Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Argo oficiálně představen. Co nabízí nástupce Punta?

David Bureš
Diskuze (238)
Nový malý hatchback z dílny Fiatu přijíždí na trh s tříválcem 1.0 Firefly a dvěma čtyřválci, 1.3 E.torQ a 1.8 16v.

Fiat od začátku května láká na příchod napjatě očekávaného nástupce modelu Punto, který se v aktuální generaci prodává už do roku 2005. Po prvním teaseru a zveřejnění prvních fotografií byla novinka konečně oficiálně představena. Automobil nazvaný Fiat Argo je ale v tuto chvíli stále určen jen pro jihoamerické trhy a není jasné, zda dorazí i do Evropy.

Už z prvních zveřejněných snímků vyplynulo, že Argo designově naváže na u nás známé Tipo nebo Mobi, prodávané v Jižní Americe. Přestože používá obdobné stylistické prvky, zůstává se svými protaženými světlomety a výrazným nápisem Fiat na zádi svébytné. A navíc není retro jako většina u nás nabízených modelů této značky. Zatímco první fotografie ukazovaly vrcholnou verzi HGT, nyní máme k dispozici i fotky běžných variant tohoto auta, které je dlouhé 3,99 metru a jeho rozvor činí 2,52 m. A ty dokazují, že i v základu bude Argo působit svěže a originálně.

V době zahájení prodeje bude k dispozici speciální verze Opening Edition doplněná o detaily od divize Mopar. Toto Argo bude dostupné výhradně s modrou karoserií ozdobenou černými detaily jako střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek nebo tmavými 16palcovými koly. Nechybí ani elegantní spoiler na zádi nebo speciální rádio.

Palubní deska je opticky rozdělena do tří vodorovných celků. Ovladače ventilace a další tlačítka doplňují nad nimi tři ventilační otvory, zatímco zcela navrchu středového panelu je samostatně stojící displej multimediálního systému Uconnect. A ten není žádný drobek, má úhlopříčku sedmi palců a je samozřejmě dotykový.

Právě obří barevná obrazovka třeba spolu s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, hlasovým ovládáním nebo USB vstupem pro pasažéry i na zadních sedadlech dokazuje, že také jihoamerický trh se už nespokojí jen tak s něčím a vyžaduje moderní auto. Argo proto nabízí rovněž bezklíčový vstup, zádržný systém Isofix nebo asistent rozjezdu do kopce.

Vedle slušné výbavy (na poměry jihoamerického trhu) se Argo chce pochlubit také obří kabinou, která podle Fiatu má být jednou z nejprostornějších v segmentu malých aut. Slušný je i zavazadelník o objemu 300 litrů, u něhož automobilka zdůrazňuje pravidelné tvary.

Video se připravuje ...

Co se týče motorů, k dispozici jsou tři. Základem je tříválec 1.0 FireFly s dvěma ventily na válec, který Fiat poprvé představil loni. V případě, že jede na etanol, v Brazílii velice populární palivo, nabízí výkon 57 kW a točivý moment 107 N.m. Druhým motorem je čtyřválec o objemu 1,3 litru, který je naladěn na 80 kW a 139 N.m. Obě jednotky pochází ze stejné rodiny, čtyřválec se od litru liší vlastně jen přidáním válce navíc.

Vrcholnou možností je pak čtyřválec 1.8 E.torQ vyhrazený verzím Precision a HGT. V případě využití etanolu motor disponuje 102 kW při 5750 otáček a 189 N.m v 3750 otáčkách, přičemž díky této síle Argo může zrychlit z 0-100 km/h za devět sekund a uhánět až rychlostí 192 km/h. Všechny motory jsou přitom doplněny o start-stop systém, což je v Evropě dnes sice samozřejmost, v Jižní Americe ale nikoliv.

Všechny jednotky jsou pak standardně spárovány s pětistupňovým manuálem. Třináctistovku pak lze pořídit i s pětistupňovým „robotem“ s obchodním označením GSR, zatímco pro osmnáctistovku je k dispozici šestistupňový automat. Ten je známý již z pick-upu Toro, Fiat ho ale v Jižní Americe u tak malého auta použije vůbec poprvé.

