Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500X a 500XL: Retro Fiatů bude ještě víc

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (95)
Fiat hodlá využít síly označení 500 pro řadu dalších modelů a aktuální dvojicí vozů s tímto jménem má doplnit sedmimístné MPV a crossover.

Novodobý Fiat 500 se představil v roce 2007. V letošním roce nastupuje pětidveřový a pětimístný model 500L, jehož exteriér si jako první mohli prohlédnout návštěvníci autosalonu v Ženevě, zatímco první fotografie interiéru byly zveřejněny až ve druhé polovině dubna.

Na tyto dva modely mají navázat další vozy, v jejichž označení bude číslovka 500. Přímo z letošní novinky má vycházet Fiat 500XL, kterého se máme v prodeji dočkat v roce 2014. Podle neoficiálních informací a fotografií designérských studií má tento model sdílet karoserii s 500L prakticky až po C-sloupek.

Hlavní odlišnosti mezi Fiaty 500L a 500XL se mají odehrávat oblasti zadních partií a interiéru. Zatímco 500L je pětimístný, tak 500XL má být plně sedmimístným MPV, což se projeví na prodloužení jeho zádi zhruba o 250 mm. Celková délka 500XL by měla být 4390 mm, zatímco 500L je dlouhý 4140 mm.

V prosinci roku 2013 se má rozběhnout výroba crossoveru 500X, kterým má Fiat nahradit současné Sedici. Tento model, jehož karoserie má být dlouhá zhruba 4,2 m, použije stejně jako 500L a 500XL rozšířenou a zvětšenou platformu Punta.

Paleta pohonných jednotek nabídne stejně jako u ostatních pětistovek dvouválec 0,9 TwinAir, čtyřválec 1,4 Fire a turbodiesel 1,3 MultiJet II. V nabídce bude pohon předních i všech kol.

Koncepce vozu naváže na předchozí Sedici – 500X bude kombinovat prvky SUV a hatchbacku. S ohledem na jméno auta je jasné, že se mnohé detaily budou podobat těm z ostatních pětistovek.

Crossover bude vyráběn v turínské továrně Mirafiori, bude tak prvním modelem z rodiny 500, stavěným v Itálii. 500L vzniká v srbském Kragujevaci, v bývalé továrně Zastava, kterou nyní vlastní Fiat. Třídveřová pětistovka pro evropské trhy je stavěna v polských Tychách, verze pro Čínu a Severní Ameriku je montována v Mexiku, v továrně Chrysleru. Sedici je spolu se sesterským Suzuki SX4 vyráběno v maďarském Ostřihomě.

Fiat v současnosti svůj závod Mirafiori rozšiřuje, investuje zde 1 miliardu eur. V továrně má v budoucnu vznikat až 280 tisíc malých crossoverů ročně.

500X bude vyráběn po boku malého SUV z dílny Jeepu, zatím označovaného jako B-SUV. Tento vůz značky Jeep bude menší než současné modely Patriot a Compass.

Výroba Jeepu B-SUV má začít v druhém čtvrtletí roku 2014, automobil se bude prodávat v Evropě, Spojených státech i na dalších trzích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (95)
22. 1. 2021 17:52
Re: Křeč
Jak tu píšete o té křeči, tak já jsem s křečmi měl docela dost veliký boj, ale myslím si, že se to dá docela dost dobře zvládnout, pokud víte jak na to. Já jsem to zkusil přes alternativu jménem CBD olej, ale vy to můžete zkusit jinak. NIcméně, jestli byste měl nějaký zájem o takovéto řešení, mrkněte třeba na https://www.cibdol.cz/cbd-olej a dejte vědět :-)
Avatar - autista
25. 4. 2012 23:09
Re: Křeč
Jde vidět, že neuznáváš argumenty založené na faktech a záměrně si je upravuješ. Nevím, proč bych měl mít komplex z Němců, když se s nimi setkávám a přátelím denně. Adorace, jestli víš co znamená nijak nesouvisí s čecháčkami, jak píšeš, a navíc nejsem ani z Čech, takže se můžu nad tímto blábolem pousmát.
To, že neznáš Abarth je Tvoje smůla, navíc Škoda nedělá 31 aut, je to jen VW, který takto uměle upravuje data. A to je i u AUDI, VW, prostě všech značek od VW stačí se podívat na odkaz co jsem poslal, ale na to nemáš kapacitu, abys to pochopil. A zase mi tady tlačíš, že AUDI dělá více než všechny značky FIATU v Itálii.
Golf se teď prodává lépe, protože je za nižší ceny. >:D
25. 4. 2012 21:31
Re: platforma
Pro velký úspěch ctěného publika opakuji jeden z axiomů zdejších diskuzí - Dement si nickem DRBNUTY a fotkou snad největšího slovenského nácka současnosti v profilu má podle všeho oidipovský kompex, pokud ovšem při svém IQ 67 ví, co to je.....

Některé hovado je dobré dát na hate-list, v tomto případě by to ale byla škoda, je zajímavé sledovat, co nám tady na sebe existence s nickem DRBNUTY a fotkou snad největšího slovenského nácka současnosti na sebe všechno mimoděk prozradí.
25. 4. 2012 21:24
Re: Křeč
Nevím, co myslíš tou mísrností, když jenom dokazuješ, že jsem měl pravdu. Porovnání Volkswagenu jako značky a FIATu jako značky je pro taloše tristní a to ještě nevím, co představuje těch 20 modelů (zapomněl jsme před tím na ohavnou Lineu, která se nelíbí ani v Indii a tam snesou lecos, i když zas ne v takové míře jako třeba v Brazílii), protože se obávám, že ani VW jich nemá 71. Ale budiž. Nicméně sám ses dopočítal k tomu, že samotné AUDI má širší portfolio než vlastní FIAT, AR a Lancie dohromady. Prémie taloši nemají a supersporty vynech. Jo - a Abarth, to je jako co? Psal jsme o portfoliu ne o počtech, ale na podobné slovní nesmysly jsme si u fandů podalpské produkce celkem zvykl.

Všiml jsem si holt, že někteří lidé mají komplex obecně z Němců a léčí si ho adorací podobných křiváků, jako jsou ve velké míře čecháčkové (o slovácích ani nemluvě) v tomto případě jeou Italové přímo ideální. No proč ne, když to někomu pomůže. Pro mně je ale daleko zajímavější, že propad prodejů aut v Itálii oproti loňsku představuje cca 28% a že nejprodávanějším autem Evropy je Golf, ačkoliv jeho nástupce se očekává už na podzim.
Avatar - autista
24. 4. 2012 18:00
Re: Křeč
Chápu, že VW není jenom VW, proto jsem porovnával koncerny. A vyšlo mi toto:
VW 71 FIAT 20
AUDI 45 AR 6
SEAT 19 LANCIA 7
ŠKODA 31 Abarth 3
Bentley 7 Maserati 10
Bugatti 1 Ferrari 5
Lamborghini 6 Chrysler 4
Commercial VW 38 Dodge 7
Scania 25 Jeep 6
MAN 7 RAM 4
CELKEM VW 250 MOPAR 26
Fiat Commercial 11
CELKEM FIAT 109
Ale VW považuje za typ i stejné auto, pokud má jiné označení, nebo znáš 31 verzí ŠKODA???

A byl jsem k Tobě mírný, protože jsem mluvil o koncernu jako takovém, takže jsem nezapočítal všechny traktory, jeřáby, secí stroje apod. to by ten VW jaksi nezvládl.
A dle součtu zjistíš, že AUDI nedělá více aut, než všechna FIAT koncern v Itálii. :))