Nahradit model Fusion není vůbec lehký úkol. V modelovém portfoliu jej dostal na starosti nový B-MAX, mající v rukávu velký trumf: absenci B-sloupku.

Ačkoliv ceny a výbavy nového modelu jsou již známy delší dobu, až nyní jsme vyzkoušeli, jak se s novým Fordem B-MAX jezdí. A také jsme prozkoumali interiér modelu, se kterým má Ford v Česku poměrně velké plány: počítá se s prodejem asi tisícovky vozů příští rok, což je v porovnání s Focusem zhruba 40 %. A to není málo.

Interiér

Uvnitř B-MAXu se skloubí nadprůměrný prostor s titěrnými tlačítky. Rádio SONY, známé z Focusu, sice vypadá poměrně stylově, kvůli velikosti tlačítek je však jeho obsluha o něco obtížnější. Ještě dál jde v tomto ohledu panel klimatizace, kde je na velmi malé ploše namačkáno třináct malých tlačítek. Ovládání teploty a otáček větráku je řešeno otočnými ovladači.

Ford Fiesta dostane novou příď a tříválce

Pozice za podélně i výškově seřiditelným volantem je vzpřímená a velmi vysoká. To se bude cílové skupině, aktivním důchodcům, líbit. Druhé cílové skupině, rodinám s jedním či dvěma dětmi, nebude možná stačit zavazadelník. V základu má 304 litrů (s dojezdovým kolem, se sadou na opravu pneu pak 318 l), po sklopení druhé řady sedadel se objem zvýší až na 1386 litrů. Po jednoduchém sklopení sedadel, dělených v poměru 60:40, vznikne téměř rovná ložná plocha bez schodu a to díky dvojité podlaze zavazadelníku. Na 4077 mm dlouhé auto nabídne B-MAX po sklopení opěradla spolujezdce sympatických 2,35 metru délky, převážení dlouhých tyčových předmětů či krabic ze švédského obchodu s nábytkem se zavřenými pátými dveřmi tak nic nebrání.

Ford B-Max: Ceny na českém trhu (benzinové motorizace)
Motor1.4 Duratec1.0 EcoBoost1.0 EcoBoost1.6 Duratec Ti-VCT
Převodovka5M5M5M6PS
Největší výkon [kW]66748877
Max. rychlost [km/h]171175189180
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,813,211,212,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,05,14,96,4
Cena ve verzi Ambiente [Kč]289.990---
Cena ve verzi Trend [Kč]319.990334.990370.990380.490
Cena ve verzi Titanium [Kč]351.490366.490402.490411.990

Boční posuvné dveře tvoří s klasickými dveřmi předními po zavření velmi tuhou strukturu, což dokládá i zisk pětihvězdičkového hodnocení v testech EuroNCAP. Toto uspořádání je sice o zhruba padesát kilogramů těžší než v případě běžných zadních dveří, bezkonkurenční velikost vstupního prostoru však bude ohromným marketingovým tahákem B-MAXu. Po otevření dveří naměříte 155 cm na šířku, což velice zjednodušuje nástup a manipulaci se zadními sedadly. Dveře lze otevírat i zavírat nezávisle na sobě.

Zatímco zvenčí je otevírání a zavírání dveří jednoduché jako facka, pasažéři to mají s otevřením i zavřením o něco složitější. Když chcete dveře otevřít, musíte použít vzdálenější ruku, protože v cestě pravé paži směrem vzad stojí vystouplá hrana nástupního otvoru. Při zavírání se pak musíte rukou natáhnout pro madlo poměrně hodně za sebe, což méně flexibilnějším cestujícím nemusí vyhovovat.

Ford Focus 1,0 EcoBoost – Downsizing dovedený do extrému

Vpředu i vzadu je nad hlavou dostatek místa, s mými 180 cm nebyl sebemenší problém ani posadit se pohodlně za sebe>. Kolega vysoký 190 centimetrů se kupodivu (byť těsně) za sebe posadil také. Zde se naplno projevují výhody o 11 centimetrů vyšší stavby než v případě Fiesty. Potěšil nás počet i rozmístění odkládacích prostorů, kterých je opravdu hodně. Na druhou stranu chybí postranní dveřní loketní opěrky vzadu, středová loketní opěrka zde je.

Ford B-Max: Ceny na českém trhu (vznětové motorizace)
Motor1.5 Duratorq TDCi1.6 Duratorq TDCi
Převodovka5M5M
Největší výkon [kW]5570
Max. rychlost [km/h]157173
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,513,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,0
Cena ve verzi Ambiente [Kč]--
Cena ve verzi Trend [Kč]369.900399.990
Cena ve verzi Titanium [Kč]401.490431.490

Jízda

Velkým překvapením byly testovací jízdy. Vyzkoušeli jsme nejsilnější nabízený diesel 1,6 TDCi o výkonu 70 kW a také tříválcový EcoBoost o výkonu 88 kW.

I model B-MAX se drží tradic značky Ford, podvozkově je totiž na velmi dobré úrovni. Z vozu není cítit nervozita, auto dobře drží směr i při rychlostech blízkých nejvyšší povolené rychlosti. Kvalitní je také odhlučnění interiéru, byť při delších cestách by se velmi hodila šestistupňová převodovka. Tou nedisponuje žádný B-MAX s manuální skříní, šest rychlostí pro jízdu vpřed nabídne pouze verze 1,6 Duratec (77 kW) s dvouspojkovou převodovkou PowerShift. Na dálnici točí silnější EcoBoost při 130 km/h 3.400 min-1, 1,6 TDCi pak o 900 otáček méně.

