Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

 
 

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně rozšířeného Tipa je řada Brava/Bravo. Pětidveřová Brava je větší z obou sourozenců (o 16 cm) a plní roli běžného vozu nižší střední třídy, kdežto třídveřové Bravo je přece jen trošku sportovněji laděné, zvláště, pokud pod jeho kapotou brumlá nejsilnější dvoulitrový pětiválec(!) A právě ten jsme měli možnost krátce otestovat. Zdůrazňuji slovo...

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně rozšířeného Tipa je řada Brava/Bravo. Pětidveřová Brava je větší z obou sourozenců (o 16 cm) a plní roli běžného vozu nižší střední třídy, kdežto třídveřové Bravo je přece jen trošku sportovněji laděné, zvláště, pokud pod jeho kapotou brumlá nejsilnější dvoulitrový pětiválec(!) A právě ten jsme měli možnost krátce otestovat. Zdůrazňuji slovo krátce, jelikož tento vůz jsme měli možnost testovat pouze několik desítek kilometrů.

Design vozu je na dnešní poměry poměrně konzervativní, kromě zajímavých zadních světel, které se skládají z několika kulatých částí, které jsou zakryty společným čirým plastem. V interiéru vozu zaujme především rádio Fiat nestandardních rozměrů integrované přímo do horní části přístrojové desky. Vše ostatní v interiéru je poměrně standardní a obvyklé pro nižší střední třídu. Snad jedinou výtku mám na pedál spojky, který má poměrně neobvyklý chod. Je to způsobeno asi tím, že je příliš krátký a proto při plném vymáčknutí spojky pedál mizí směrem nahoru, na což je třeba si chvilku zvykat. Špatně se to však popisuje - není nad osobní zkušenost. Na závěr popisu interiéru však musím konstatovat, že dílenské zpracování některých částí interiéru (kryt autorádia - kazety, vrzání př. desky), by potřebovalo vylepšit.

Podvozek Bravo se jeví jako nezáludný s mírnou nedotáčivostí v extrémních situacích. Toto však lze bez problémů korigovat volantem. Brzdnou dráhu jsme z časových důvodů neměli možnost změřit, subjektivně se brzdy jeví jako lepší průměr.

Motor je samozřejmě největší chloubou tohoto vozu. Pětiválcový dvoulitr samozřejmě se čtyřventilovou technikou dává slušný nejvyšší výkon 108 kW při 6100 otáčkách. Jeho zvuk je sytý a sebevědomý, dává tušit své schopnosti. S 1200 kg vážícím Bravem si dokáře bez větších problémů pohrávat ve většině otáček. Samozřejmě, že nad čtyři tisíce otáček se motor dostává do nejlepšího rozpoložení a po překonání pěti tisíc je zrychlení mimořádně dobré. Oficiální údaj o zrychlení z klidu na 100 km/h je na dvoulitr velmi slušný - 8,5 s a ani za maximálku 210 km/h se nemusí HGT stydět. Za takovéto požitky nemusíte ani moc platit, protože spotřeba Naturalu se podle majitele pohybuje mezi 8-10 l/100 km.

Co dodat, HGT se jako jediný vůz nižší střední třídy může chlubit pětiválcovým dvoulitrem, a tak jeho majitelé mohou zažít malý pocit vyjímečnosti...

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 108 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.8 / 7.2 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 500
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4031
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1420
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Evropské Automobily roku: Fiat Bravo/Brava (1996) Evropské Automobily roku: Fiat Bravo/Brava (1996)

Bravo a Brava byly posledními opravdu komerčně úspěšnými…

Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu

V těchto dnech si odbývá v Latinské Americe světovou…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…