Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

 
 

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně rozšířeného Tipa je řada Brava/Bravo. Pětidveřová Brava je větší z obou sourozenců (o 16 cm) a plní roli běžného vozu nižší střední třídy, kdežto třídveřové Bravo je přece jen trošku sportovněji laděné, zvláště, pokud pod jeho kapotou brumlá nejsilnější dvoulitrový pětiválec(!) A právě ten jsme měli možnost krátce otestovat. Zdůrazňuji slovo...

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně rozšířeného Tipa je řada Brava/Bravo. Pětidveřová Brava je větší z obou sourozenců (o 16 cm) a plní roli běžného vozu nižší střední třídy, kdežto třídveřové Bravo je přece jen trošku sportovněji laděné, zvláště, pokud pod jeho kapotou brumlá nejsilnější dvoulitrový pětiválec(!) A právě ten jsme měli možnost krátce otestovat. Zdůrazňuji slovo krátce, jelikož tento vůz jsme měli možnost testovat pouze několik desítek kilometrů.

Design vozu je na dnešní poměry poměrně konzervativní, kromě zajímavých zadních světel, které se skládají z několika kulatých částí, které jsou zakryty společným čirým plastem. V interiéru vozu zaujme především rádio Fiat nestandardních rozměrů integrované přímo do horní části přístrojové desky. Vše ostatní v interiéru je poměrně standardní a obvyklé pro nižší střední třídu. Snad jedinou výtku mám na pedál spojky, který má poměrně neobvyklý chod. Je to způsobeno asi tím, že je příliš krátký a proto při plném vymáčknutí spojky pedál mizí směrem nahoru, na což je třeba si chvilku zvykat. Špatně se to však popisuje - není nad osobní zkušenost. Na závěr popisu interiéru však musím konstatovat, že dílenské zpracování některých částí interiéru (kryt autorádia - kazety, vrzání př. desky), by potřebovalo vylepšit.

Podvozek Bravo se jeví jako nezáludný s mírnou nedotáčivostí v extrémních situacích. Toto však lze bez problémů korigovat volantem. Brzdnou dráhu jsme z časových důvodů neměli možnost změřit, subjektivně se brzdy jeví jako lepší průměr.

Motor je samozřejmě největší chloubou tohoto vozu. Pětiválcový dvoulitr samozřejmě se čtyřventilovou technikou dává slušný nejvyšší výkon 108 kW při 6100 otáčkách. Jeho zvuk je sytý a sebevědomý, dává tušit své schopnosti. S 1200 kg vážícím Bravem si dokáře bez větších problémů pohrávat ve většině otáček. Samozřejmě, že nad čtyři tisíce otáček se motor dostává do nejlepšího rozpoložení a po překonání pěti tisíc je zrychlení mimořádně dobré. Oficiální údaj o zrychlení z klidu na 100 km/h je na dvoulitr velmi slušný - 8,5 s a ani za maximálku 210 km/h se nemusí HGT stydět. Za takovéto požitky nemusíte ani moc platit, protože spotřeba Naturalu se podle majitele pohybuje mezi 8-10 l/100 km.

Co dodat, HGT se jako jediný vůz nižší střední třídy může chlubit pětiválcovým dvoulitrem, a tak jeho majitelé mohou zažít malý pocit vyjímečnosti...

Spolupracujeme s TipCars.com

Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva

Vypadají jako skupina novinářů, která napjatě čeká před…

Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů

Ekonomika eurozóny je stále závislá na levných úvěrech a…

ONLINE: Česko si připomíná 17. listopad. Drahoš: Zpochybňování hesla pravdy a lásky nechápu ONLINE: Česko si připomíná 17. listopad. Drahoš: Zpochybňování hesla pravdy a lásky nechápu

Tisíce lidí napříč Českem si v ulicích a na náměstích…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 108 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.8 / 7.2 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 500
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4031
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1420
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo…

 



Evropské Automobily roku: Fiat Bravo/Brava (1996) Evropské Automobily roku: Fiat Bravo/Brava (1996)

Bravo a Brava byly posledními opravdu komerčně úspěšnými…

Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu

V těchto dnech si odbývá v Latinské Americe světovou…

 



 
Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Dnes 15:40

Dočkali jsme se! Tesla po několika odkladech konečně dostála slova a představila světu svůj první tahač. A rozhodně má čím zaujmout.




Blesk.cz

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával matce Emmy Smetany a utekl

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával…

Vulgárním útokem přerušil předseda správní rady Babišova Institutu pro politiku a společnost Jan Macháček…

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

 

iSport.cz

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří bitky 10 zápasů stop

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří…

Hokejový útočník Luke Witkowski z Detroitu dostal v NHL automatický zákaz startu na deset zápasů. Byl potrestán…

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat jinak, přiznává Hubínek

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat…

Jeho letní přestupová sága rozproudila dost zlé krve. „Celé je to jedna velká chyba,“ ohlíží se pár měsíců zpět…

 

Reflex.cz

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce se omluvil cestujícím

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce…

Japonská soukromá dopravní společnost se omluvila svým cestujícím. Vlak společnosti Tsukuba Express totiž vyjel…

Bill Gates, jeden z nejbohatších lidí světa, postaví v Arizoně vlastní supermoderní „inteligentní“ město

Bill Gates, jeden z nejbohatších lidí světa, postaví…

Bude se jmenovat Belmont, má mít necelých 200 tisíc obyvatel a má vyrůst na jihozápadě amerického státu Arizona.…