Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford GT byl i v rámci automobilky přísně utajovaný projekt

Michal Fokt
Diskuze (2)
Jak se povedlo udržet přípravu konceptu Ford GT v tajnosti až do detroitské premiéry? Zdánlivě jednoduše - o jeho existenci vědělo v celé automobilce pouze pár lidí.

Autosalony už jsou dnes pomalu zbytečná záležitost. Většina novinek je známa už dlouho před premiérou a někdy se dokonce stává, že prodej vozu začne dříve, než byl vůbec na nějakém autosalonu odprezentován. Takže zatímco před lety všichni hořeli nedočkavostí, co expozice značek předvedou, dneska je účast spíše nudná povinnost. Teď si však Ford po letech zase vyzkoušel, jaký je to pocit, když návštěvník expozice zůstává stát v němém úžasu - Ford GT byl rozhodně nejneočekávanější premiérou letošního NAIAS. Jak se to povedlo?

O možném překvapení od Fordu se sice pár dní před autosalonem mluvilo, nebylo to však nic konkrétního, což svědčí o tom, že utajení vyšlo na jedničku, což je v dnešním globalizovaném světě skutečně heroický výkon. Ford nyní přiznal, že důvodem, proč to bylo takové překvapení, byl prostý fakt, že o vývoji studie vědělo skutečně jen naprosté minimum lidí.

Před čtrnácti měsíci byl sestaven šestičlenný tým designérů, jenž měl na starosti veškerý vývoj od prvních skic po představení finálního konceptu a kromě nich o Fordu GT vědělo jen nejužší vedení automobilky. Automotive News dále informuje, že vůz vznikal převážně po nocích a vývojový prototyp byl schovaný a uzamčený někde v suterénu designcentra, přičemž se na denní světlo dostával pouze o víkendech, aby bylo zajištěno, že ho neuvidí žádné nepovolané oči. To už ale trošku zavání designérskou latinou, projekty, které vznikaly "potají a ve volném čase", aby následně uchvátily vedení firmy a dostaly zelenou k výrobě, už tu byly mockrát a je tedy třeba brát tyto informace s rezervou.

Faktem ovšem zůstává, že se Ford GT postaral o opravdový rozruch a nyní bude netrpělivě vyčkáván jeho příchod, oznámený na příští rok, aby tak byl vzdán po rovných 50 letech hold nezapomenutelnému triumfu původního Fordu GT v Le Mans. Zatím můžeme jen spekulovat, jak moc výkon přeplňovaného šestiválce 3,5 l překročí hranici 600 koní a jak (málo) se změní jeho finální podoba.

Michal Fokt
Diskuze (2)
4. 2. 2015 11:18
dizajn 1*
Je to uzasny dizajn a sam bych to lip nenakreslil >:-[] Ford nam posledni dobou slusne naslapnuto - Transit Custom a Turneo/Connect, konecne "nove" Mondeo, facelift Focusu, Focus RS AWD a GT, ktery pujde hlavne v USA na dracku. Zda se, ze nasel svuj svaty gral, ktery hledal 5 let - globalni dizajn libivy v Evrope, USA i Asii.
Avatar - cri-cri
4. 2. 2015 11:16
seriovka
Ja když se na to koukám, tam nevidím nic technicky složitého co by se zitra nemohlo vyrábět. Interiér vypadá uplně jak sériovka, ta by se dala jen ještě vylepšit >:-[] Chtělo by to klidně místo 3,5 hodit tam V8 od mustanga třeba s kompresorem jako základní verzi a prodávat to ve velkém jak corvetu a kdyby byla cena v EU do 2,5 mega s DPH a s automatem a třeba tou základní V8+kompresor z Mustanga tak by nestíhali vyrábět . Prostě pojmout to jako přímou konkurenci k corvette s vykonějším motorem (7 nebo 6,2 s kompresorem)