Ford Ka patrně zůstane bez nástupce
Ford zvažuje, zda bude vyvíjet třetí generaci modelu Ka. Automobilka má několik důvodů, proč s další generací tohoto miniauta nepočítat.
Současné provedení Fordu Ka bylo vyvinuto ve spolupráci s Fiatem, dokonce se vyrábí v polské továrně italské automobilky po boku technicky spřízněného Fiatu 500. Auto bylo navrženo tak, aby vyhovovalo specifickému vkusu evropských zákazníků. Automobilu se ale prodejně příliš nedaří, a tak se výroba káčka Fordu nevyplácí.
Model Ka se vyrábí na jediném místě, což se příliš nehodí ke strategii nazvané One Ford, která počítá s globálními modely, vyráběnými v několika továrnách, jejichž regionální varianty se liší pouze v detailech. Nynější Ka by neprošel americkými nárazovými zkouškami, tudíž se na tomto velkém trhu nemůže prodávat. A to je z hlediska One Ford nevýhoda.
Druhá generace Fordu Ka je na trhu od roku 2008, v průběhu jejího životního cyklu ji čeká ještě modernizace.
Dřívější zprávy naznačovaly, že by nová generace káčka mohla místo italské techniky použít vlastní techniku Fordu. Automobil měl podle těchto informací použít upravenou platformu pro příští Fiestu.
Platforma Fiesty bude určena pro více aut, patrně ale ne pro miniauto. Šéf designu evropské divize Fordu Martin Smith britskému magazínu Autocar totiž přiznal, že by automobilka mohla vsadit spíše na rozšířenou nabídku malých aut než na novou generaci minivozu. „Oblíbeným druhem aut Alana Mulallyho (šéfa Fordu) jsou v tomto okamžiku malá auta s globálním dosahem, ze kterých můžeme mít velké výnosy,“ tvrdí Smith.
Mezi takové automobily patří například malé SUV EcoSport, které se už prodává například v Brazílii, do Evropy ale dorazí až na začátku roku 2014. O tomto modelu Smith tvrdí, že je jednoduchý, levný na výrobu a že se může prodávat na celém světě. EcoSport má patřit mezi globální Fordy, o jeho výrobu se postarají celkem čtyři továrny.