Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ka: Nové fotografie polského Fordu, první foto interiéru

Ondřej Láník
Diskuze (627)
Oficiální snímky nového Ka ukazují, že příbuznost s dárcem orgánů - Fiatem 500 - opravdu není na první pohled zřetelná. Malé vnější rozměry by mohly znamenat neplnohodnotnost tohoto modelu, ale dostupnost moderních prvků výbavy to nepotvrzuje.

Vnější podoba dvojčete Fiatu 500 je podle očekávání zcela nová. Útroby jsou ale blízké Pandě a pětistovce od Fiatu. Nejstarší prodávaný Ford - model Ka - dostává po jedenácti letech výroby a 1,4 milionu vyrobených exemplářů nástupce.

Začalo to v roce 2005

V listopadu 2005 oznámily automobilky Fiat a Ford, že podepsaly závěrečné smlouvy týkající se vzájemné spolupráce při vývoji a výrobě městských vozů (tzv. sub-segmentu B). Na trhu se tak měly objevit dva výrazně odlišné miniautomobily, jejichž vnější i vnitřní design “bude zachovávat firemní identitu a specifický styling obou spolupracujících značek.

Fiat měl náskok, a tak jeho model 500 se už déle než rok úspěšně prodává. Ford nastoupil do rozjetého vlaku. Jeho roční zpoždění za pětistovkou ale vzhledem k věku končícího Ka není vůbec podstatné. První Ford Ka se představil veřejnosti už v roce 1997 jako jeden z nejryzejších představitelů designového jazyka New Edge. Za prvních 5 měsíců letošního roku prodal Ford v Evropě více než 31 tisíc vozů Ka. Doba ale pokročila. Ford na konci nové dekády mluví jazykem kinetiky, který respektuje také nové káčko.

Ford Ka No. 2

Příbuznost s ostatními modely potvrzuje maska s charakteristickým tvarem v nárazníku, nové Fiestě jsou velmi podobné přední světlomety. Třídveřová karoserie vyhlíží sportovněji než retro Fiatu. Kapota více navazuje na sklon čelního skla, střecha končí sympatickým zhoupnutím připomínajícím spojler. Záď je i přes sdílení platformy s Fiatem, evolucí předchozího tvarového řešení Ka. Už sice nemá praktické velkoplošné nárazníky z nelakovanho plastu (ty už se jaksi nenosí), ale vysoko umístěné koncové svítilny, relativně malé víko zavazadelníku a místo pro registrační značku v nárazníku zůstalo.

Základem pro nové modely Fiatu i Fordu je platforma Fiatu Panda. Oba vozy budou vyráběny v polském závodě Fiatu ve městě Tychy. Podle dříve zveřejněných informací budou pohonné jednotky dodávat polské a italské závody automobilky Fiat. Konkrétně jde o benzinové čtyřválce 1,2 l (51 kW), 1,4 l (74 kW) a turbodiesel 1,25 l (55 kW), kterému Fiat přezdívá 1,3 JTD Multijet.

„Jsme si jisti, že připravovaný nástupce modelu Ford Ka se stane stejně charismatickým vozem,“ řekl před necelými třemi roky John Fleming, prezident a generální ředitel Ford of Europe. „Nový vůz si zachová nebo ještě více zvýrazní všechny přednosti, spojované s modely značky Ford a stane se nejaktuálnější interpretací jejího moderního „kinetického“ designu - vždyť za styling nástupce modelu Ford Ka je odpovědný přímo Martin Smith, výkonný ředitel designu Ford of Europe.“

Úzký, ale vysoký interiér

Na minimálním půdorysu není snadné postavit karoserii s prostorným interiérem. Jedinou možností je tedy obvykle vyhnat karoserii do výšky a cestující usadit vzpřímeněji. Automobilka zatím nezveřejnila žádná technická data, a tak nevíme, jestli bude Ka vyšší než předchůdce a vyšší než Fiat 500.

Z fotografií interiéru je zřejmé, že vnitřní prostor nebude mít šířku, na kterou jsou zvyklí zákazníci už i mezi malými vozy. Klaustrofobie přesto, díky výšce a vpřed posunutému čelnímu sklu, nehrozí. První interiérový snímek ukazuje béžově laděný kokpit. Příbuznost s nejmenšími Fiaty je zřejmá jen ze nákladově výhodného soustředění většiny ovladacích prvků na středovou konzolu, včetně tlačítek pro elektrické ovládání oken. Sympatická - a v této třídě stále ještě neobvyklá - je přítomnost automatické klimatizace, která bude z pochopitelných důvodů figurovat jen na seznamu příplatkové výbavy. Na rozdíl od mnoha vozů větších o jednu nebo dvě třídy dostal Ford Ka přístrojový štít se čtyřmi ukazateli.

Technická data nového Fordu Ka se dozvíme zřejmě nejdříve až v Paříži, na začátku října. První vozy by měly k zákazníkům v Evropě přijet na jaře příštího roku.

Ondřej Láník
Diskuze (627)
5. 8. 2008 13:20
507 a spol
najdite si ine forum, lebo vasim tapetovanim a riesenim osobnych problemov otravujete ostatnym uzivatelom zivot.
Avatar - Ricardo
3. 8. 2008 16:20
Re: PLUHUJEM
507 pochop že původní Mini úžasné jízdní vlastnosti nemělo!
Avatar - T613
3. 8. 2008 13:11
Re: 507hodnotení507hodnotení507hodnotení507h…
už klid, dostal jsem odpověď redakce:
"507 byl odstaven, nicméně Vaše počínání (Vás a ostatních členů "klubu") v posledních dnech (neustálé tapetování) Vám může přivodit podobné opatření. To, že se názorově jednotlivci nebo skupiny neshodnou a jednu stranu shledám nežádoucí ještě neznamená, že nebudu stejně kriticky nahlížet i na druhou stranu - prosím tedy o rozumné užívání diskusního prostoru."
Avatar - Ricardo
2. 8. 2008 23:03
Re: PLUHUJEM
Píšeš že Fiat 500 navazuje jenom designem a Mini má techniku BMW. Jenže tím nenavazuje, původní Mini mělo motory 0,8 až 1,3 litru karburátor, vše Leyland, Rover apod. Nový model navazuje jen jednotlivými detaily designu.
Avatar - T613
2. 8. 2008 21:05
Re: PRIPOMIENKA
Indiana Jones je Američan, a tudíž je k smíchu všude >:-[]