Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 812 Superfast u Ares Design promění v moderní 250 GTO

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Ferrari 812 Superfast se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z nejslavnějšího vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku. Vzniknout má deset exemplářů.

Společnost Ares Design s hlavním sídlem v italské Modeně, v jejímž čele stojí Dany Bahar, bývalý šéf britské automobilky Lotus, byla založena v roce 2012 a přitahuje k sobě pozornost prakticky každou ze svých kreací.

V posledních měsících zaujala bláznivou verzi Mercedesu G, druhou generací Corvette s moderní technikou nebo novodobou interpretaci DeTomaso Pantera se základem v Lamborghini Huracán.

Pozornost k Ares Design přitáhl i Bentley Mulsanne Coupé, který byl představen v srpnu letošního roku nebo projekt Pony. Ten byl prezentován začátkem letošního roku a jedná se o oživení typické siluety dvoudveřového kupé Ferrari 412 z osmdesátých let dvacátého století za využití techniky aktuálního modelu GTC4 Lusso.

Nyní má Ares Design nový projekt, který rovněž kombinuje techniku a design dvojice modelů značky Ferrari. Dárcem orgánů se v tomto případě stát aktuální Ferrari 812 Superfast, zatímco inspirací pro linie nové karoserie je legendární Ferrari 250 GTO.

Dany Bahar v rozhovoru pro Robb Report uvedl, že projekt a jeho finální podoba se prozatím vyvíjí. Cílem je vznik série maximálně deseti vozů, jejichž základem bude model 812 Superfast nebo předchozí F12berlinetta. Cena se má pohybovat kolem jednoho milionu eur.

Ferrari 812 Superfast bylo začátkem roku 2017 představeno jako nejvýkonnější model své značky s vidlicovým dvanáctiválcem umístěným vpředu. V dlouhé přídí se ukrývá atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6496 cm3, který se může pochlubit nejvyšším výkonem 588 kW (800 k) při 8500 min-1 a točivým momentem 718 N.m při 7000 min-1. Motor spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou, která byla upravena tak, aby řadila ještě rychleji než dosud.

Dvoumístné kupé díky propracované aerodynamice, modernímu podvozku a výkonné pohonné jednotce zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 7,9 s. Maximální rychlost má být více než 340 km/h.

Ferrari 250 GTO se představilo v roce 1962 a je poháněno dvanáctiválcem o objemu 3,0 l, osazeným šesti dvojitými karburátory Weber. Tento motor podával výkon 220 kW (299 k) při 7500 min-1 a točivý moment 275 Nm při 5500 min-1. Automobil, jehož pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 1050 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,6 s.

V letech 1962 až 1963 vzniklo 36 vozů takzvané první série a v roce 1964 je doplnily 3 vozy druhé série, lišící se vzhledem karoserie, která je nižší a připomíná model 250 LM, ale s motorem umístěným vpředu.

Společnost Ares Design není jedinou firmou, která chce oživit linie slavného Ferrari 250 GTO a z nedávné minulosti lze připomenout kreaci společnosti Vandenbrink Design, jejímž základem byl model 599 GTB Fiorano. Samotná automobilka Ferrari pak zvažuje výrobu limitovaného počtu kupé 250 GTO v jeho původního podobě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
3. 10. 2018 18:38
Ferrari
I tak je to pořád pěkné auto, bohužel pro většinu normálních lidí absolutně mimo s cenou >:D
Avatar - CHerokee
1. 10. 2018 21:37
Paráda
Neám mocrád přestavby, ale tohle jeautomobilové porno.