Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Fiat Bravo 2,0 HGT – Divoch

Tomáš Zajíček
Diskuze (33)

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně rozšířeného Tipa je řada Brava/Bravo.

Pětidveřová Brava je větší z obou sourozenců (o 16 cm) a plní roli běžného vozu nižší střední třídy, kdežto třídveřové Bravo je přece jen trošku sportovněji laděné, zvláště, pokud pod jeho kapotou brumlá nejsilnější dvoulitrový pětiválec (!). A právě ten jsme měli možnost krátce otestovat. Zdůrazňuji slovo krátce, jelikož tento vůz jsme měli možnost testovat pouze několik desítek kilometrů.

Design vozu je na dnešní poměry poměrně konzervativní, kromě zajímavých zadních světel, které se skládají z několika kulatých částí, které jsou zakryty společným čirým plastem. V interiéru vozu zaujme především rádio Fiat nestandardních rozměrů integrované přímo do horní části přístrojové desky. Vše ostatní v interiéru je poměrně standardní a obvyklé pro nižší střední třídu. Snad jedinou výtku mám na pedál spojky, který má poměrně neobvyklý chod. Je to způsobeno asi tím, že je příliš krátký a proto při plném vymáčknutí spojky pedál mizí směrem nahoru, na což je třeba si chvilku zvykat. Špatně se to však popisuje - není nad osobní zkušenost. Na závěr popisu interiéru však musím konstatovat, že dílenské zpracování některých částí interiéru (kryt autorádia - kazety, vrzání př. desky), by potřebovalo vylepšit.

Podvozek Bravo se jeví jako nezáludný s mírnou nedotáčivostí v extrémních situacích. Toto však lze bez problémů korigovat volantem. Brzdnou dráhu jsme z časových důvodů neměli možnost změřit, subjektivně se brzdy jeví jako lepší průměr.

Motor je samozřejmě největší chloubou tohoto vozu. Pětiválcový dvoulitr samozřejmě se čtyřventilovou technikou dává slušný nejvyšší výkon 108 kW při 6100 otáčkách. Jeho zvuk je sytý a sebevědomý, dává tušit své schopnosti. S 1200 kg vážícím Bravem si dokáže bez větších problémů pohrávat ve většině otáček. Samozřejmě, že nad čtyři tisíce otáček se motor dostává do nejlepšího rozpoložení a po překonání pěti tisíc je zrychlení mimořádně dobré. Oficiální údaj o zrychlení z klidu na 100 km/h je na dvoulitr velmi slušný - 8,5 s a ani za maximálku 210 km/h se nemusí HGT stydět. Za takovéto požitky nemusíte ani moc platit, protože spotřeba Naturalu se podle majitele pohybuje mezi 8-10 l/100 km.

Co dodat, HGT se jako jediný vůz nižší střední třídy může chlubit pětiválcovým dvoulitrem, a tak jeho majitelé mohou zažít malý pocit výjimečnosti...

Tomáš Zajíček
Diskuze (33)
Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 108 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 4500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.8 / 7.2 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 500
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4031
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Avatar - lamal
26. 4. 2021 12:49
Re: Fiat
Stilo nebolo zle, ale na GLF MK5 si fakt nedosiahlo. Skusil som combi s 1.9jtd a to bolo priserne... extremne gumove uplne vsetko, riadenie, podvozok, spojka, brzdy... hrozny posed a velke naklony karoserie k nijak extra komfortnemu podvozku. Som sa si rad presadol do svojej Primery z 1993 a uzival si... :D
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2021 12:08
Re: Fiat
Pokud se neprodávala, nedávala smysl.
26. 4. 2021 10:11
Re: Fiat
Fiat fakticky skrachoval - kazdy novy fiat uz bude len pezot.

Skrachovali zasluzene - prostrednictvom toho neschopneho uctovnika, co tomu sefoval a potom co vsetko rozdrbal si len tak umrel.
26. 4. 2021 10:09
Re: Starneme
Jednu Mareu som aktivne pouzival. s JTD to bolo spolahlive, pohodlne a usporne auto - a absolutne bez korozie. Pokial viem, tak jazdi dodnes - to uz bude mat najmenej 500 000 km.

V kvalite spracovania, materialovej skladbe to bolo ovela vyssie ako sucasna produkcia.
Samozrejme, vybava na dnesnu dobu len zaklad - ale materialy.. to bola iplne ina kava ako dnesne vyrobky.

Ma Bravach sa rozpadavali iba cierne klucky - ktore mali zakladne modely a obcas tiez zakldne motory 1,4. Inak to bolo v kazdom ohlade nadpriemerne auto.

A Stilo bolo este o dalsi level vyssie.
Avatar - Dinar
26. 4. 2021 09:42
Re: Starneme
Raketa :D Nechci si dělat srandu, jak píšu výše, 3d stilo s tímhle motorem byla jediná zajímavá varianta toho auta, ale raketa dnešními měřítky to není ani náhodou. A jak píše iudex, ono to celkem jelo, i když převodovka byla bídná, ale jízdní vlastnosti byly sotva průměr, nedotáčivost brutální, nepřesné a špatně vyvážené řízení, slabé brzdy. Ale znova, jestli stilo, tak tohle, bylo to fakt pěkné auto se solidním motorem.