Fiat Argo se pro jihoamerické trhy bude vyrábět v brazilské továrny Betim, která byla kvůli produkci této novinky výrazně modernizovaná. Automobilka investovala hlavně do rozvoje digitalizace továrny, což přináší prvky tzv. Průmyslu 4.0, tedy užší spolupráce lidí a robotů.

David Bureš
Diskuze (238)
Avatar - Emel
5. 6. 2017 09:24
Re: A tehle znáte......
Já o Tipu psal už kdysi, že kombík s T-Jetem půjde dost těžko označit za lowend. Vidím Tipo s Rapidem v nižších hladinách mainstreamu, rozhodně výš než 301 a C-Elysée.

Na lišty kašlu, jde o techniku... víceprvek, 4x4 a případně allroad verze, adaptivní podvozek, automaty, silné motory, pokročilá výbava, třeba hybrid - ne že by každý musel nutně dělat všechno, ale prostě nějaký mix těch věcí navíc ten model posouvá nahoru... a naopak.

Co se prodává jako Ferrari nebo Alfa Romeo je z mého pohledu pro Fiat relevantní jen v omezené míře, jsou to jiné značky.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 6. 2017 18:28
Re: vyzerá dobre
No, obávám se, že v tomhle s Tebou nesouhlasím.

Dokonce i Fiat uváděl, že nástupce Punta vyvíjí pod kódem X6H.

Fiat Argo nese kód X6H.

Takže mám za to, že vidíme nástupce Punta.

Že se mi Punto líbí víc je nesporný fakt. Že výkřiky místních typu "přešlapy Fiatu"... "konec legendy" patří k místnímu folkloru je taky jen fakt.
:-)

Čekám, že to bude jako Tipo sedan versus HB/SW. V podstatě vidíme nástupce Punta, a nejspíš i s motorizacema, s vyjímkou té 1.8, kterou si šílená Evropa nezaslouží, bohužel.

Bude se ale v detailech lišit. S ohledem na to, jak je Evropa posedlá "losím testem", tak lze očekávat větší rozchody a tužší podvozky, včetně stabilizátorů... v zemi jako je Brazílie je podstatnější nezávislost na hladkých silnicích = větší zdvihy měkčí pérování...
Snad méně chromu a jemnější detaily... ale v principu toto je nové Punto. A asi se bude prodávat dobře. A to je to, co je důležité.
To, že pár lidí oblibujících původní Punto bude rozladěná z divokého tvarování ve stylu Francouzů a Korejců je málo důležité, a tento fakt vynikne při pohledu na prodeje původního Punta: krásné, spolehlivé, užitečné... ale málo prodávané.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 6. 2017 18:16
Re: A tehle znáte......
A to teda mluvíme o žákovi z jiné třídy.. kdo ví, jestli ne jiné školy.

Mně je jedno, co všechno nabízí konkrétní značka. A u "koncernu" dvakrát.
Pro mě je důležitý, jak je postavený to který auto.

U Tipa sedan jsem připouštěl na našince přílišnou orientaci na "hodnotu za peníze", tam ten "lowend" ještě smysl dával. Podobně, jako je C-Elysse lowend u Citroena.

A proto mi přicházejí vysoce pošetilé řeči o low endu už i Tipa v 5dvířku a kombíku... je to normálně postavený a vybavený auto. Jedna recyklovaná lišta na dveřích fakt lowend nedělá a celkově ten vnitřek je dospělejší, než u mnoha jiných značek, které se cítí být etalonem.
:-)

To, že verze výkonnější než 120 koní se prodávají jako Alfa Romeo už mi vůbec nepřekáží.

Ale připouštím, že každej to může mít jinak.
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2017 12:56
Re: Kdo tohle ocení za 1?
Vypadá to, že nástupce bude francouzského původu, včetně motorizací.
Avatar - Emel
3. 6. 2017 21:20
Re: Kdo tohle ocení za 1?
Tam je problém s motorem. Rapid má smysl jako 1.0TSI 81kW 6MT (cca. 350 v Ambition). Tipo je buď 1.4 16V která na ten litr nestačí, 1.6 jen s automatem, nebo pak jako 1.4T-Jet, který už je ale dražší.

Rapid má 1.4T pořád jen v automatu a to naopak smysl nedává.

Kdybych na to měl 400+, tak bych vzal T-Jet v kombíku. Teoreticky.