190 výšku a 90 váhu,a jak u feldy tak u fabky jsem neměl žádný problém. ani když se mi ježily vlasy >:D . jinak jsem si nechal přidělat tažný.