Nahradit model Fusion není vůbec lehký úkol. V modelovém portfoliu jej dostal na starosti nový B-MAX, mající v rukávu velký trumf: absenci B-sloupku.

Ačkoliv ceny a výbavy nového modelu jsou již známy delší dobu, až nyní jsme vyzkoušeli, jak se s novým Fordem B-MAX jezdí. A také jsme prozkoumali interiér modelu, se kterým má Ford v Česku poměrně velké plány: počítá se s prodejem asi tisícovky vozů příští rok, což je v porovnání s Focusem zhruba 40 %. A to není málo.

Interiér

Uvnitř B-MAXu se skloubí nadprůměrný prostor s titěrnými tlačítky. Rádio SONY, známé z Focusu, sice vypadá poměrně stylově, kvůli velikosti tlačítek je však jeho obsluha o něco obtížnější. Ještě dál jde v tomto ohledu panel klimatizace, kde je na velmi malé ploše namačkáno třináct malých tlačítek. Ovládání teploty a otáček větráku je řešeno otočnými ovladači.

Ford Fiesta dostane novou příď a tříválce

Pozice za podélně i výškově seřiditelným volantem je vzpřímená a velmi vysoká. To se bude cílové skupině, aktivním důchodcům, líbit. Druhé cílové skupině, rodinám s jedním či dvěma dětmi, nebude možná stačit zavazadelník. V základu má 304 litrů (s dojezdovým kolem, se sadou na opravu pneu pak 318 l), po sklopení druhé řady sedadel se objem zvýší až na 1386 litrů. Po jednoduchém sklopení sedadel, dělených v poměru 60:40, vznikne téměř rovná ložná plocha bez schodu a to díky dvojité podlaze zavazadelníku. Na 4077 mm dlouhé auto nabídne B-MAX po sklopení opěradla spolujezdce sympatických 2,35 metru délky, převážení dlouhých tyčových předmětů či krabic ze švédského obchodu s nábytkem se zavřenými pátými dveřmi tak nic nebrání.

Ford B-Max: Ceny na českém trhu (benzinové motorizace)
Motor1.4 Duratec1.0 EcoBoost1.0 EcoBoost1.6 Duratec Ti-VCT
Převodovka5M5M5M6PS
Největší výkon [kW]66748877
Max. rychlost [km/h]171175189180
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,813,211,212,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,05,14,96,4
Cena ve verzi Ambiente [Kč]289.990---
Cena ve verzi Trend [Kč]319.990334.990370.990380.490
Cena ve verzi Titanium [Kč]351.490366.490402.490411.990

Boční posuvné dveře tvoří s klasickými dveřmi předními po zavření velmi tuhou strukturu, což dokládá i zisk pětihvězdičkového hodnocení v testech EuroNCAP. Toto uspořádání je sice o zhruba padesát kilogramů těžší než v případě běžných zadních dveří, bezkonkurenční velikost vstupního prostoru však bude ohromným marketingovým tahákem B-MAXu. Po otevření dveří naměříte 155 cm na šířku, což velice zjednodušuje nástup a manipulaci se zadními sedadly. Dveře lze otevírat i zavírat nezávisle na sobě.

Zatímco zvenčí je otevírání a zavírání dveří jednoduché jako facka, pasažéři to mají s otevřením i zavřením o něco složitější. Když chcete dveře otevřít, musíte použít vzdálenější ruku, protože v cestě pravé paži směrem vzad stojí vystouplá hrana nástupního otvoru. Při zavírání se pak musíte rukou natáhnout pro madlo poměrně hodně za sebe, což méně flexibilnějším cestujícím nemusí vyhovovat.

Ford Focus 1,0 EcoBoost – Downsizing dovedený do extrému

Vpředu i vzadu je nad hlavou dostatek místa, s mými 180 cm nebyl sebemenší problém ani posadit se pohodlně za sebe>. Kolega vysoký 190 centimetrů se kupodivu (byť těsně) za sebe posadil také. Zde se naplno projevují výhody o 11 centimetrů vyšší stavby než v případě Fiesty. Potěšil nás počet i rozmístění odkládacích prostorů, kterých je opravdu hodně. Na druhou stranu chybí postranní dveřní loketní opěrky vzadu, středová loketní opěrka zde je.

Ford B-Max: Ceny na českém trhu (vznětové motorizace)
Motor1.5 Duratorq TDCi1.6 Duratorq TDCi
Převodovka5M5M
Největší výkon [kW]5570
Max. rychlost [km/h]157173
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,513,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,0
Cena ve verzi Ambiente [Kč]--
Cena ve verzi Trend [Kč]369.900399.990
Cena ve verzi Titanium [Kč]401.490431.490

Jízda

Velkým překvapením byly testovací jízdy. Vyzkoušeli jsme nejsilnější nabízený diesel 1,6 TDCi o výkonu 70 kW a také tříválcový EcoBoost o výkonu 88 kW.