V zatáčkách se B-MAX chová předvídatelně, problém nemá ani s rychlými táhlými průjezdy, v těch utaženějších vítězí poměrně rychle mix nedotáčivosti a postupného klouzání do strany. U dieselového modelu přicházel limit znatelně dříve, auto se také ve sledu zatáček více rozhoupalo. Ani zde však není potřeba panikařit, ESP je naladěno velmi dobře a zasahuje raději dříve nežli později. Potěšitelné je, že se sympatické jízdní vlastnosti skloubí s pohodlím. Obě motorizace obouvaly pneumatiky Continental o rozměrech 195/55 R16, na kterých zvládaly přejezdy těch několika málo nerovností, vyskytujících se na německých okreskách, s naprostým přehledem.

Ford B-Max dostal cenu za nejlepší mobilní inovaci, sám zavolá na linku 112

Dynamicky je na tom výrazně lépe o třicet kilogramů lehčí benzinový model, který je schopen i docela svižného tempa. Dieselový čtyřválec proti němu působí zakřiknutým a unaveným dojmem, do otáček se mu (i vinou těžších převodů) vůbec nechce a omluvou zde není ani nízká spotřeba. Zatímco s benzinovou verzí jsme se velmi pěkně svezli a na palubním počítači svítilo 7,2 litru (přes 100 kilometrů na okreskách kolem Mnichova), diesel to v nižším tempu zvládl za litrů šest.

Slabší vznětová jednotka o objemu 1,5 litru a výkonu 55 kW zřejmě bude, vzhledem ke shodnému zpřevodování jako u 1,6 TDCi, určena vysloveně klidným jezdcům. Benzinový EcoBoost (88kW) bude nejlepší volbou i pro řidiče, plánujícím za auto připojovat přívěs. U brzděného je maximální přípustná hmotnost 750 kilogramů, nebrzděného 635 kg. Naopak benzinová šestnáctistovka s automatem nebude pro tuto činnost zrovna ideální, zde jsou oba limity jen 480 kilogramů.

Zajímavostí je, že díky nutnosti širšího využití vysokopevnostních ocelí (zejména na podélných nosnících) kvůli bezpečnosti při bočním nárazu se zvýšila i torzní tuhost. Oproti aktuální Fiestě, s níž B-MAX sdílí celou řadu dílů, je na tom bezsloupkový B-MAX prý dokonce ještě lépe.

Ford B-MAX si již několik týdnů můžete objednávat, dealeři prý nyní registrují zhruba dvacet objednávek "naslepo", tedy od zákazníků, kteří s novým modelem vyráběným v Rumunsku ještě ani nejeli.

Jízdní dojmy Ford B-Max
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Komentář Martina Čabana: Velmi křehké vztahy Babiše a Zemana Komentář Martina Čabana: Velmi křehké vztahy Babiše a Zemana

Odchod Andreje Babiše z vlády je sice nejnápadnějším, ale…

Češi se postarají o podvozky Boeingů Air France Češi se postarají o podvozky Boeingů Air France

Za devět let platnosti smlouvy zajistí firma Czech…

Babiš sklízí kritiku za nástřel rozpočtu Babiš sklízí kritiku za nástřel rozpočtu

ČSSD chybějí v návrhu peníze na školství či…

 

Štítky Ford Jízdní dojmy

 

Přidat názorDiskuse: Ford B-MAX: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Ford vyrobil B-Max s pořadovým číslem 100.000 (+video) Ford vyrobil B-Max s pořadovým číslem 100.000 (+video)

Automobilka Ford sice slaví vyrobení jubilejního kusu…

Ford v prosinci omezí výrobu B-Maxe Ford v prosinci omezí výrobu B-Maxe

Výroba malého MPV v prosinci poběží jen osm dní, znovu se…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Zachránili lišku z kožešinové farmy a stali se nejlepšími parťáky!

Zachránili lišku z kožešinové farmy a stali se…

Lištička Jay prožila část života uvězněná v příšerných podmínkách na kožešinové farmě. Přesto se na ni usmálo…

Čuba chybí v Senátu devět měsíců. Dál bere plný plat a nadzdvihl vedení

Čuba chybí v Senátu devět měsíců. Dál bere plný plat…

Senátor František Čuba (SPO, 81) nerozhodoval o normách posuzovaných Senátem už přes devět měsíců. Navíc dál…

 

iSport.cz

Rutta o zájmu NHL: Poslední sezony se celkem povedly, ale překvapilo mě to

Rutta o zájmu NHL: Poslední sezony se celkem…

Tři obránci národního týmu, kteří si zahráli na mistrovství světa v Paříži, mají v kapse smlouvu s klubem NHL.…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

UNESCO a Izrael: Poslankyně Černochová má koule!

UNESCO a Izrael: Poslankyně Černochová má koule!

Nadávat na politiky je možné 365 dnů v roce, momentů, kdy je záhodno je pochválit, bývá mnohem méně. Včera…

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…