Nahradit model Fusion není vůbec lehký úkol. V modelovém portfoliu jej dostal na starosti nový B-MAX, mající v rukávu velký trumf: absenci B-sloupku.

Ačkoliv ceny a výbavy nového modelu jsou již známy delší dobu, až nyní jsme vyzkoušeli, jak se s novým Fordem B-MAX jezdí. A také jsme prozkoumali interiér modelu, se kterým má Ford v Česku poměrně velké plány: počítá se s prodejem asi tisícovky vozů příští rok, což je v porovnání s Focusem zhruba 40 %. A to není málo.

Interiér

Uvnitř B-MAXu se skloubí nadprůměrný prostor s titěrnými tlačítky. Rádio SONY, známé z Focusu, sice vypadá poměrně stylově, kvůli velikosti tlačítek je však jeho obsluha o něco obtížnější. Ještě dál jde v tomto ohledu panel klimatizace, kde je na velmi malé ploše namačkáno třináct malých tlačítek. Ovládání teploty a otáček větráku je řešeno otočnými ovladači.

Ford Fiesta dostane novou příď a tříválce

Pozice za podélně i výškově seřiditelným volantem je vzpřímená a velmi vysoká. To se bude cílové skupině, aktivním důchodcům, líbit. Druhé cílové skupině, rodinám s jedním či dvěma dětmi, nebude možná stačit zavazadelník. V základu má 304 litrů (s dojezdovým kolem, se sadou na opravu pneu pak 318 l), po sklopení druhé řady sedadel se objem zvýší až na 1386 litrů. Po jednoduchém sklopení sedadel, dělených v poměru 60:40, vznikne téměř rovná ložná plocha bez schodu a to díky dvojité podlaze zavazadelníku. Na 4077 mm dlouhé auto nabídne B-MAX po sklopení opěradla spolujezdce sympatických 2,35 metru délky, převážení dlouhých tyčových předmětů či krabic ze švédského obchodu s nábytkem se zavřenými pátými dveřmi tak nic nebrání.

Ford B-Max: Ceny na českém trhu (benzinové motorizace)
Motor1.4 Duratec1.0 EcoBoost1.0 EcoBoost1.6 Duratec Ti-VCT
Převodovka5M5M5M6PS
Největší výkon [kW]66748877
Max. rychlost [km/h]171175189180
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,813,211,212,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,05,14,96,4
Cena ve verzi Ambiente [Kč]289.990---
Cena ve verzi Trend [Kč]319.990334.990370.990380.490
Cena ve verzi Titanium [Kč]351.490366.490402.490411.990

Boční posuvné dveře tvoří s klasickými dveřmi předními po zavření velmi tuhou strukturu, což dokládá i zisk pětihvězdičkového hodnocení v testech EuroNCAP. Toto uspořádání je sice o zhruba padesát kilogramů těžší než v případě běžných zadních dveří, bezkonkurenční velikost vstupního prostoru však bude ohromným marketingovým tahákem B-MAXu. Po otevření dveří naměříte 155 cm na šířku, což velice zjednodušuje nástup a manipulaci se zadními sedadly. Dveře lze otevírat i zavírat nezávisle na sobě.

Zatímco zvenčí je otevírání a zavírání dveří jednoduché jako facka, pasažéři to mají s otevřením i zavřením o něco složitější. Když chcete dveře otevřít, musíte použít vzdálenější ruku, protože v cestě pravé paži směrem vzad stojí vystouplá hrana nástupního otvoru. Při zavírání se pak musíte rukou natáhnout pro madlo poměrně hodně za sebe, což méně flexibilnějším cestujícím nemusí vyhovovat.

Ford Focus 1,0 EcoBoost – Downsizing dovedený do extrému

Vpředu i vzadu je nad hlavou dostatek místa, s mými 180 cm nebyl sebemenší problém ani posadit se pohodlně za sebe>. Kolega vysoký 190 centimetrů se kupodivu (byť těsně) za sebe posadil také. Zde se naplno projevují výhody o 11 centimetrů vyšší stavby než v případě Fiesty. Potěšil nás počet i rozmístění odkládacích prostorů, kterých je opravdu hodně. Na druhou stranu chybí postranní dveřní loketní opěrky vzadu, středová loketní opěrka zde je.

Ford B-Max: Ceny na českém trhu (vznětové motorizace)
Motor1.5 Duratorq TDCi1.6 Duratorq TDCi
Převodovka5M5M
Největší výkon [kW]5570
Max. rychlost [km/h]157173
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,513,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,0
Cena ve verzi Ambiente [Kč]--
Cena ve verzi Trend [Kč]369.900399.990
Cena ve verzi Titanium [Kč]401.490431.490

Jízda

Velkým překvapením byly testovací jízdy. Vyzkoušeli jsme nejsilnější nabízený diesel 1,6 TDCi o výkonu 70 kW a také tříválcový EcoBoost o výkonu 88 kW.

I model B-MAX se drží tradic značky Ford, podvozkově je totiž na velmi dobré úrovni. Z vozu není cítit nervozita, auto dobře drží směr i při rychlostech blízkých nejvyšší povolené rychlosti. Kvalitní je také odhlučnění interiéru, byť při delších cestách by se velmi hodila šestistupňová převodovka. Tou nedisponuje žádný B-MAX s manuální skříní, šest rychlostí pro jízdu vpřed nabídne pouze verze 1,6 Duratec (77 kW) s dvouspojkovou převodovkou PowerShift. Na dálnici točí silnější EcoBoost při 130 km/h 3.400 min-1, 1,6 TDCi pak o 900 otáček méně.

