Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

 
 

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně rozšířeného Tipa je řada Brava/Bravo. Pětidveřová Brava je větší z obou sourozenců (o 16 cm) a plní roli běžného vozu nižší střední třídy, kdežto třídveřové Bravo je přece jen trošku sportovněji laděné, zvláště, pokud pod jeho kapotou brumlá nejsilnější dvoulitrový pětiválec(!) A právě ten jsme měli možnost krátce otestovat. Zdůrazňuji slovo...

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně rozšířeného Tipa je řada Brava/Bravo. Pětidveřová Brava je větší z obou sourozenců (o 16 cm) a plní roli běžného vozu nižší střední třídy, kdežto třídveřové Bravo je přece jen trošku sportovněji laděné, zvláště, pokud pod jeho kapotou brumlá nejsilnější dvoulitrový pětiválec(!) A právě ten jsme měli možnost krátce otestovat. Zdůrazňuji slovo krátce, jelikož tento vůz jsme měli možnost testovat pouze několik desítek kilometrů.

Design vozu je na dnešní poměry poměrně konzervativní, kromě zajímavých zadních světel, které se skládají z několika kulatých částí, které jsou zakryty společným čirým plastem. V interiéru vozu zaujme především rádio Fiat nestandardních rozměrů integrované přímo do horní části přístrojové desky. Vše ostatní v interiéru je poměrně standardní a obvyklé pro nižší střední třídu. Snad jedinou výtku mám na pedál spojky, který má poměrně neobvyklý chod. Je to způsobeno asi tím, že je příliš krátký a proto při plném vymáčknutí spojky pedál mizí směrem nahoru, na což je třeba si chvilku zvykat. Špatně se to však popisuje - není nad osobní zkušenost. Na závěr popisu interiéru však musím konstatovat, že dílenské zpracování některých částí interiéru (kryt autorádia - kazety, vrzání př. desky), by potřebovalo vylepšit.

Podvozek Bravo se jeví jako nezáludný s mírnou nedotáčivostí v extrémních situacích. Toto však lze bez problémů korigovat volantem. Brzdnou dráhu jsme z časových důvodů neměli možnost změřit, subjektivně se brzdy jeví jako lepší průměr.

Motor je samozřejmě největší chloubou tohoto vozu. Pětiválcový dvoulitr samozřejmě se čtyřventilovou technikou dává slušný nejvyšší výkon 108 kW při 6100 otáčkách. Jeho zvuk je sytý a sebevědomý, dává tušit své schopnosti. S 1200 kg vážícím Bravem si dokáře bez větších problémů pohrávat ve většině otáček. Samozřejmě, že nad čtyři tisíce otáček se motor dostává do nejlepšího rozpoložení a po překonání pěti tisíc je zrychlení mimořádně dobré. Oficiální údaj o zrychlení z klidu na 100 km/h je na dvoulitr velmi slušný - 8,5 s a ani za maximálku 210 km/h se nemusí HGT stydět. Za takovéto požitky nemusíte ani moc platit, protože spotřeba Naturalu se podle majitele pohybuje mezi 8-10 l/100 km.

Co dodat, HGT se jako jediný vůz nižší střední třídy může chlubit pětiválcovým dvoulitrem, a tak jeho majitelé mohou zažít malý pocit vyjímečnosti...

Spolupracujeme s TipCars.com

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 108 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.8 / 7.2 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 500
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4031
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1420
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Evropské Automobily roku: Fiat Bravo/Brava (1996) Evropské Automobily roku: Fiat Bravo/Brava (1996)

Bravo a Brava byly posledními opravdu komerčně úspěšnými…

Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu

V těchto dnech si odbývá v Latinské Americe světovou…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…