14.2. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ford EcoSport: Evropská verze má 300 úprav

 

Vedle jiné nabídky motorů se evropská verze malého SUV od Fordu bude lišit třeba pevnější karoserií.

Ford postupně uvádí na nové trhy své globální SUV EcoSport. Zatímco třeba v Brazílii se auto prodává už od léta roku 2012, v Evropě se začíná prodávat teprve nyní. Zvenku jsou sice verze pro jednotlivé trhy prakticky stejné, ve skutečnosti se ale v mnohém liší.

Šéf vývoje EcoSportu Nick Fitzgerald přiznal, že automobily evropské specifikace budou mít proti verzím pro mimoevropské trhy na 300 odlišných prvků. Jednou ze změn je například pevnější struktura karoserie, aby vůz lépe obstál v evropských nárazových testech. EcoSport loni ve zkouškách Euro NCAP získal čtyři z pěti hvězd.

Automobil si nicméně i na evropských trzích ponechá rezervní kolo umístěné na pátých dveřích, což je prvek podle vkusu brazilských zákazníků. Najdou se však kritici tohoto řešení, podle kterých je v tomto případě zavazadelník hůře přístupný na plných parkovištích.

Zatímco třeba v Brazílii je EcoSport k dispozici s pohonem všech kol, v Evropě tato možnost nabídnuta nebude, a to ani v alpských zemích, kde by o ni byl jistě zájem. Cílovou skupinou zákazníků jsou lidé mezi 30 a 45 lety žijící ve městech, Ford tak neočekává, že by tato klientela pohon všech kol vyžadovala.

V Evropě se pro EcoSport počítá s přeplňovaným tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW a 1,5litrovým turbodieselem s výkonem 66 kW. Třeba v Brazílii je vůz prodáván s benzinovou šestnáctistovkou (81 kW) a dvoulitrem (103 kW), přičemž oba umožňují jízdu i na etanol. V Indii jsou nabízeny motory, se kterými se počítá i pro Evropu, navíc je doplňuje zážehová patnáctistovka (82 kW).

EcoSport je na vybraných evropských trzích (například v Německu a Španělsku) už možné objednávat. Prvních exemplářů se ale evropští zákazníci mají dočkat až v létě.

Automobily pro starý kontinent se budou vyrábět v indickém Chennai, kde vznikají i kusy pro vybrané asijské trhy, Mexiko či Jižní Afriku. Prodejní rekordy v Evropě ale vůz trhat nebude, Ford už nyní přiznává, že nebude schopen zajišťovat dostatečný počet vozů pro evropské trhy. EcoSport se dále vyrábí v Brazílii, Číně a Thajsku, letos začne jeho montáž i v Rusku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

Babišovy pravomoce vůdce v ANO jsou potvrzeny. Přes stížnosti, že jsou nedemokratické Babišovy pravomoce vůdce v ANO jsou potvrzeny. Přes stížnosti, že jsou nedemokratické

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

Česko otálí s tažením proti daňovým rájům. Chybí politická vůle? Česko otálí s tažením proti daňovým rájům. Chybí politická vůle?

Český stát se dostatečně nesnaží skoncovat s praktikou…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova

Ford EcoSport se sice již nabízí v některých evropských…

Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo

V Evropě se Ford EcoSport prodává teprve od začátku roku…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…