TEST Fiat Bravo 2,0 HGT – Divoch
Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně rozšířeného Tipa je řada Brava/Bravo.
Pětidveřová Brava je větší z obou sourozenců (o 16 cm) a plní roli běžného vozu nižší střední třídy, kdežto třídveřové Bravo je přece jen trošku sportovněji laděné, zvláště, pokud pod jeho kapotou brumlá nejsilnější dvoulitrový pětiválec (!). A právě ten jsme měli možnost krátce otestovat. Zdůrazňuji slovo krátce, jelikož tento vůz jsme měli možnost testovat pouze několik desítek kilometrů.
Design vozu je na dnešní poměry poměrně konzervativní, kromě zajímavých zadních světel, které se skládají z několika kulatých částí, které jsou zakryty společným čirým plastem. V interiéru vozu zaujme především rádio Fiat nestandardních rozměrů integrované přímo do horní části přístrojové desky. Vše ostatní v interiéru je poměrně standardní a obvyklé pro nižší střední třídu. Snad jedinou výtku mám na pedál spojky, který má poměrně neobvyklý chod. Je to způsobeno asi tím, že je příliš krátký a proto při plném vymáčknutí spojky pedál mizí směrem nahoru, na což je třeba si chvilku zvykat. Špatně se to však popisuje - není nad osobní zkušenost. Na závěr popisu interiéru však musím konstatovat, že dílenské zpracování některých částí interiéru (kryt autorádia - kazety, vrzání př. desky), by potřebovalo vylepšit.
Podvozek Bravo se jeví jako nezáludný s mírnou nedotáčivostí v extrémních situacích. Toto však lze bez problémů korigovat volantem. Brzdnou dráhu jsme z časových důvodů neměli možnost změřit, subjektivně se brzdy jeví jako lepší průměr.
Motor je samozřejmě největší chloubou tohoto vozu. Pětiválcový dvoulitr samozřejmě se čtyřventilovou technikou dává slušný nejvyšší výkon 108 kW při 6100 otáčkách. Jeho zvuk je sytý a sebevědomý, dává tušit své schopnosti. S 1200 kg vážícím Bravem si dokáže bez větších problémů pohrávat ve většině otáček. Samozřejmě, že nad čtyři tisíce otáček se motor dostává do nejlepšího rozpoložení a po překonání pěti tisíc je zrychlení mimořádně dobré. Oficiální údaj o zrychlení z klidu na 100 km/h je na dvoulitr velmi slušný - 8,5 s a ani za maximálku 210 km/h se nemusí HGT stydět. Za takovéto požitky nemusíte ani moc platit, protože spotřeba Naturalu se podle majitele pohybuje mezi 8-10 l/100 km.
Co dodat, HGT se jako jediný vůz nižší střední třídy může chlubit pětiválcovým dvoulitrem, a tak jeho majitelé mohou zažít malý pocit výjimečnosti...