I model B-MAX se drží tradic značky Ford, podvozkově je totiž na velmi dobré úrovni. Z vozu není cítit nervozita, auto dobře drží směr i při rychlostech blízkých nejvyšší povolené rychlosti. Kvalitní je také odhlučnění interiéru, byť při delších cestách by se velmi hodila šestistupňová převodovka. Tou nedisponuje žádný B-MAX s manuální skříní, šest rychlostí pro jízdu vpřed nabídne pouze verze 1,6 Duratec (77 kW) s dvouspojkovou převodovkou PowerShift. Na dálnici točí silnější EcoBoost při 130 km/h 3.400 min-1, 1,6 TDCi pak o 900 otáček méně.

V zatáčkách se B-MAX chová předvídatelně, problém nemá ani s rychlými táhlými průjezdy, v těch utaženějších vítězí poměrně rychle mix nedotáčivosti a postupného klouzání do strany. U dieselového modelu přicházel limit znatelně dříve, auto se také ve sledu zatáček více rozhoupalo. Ani zde však není potřeba panikařit, ESP je naladěno velmi dobře a zasahuje raději dříve nežli později. Potěšitelné je, že se sympatické jízdní vlastnosti skloubí s pohodlím. Obě motorizace obouvaly pneumatiky Continental o rozměrech 195/55 R16, na kterých zvládaly přejezdy těch několika málo nerovností, vyskytujících se na německých okreskách, s naprostým přehledem.

Ford B-Max dostal cenu za nejlepší mobilní inovaci, sám zavolá na linku 112

Dynamicky je na tom výrazně lépe o třicet kilogramů lehčí benzinový model, který je schopen i docela svižného tempa. Dieselový čtyřválec proti němu působí zakřiknutým a unaveným dojmem, do otáček se mu (i vinou těžších převodů) vůbec nechce a omluvou zde není ani nízká spotřeba. Zatímco s benzinovou verzí jsme se velmi pěkně svezli a na palubním počítači svítilo 7,2 litru (přes 100 kilometrů na okreskách kolem Mnichova), diesel to v nižším tempu zvládl za litrů šest.

Slabší vznětová jednotka o objemu 1,5 litru a výkonu 55 kW zřejmě bude, vzhledem ke shodnému zpřevodování jako u 1,6 TDCi, určena vysloveně klidným jezdcům. Benzinový EcoBoost (88kW) bude nejlepší volbou i pro řidiče, plánujícím za auto připojovat přívěs. U brzděného je maximální přípustná hmotnost 750 kilogramů, nebrzděného 635 kg. Naopak benzinová šestnáctistovka s automatem nebude pro tuto činnost zrovna ideální, zde jsou oba limity jen 480 kilogramů.

Zajímavostí je, že díky nutnosti širšího využití vysokopevnostních ocelí (zejména na podélných nosnících) kvůli bezpečnosti při bočním nárazu se zvýšila i torzní tuhost. Oproti aktuální Fiestě, s níž B-MAX sdílí celou řadu dílů, je na tom bezsloupkový B-MAX prý dokonce ještě lépe.

Ford B-MAX si již několik týdnů můžete objednávat, dealeři prý nyní registrují zhruba dvacet objednávek "naslepo", tedy od zákazníků, kteří s novým modelem vyráběným v Rumunsku ještě ani nejeli.

Jízdní dojmy Ford B-Max
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje

Izraelská vláda  nejvyššímu soudu v zemi oznámila, že…

Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie

Ukrajina připravuje třetí úder proti národnostním…

Slovenskou ministryní vnitra bude dosavadní náměstkyně Saková Slovenskou ministryní vnitra bude dosavadní náměstkyně Saková

Slovenský premiér Peter Pellegrini navrhl do funkce…

 

Štítky Ford Jízdní dojmy

 

Přidat názorDiskuse: Ford B-MAX: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Ford B-Max definitivně končí. O unikátní MPV nebyl zájem Ford B-Max definitivně končí. O unikátní MPV nebyl zájem

Malé MPV se nedočká přímého nástupce. Místo něj se…

Ford vyrobil B-Max s pořadovým číslem 100.000 (+video) Ford vyrobil B-Max s pořadovým číslem 100.000 (+video)

Automobilka Ford sice slaví vyrobení jubilejního kusu…

 



 
Závod vodíkových autíček: Proč nestačila dráha?

Závod vodíkových autíček: Proč nestačila dráha?

Dnes 17:56

Ve vstupní hale stavební fakulty ČVUT v Dejvicích je živo. Hlahol bezmála stovky pubertálních výrostků se míchá se svištivým bzučením dvanácti aut na dálkové ovládání, která se docela zostra míhají po závodním oválu rozestavěném přes celou halu.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Děsivý manévr na silnici v Chebsku: Nepředjížděl, vyhýbal se, brání dopravce řidiče kamionu

Děsivý manévr na silnici v Chebsku: Nepředjížděl,…

Scénu jako vystřiženou z ulítlých ruských videí se podařilo natočit řidičce na obchvatu Chebu. Jeden ohromný…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k největšímu rivalovi

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k…

Hokejisty Mladé Boleslavi opouští útočník Radan Lenc. Šestadvacetiletý odchovanec klubu podle sportovního…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…