V zatáčkách se B-MAX chová předvídatelně, problém nemá ani s rychlými táhlými průjezdy, v těch utaženějších vítězí poměrně rychle mix nedotáčivosti a postupného klouzání do strany. U dieselového modelu přicházel limit znatelně dříve, auto se také ve sledu zatáček více rozhoupalo. Ani zde však není potřeba panikařit, ESP je naladěno velmi dobře a zasahuje raději dříve nežli později. Potěšitelné je, že se sympatické jízdní vlastnosti skloubí s pohodlím. Obě motorizace obouvaly pneumatiky Continental o rozměrech 195/55 R16, na kterých zvládaly přejezdy těch několika málo nerovností, vyskytujících se na německých okreskách, s naprostým přehledem.

Ford B-Max dostal cenu za nejlepší mobilní inovaci, sám zavolá na linku 112

Dynamicky je na tom výrazně lépe o třicet kilogramů lehčí benzinový model, který je schopen i docela svižného tempa. Dieselový čtyřválec proti němu působí zakřiknutým a unaveným dojmem, do otáček se mu (i vinou těžších převodů) vůbec nechce a omluvou zde není ani nízká spotřeba. Zatímco s benzinovou verzí jsme se velmi pěkně svezli a na palubním počítači svítilo 7,2 litru (přes 100 kilometrů na okreskách kolem Mnichova), diesel to v nižším tempu zvládl za litrů šest.

Slabší vznětová jednotka o objemu 1,5 litru a výkonu 55 kW zřejmě bude, vzhledem ke shodnému zpřevodování jako u 1,6 TDCi, určena vysloveně klidným jezdcům. Benzinový EcoBoost (88kW) bude nejlepší volbou i pro řidiče, plánujícím za auto připojovat přívěs. U brzděného je maximální přípustná hmotnost 750 kilogramů, nebrzděného 635 kg. Naopak benzinová šestnáctistovka s automatem nebude pro tuto činnost zrovna ideální, zde jsou oba limity jen 480 kilogramů.

Zajímavostí je, že díky nutnosti širšího využití vysokopevnostních ocelí (zejména na podélných nosnících) kvůli bezpečnosti při bočním nárazu se zvýšila i torzní tuhost. Oproti aktuální Fiestě, s níž B-MAX sdílí celou řadu dílů, je na tom bezsloupkový B-MAX prý dokonce ještě lépe.

Ford B-MAX si již několik týdnů můžete objednávat, dealeři prý nyní registrují zhruba dvacet objednávek "naslepo", tedy od zákazníků, kteří s novým modelem vyráběným v Rumunsku ještě ani nejeli.

Jízdní dojmy Ford B-Max
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Tarifní mzda zaměstnanců České pošty se navýší Tarifní mzda zaměstnanců České pošty se navýší

Česká pošta navýší letos zaměstnancům tarifní mzdy o 7,1…

Komentář Martina Čabana: Ledy se hnuly Komentář Martina Čabana: Ledy se hnuly

Menšinová jednobarevná vláda Andreje Babiše nedostala…

Česko popřelo ruské zprávy o Nikulinovi. Zdraví hackera se ve vazbě nezhoršilo Česko popřelo ruské zprávy o Nikulinovi. Zdraví hackera se ve vazbě nezhoršilo

Vězeňská služba i ministerstvo spravedlnosti popřely…

Český export se přiblížil rekordní úrovni. Jeho růst zvolní Český export se přiblížil rekordní úrovni. Jeho růst zvolní

Export českých firem se loni přiblížil rekordní úrovni…

 

Štítky Ford Jízdní dojmy

 

Přidat názorDiskuse: Ford B-MAX: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 



Ford B-Max definitivně končí. O unikátní MPV nebyl zájem Ford B-Max definitivně končí. O unikátní MPV nebyl zájem

Malé MPV se nedočká přímého nástupce. Místo něj se…

Ford vyrobil B-Max s pořadovým číslem 100.000 (+video) Ford vyrobil B-Max s pořadovým číslem 100.000 (+video)

Automobilka Ford sice slaví vyrobení jubilejního kusu…

 



 
První skica nové Škody Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

První skica nové Škody Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Dnes 08:11

Škoda Auto zveřejnila první skicu modernizované Škody Fabia. Vůz si odbude premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě.




Blesk.cz

Fotograf Vladimír Gdovín z Manželských etud: Zavrhla ho vlastní máma! Stál na pokraji sebevraždy

Fotograf Vladimír Gdovín z Manželských etud: Zavrhla…

Zřekla se ho vlastní máma! Když fotograf Vladimír Gdovín (58) z 'Manželských etud po 35 letech' musel pustit byt…

Ubytování přes Airbnb? Dobrá cena, ale i plíseň v bytě. Víme, jak se nenapálit

Ubytování přes Airbnb? Dobrá cena, ale i plíseň v…

Klára (32) cestuje velmi často a využívá k tomu platformu Airbnb, tedy sdílené ubytování, které momentálně…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chceme se dostat do Evropy, přestupy neřešíme, říká liberecký Breite

Chceme se dostat do Evropy, přestupy neřešíme, říká…

Slovanem zatím nehýbou přesuny hráčů tak, jak se čekalo. Kádr neopustil kromě Jiřího Kulhánka, jehož si stáhla…

 

Reflex.cz

Babiš dostal milionové dotace i na Slovensku, za sponzorský dar Ficovi, říká investigativec Vagovič

Babiš dostal milionové dotace i na Slovensku, za…

Jaká je pozice Andreje Babiše na Slovensku? K českému premiérovi v demisi podle novináře Marka Vagoviče velká…

Snowboarďáci jsou moje prokletí, říká herec Vojta Kotek

Snowboarďáci jsou moje prokletí, říká herec Vojta Kotek

Když jsme se sešli ve vinohradské kavárně, první, o co mě poprosil, bylo, abych ho nezkoušel z dějepisu. Marii…