Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ka patrně zůstane bez nástupce

David Bureš
Diskuze (26)
Příchod nástupce káčka není jistý, Ford zřejmě spíše vsadí na rozšíření nabídky malých vozů.

Ford zvažuje, zda bude vyvíjet třetí generaci modelu Ka. Automobilka má několik důvodů, proč s další generací tohoto miniauta nepočítat.

Současné provedení Fordu Ka bylo vyvinuto ve spolupráci s Fiatem, dokonce se vyrábí v polské továrně italské automobilky po boku technicky spřízněného Fiatu 500. Auto bylo navrženo tak, aby vyhovovalo specifickému vkusu evropských zákazníků. Automobilu se ale prodejně příliš nedaří, a tak se výroba káčka Fordu nevyplácí.

Model Ka se vyrábí na jediném místě, což se příliš nehodí ke strategii nazvané One Ford, která počítá s globálními modely, vyráběnými v několika továrnách, jejichž regionální varianty se liší pouze v detailech. Nynější Ka by neprošel americkými nárazovými zkouškami, tudíž se na tomto velkém trhu nemůže prodávat. A to je z hlediska One Ford nevýhoda.

Druhá generace Fordu Ka je na trhu od roku 2008, v průběhu jejího životního cyklu ji čeká ještě modernizace.

Dřívější zprávy naznačovaly, že by nová generace káčka mohla místo italské techniky použít vlastní techniku Fordu. Automobil měl podle těchto informací použít upravenou platformu pro příští Fiestu.

Platforma Fiesty bude určena pro více aut, patrně ale ne pro miniauto. Šéf designu evropské divize Fordu Martin Smith britskému magazínu Autocar totiž přiznal, že by automobilka mohla vsadit spíše na rozšířenou nabídku malých aut než na novou generaci minivozu. „Oblíbeným druhem aut Alana Mulallyho (šéfa Fordu) jsou v tomto okamžiku malá auta s globálním dosahem, ze kterých můžeme mít velké výnosy,“ tvrdí Smith.

Mezi takové automobily patří například malé SUV EcoSport, které se už prodává například v Brazílii, do Evropy ale dorazí až na začátku roku 2014. O tomto modelu Smith tvrdí, že je jednoduchý, levný na výrobu a že se může prodávat na celém světě. EcoSport má patřit mezi globální Fordy, o jeho výrobu se postarají celkem čtyři továrny.

David Bureš
Diskuze (26)
Avatar - LuckyStar
27. 12. 2012 22:33
Re: Auto na "F"
Bože, ty jsi i-d-i-o-t, pod kapotou je skutečně malý zázrak italské techniky - benzin
1.2 8V FIRE. Prosím tě, napiš alspoň 3 chyby tohohle motoru. Zvláště ve srovnání
s "klenoty" jako 1.2 HTP, o užrané 1.3 Ford, co mělo první Káčko nemluvě...
Obávám se však, že jsi ani nikdy s tímto motorem osobně nejel 8-s
Avatar - gld
27. 12. 2012 20:27
Trefa mimo
Niekto sa so mnou pred časom hádal, ževraj je káčko úspešný model.

Ha.
Avatar - Ada je zase tady
27. 12. 2012 19:31
Re: Auto na "F"
Myslim, ze neni pouze mym presvedcenim, ze Nemci a Japonci umi na celem svete delat auta nejkvalitnejsi. Celosvetove statistiky to jen potvrzuji. Naopak na druhem konci takoveho pomyslneho zebricku jsou vozy francouzske a italske... :-!

Proto spojeni japonskeho vozu s nemeckym motorem vubec neni nelogicke. A ze takovy vuz prodavaji i Francouzi? No a co? Prodavaji take VW, BMW i Skodovky....
Avatar - Atlis
27. 12. 2012 12:17
Re: Jsou auta, na která se prostě už nedá navázat
kacko, focus i ci twingo prisli v casoch, kedy sme ich mohli jedine obdivovat na plakatoch. po rokoch sedi a sade tie auta posobili ako zjavenia. preto ich tak dobre pamatame. teraz mame po tridsiatke, konzumna spolocnost sa stala nasim chlebom kazdodennym a najst nieco, co sa vyrazne lisi od zvysku sveta je velmi zlozite. nove kacko je zmensenou fiestou a to je len dobre. fiesta je najpredavanejsim malym autom a kacko hlavne zeny zeru, prave preto ze vyzera tak ako vyzera. naopak stare kacko mali radi chlapi, lebo dobre jazdilo. ale ci to je teraz cielova skupina? urcite nie. podobne je to s focusom - mki bolo dobre auto a v dobach, kedy prislo na trh bolo revolucne - iny dizajn, vyborne jazdne vlastnosti - aktualna ffiii by musela stat 3x tolko, aby dokazala urobit na uz tak rozozranu spolocnost dojem - tak je len "lahko" nadpriemerny ako to napisali v porovnani, ktore sa tu objavilo. ale preco je len "lahko nadpriemerny"? no pretoze konkurencia sa tiez uci. ford vsak, v porovnani do nej urobil odvazny krok - spravil jeho dizajn opat iny. nie vsetkym pasuje. hlavne strednej europe priliz nepasuje, ale zvysok sveta ho zerie. takze co je zle? nic. vsetko je vporiadku.

pokial ford nebude vyrabat kacko spolu s talianmi, svet sa nezruti. pokial bude nove kacko stat na platforme novej fiesty, je sansa, ze to bude este lepsie auto ako doteraz.
Avatar - delphino
27. 12. 2012 12:16
Jsou auta, na která se prostě už nedá navázat
mluvíš mi z duše. První generaci Ka jsem měl. Bylo to úžasný auto, které mě naučilo řídit. citlivost volantu, pedálu, řazení, prostě výborný. Sedělo na silnici jako auto s mnohem většími sportovními ambicemi, než nabízel motor a vzhled.

Ale místo následující generace Ka, bych teda raději šel do Fiesty, byť je větší, ale ani do ní jsme se nevlezl a přitom v Ka I jsem měl prostoru až habaděj. Občas mám chuť si říct, že si koupím nejposledněji vyráběných Ka I a pečlivě se postaral, aby bylo v pořádku co do rezavění a spol a držel si ho ještě dlouho >:D