4.2. 2015 Michal Fokt

Ford GT byl i v rámci automobilky přísně utajovaný projekt

 

Jak se povedlo udržet přípravu konceptu Ford GT v tajnosti až do detroitské premiéry? Zdánlivě jednoduše - o jeho existenci vědělo v celé automobilce pouze pár lidí.

Autosalony už jsou dnes pomalu zbytečná záležitost. Většina novinek je známa už dlouho před premiérou a někdy se dokonce stává, že prodej vozu začne dříve, než byl vůbec na nějakém autosalonu odprezentován. Takže zatímco před lety všichni hořeli nedočkavostí, co expozice značek předvedou, dneska je účast spíše nudná povinnost. Teď si však Ford po letech zase vyzkoušel, jaký je to pocit, když návštěvník expozice zůstává stát v němém úžasu - Ford GT byl rozhodně nejneočekávanější premiérou letošního NAIAS. Jak se to povedlo?

O možném překvapení od Fordu se sice pár dní před autosalonem mluvilo, nebylo to však nic konkrétního, což svědčí o tom, že utajení vyšlo na jedničku, což je v dnešním globalizovaném světě skutečně heroický výkon. Ford nyní přiznal, že důvodem, proč to bylo takové překvapení, byl prostý fakt, že o vývoji studie vědělo skutečně jen naprosté minimum lidí.

Před čtrnácti měsíci byl sestaven šestičlenný tým designérů, jenž měl na starosti veškerý vývoj od prvních skic po představení finálního konceptu a kromě nich o Fordu GT vědělo jen nejužší vedení automobilky. Automotive News dále informuje, že vůz vznikal převážně po nocích a vývojový prototyp byl schovaný a uzamčený někde v suterénu designcentra, přičemž se na denní světlo dostával pouze o víkendech, aby bylo zajištěno, že ho neuvidí žádné nepovolané oči. To už ale trošku zavání designérskou latinou, projekty, které vznikaly "potají a ve volném čase", aby následně uchvátily vedení firmy a dostaly zelenou k výrobě, už tu byly mockrát a je tedy třeba brát tyto informace s rezervou.

Faktem ovšem zůstává, že se Ford GT postaral o opravdový rozruch a nyní bude netrpělivě vyčkáván jeho příchod, oznámený na příští rok, aby tak byl vzdán po rovných 50 letech hold nezapomenutelnému triumfu původního Fordu GT v Le Mans. Zatím můžeme jen spekulovat, jak moc výkon přeplňovaného šestiválce 3,5 l překročí hranici 600 koní a jak (málo) se změní jeho finální podoba.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Ford GT konečně odhalil technická data. Na okruhu rozdrtil McLaren i Ferrari! Ford GT konečně odhalil technická data. Na okruhu rozdrtil McLaren i Ferrari!

Zatím nás Ford pouze uklidňoval pouze informací, že výkon…

Podívejte se na první vyrobené kousky Fordu GT! Podívejte se na první vyrobené kousky Fordu GT!

Z výrobní linky v kanadském Ontariu začaly vyjíždět první…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…