Ford Ka: První fotografie polského Fordu
V listopadu 2005 oznámily automobilky Fiat a Ford, že podepsaly závěrečné smlouvy týkající se vzájemné spolupráce při vývoji a výrobě městských vozů (tzv. sub-segmentu B). Na trhu se tak měly objevit dva výrazně odlišné miniautomobily, jejichž vnější i vnitřní design “bude zachovávat firemní identitu a specifický styling obou spolupracujících značek.
Fiat měl náskok, a tak jeho model 500 se už déle než rok úspěšně prodává. Ford nastoupil do rozjetého vlaku. Jeho roční zpoždění za pětistovkou ale vzhledem k věku končícího Ka není vůbec podstatné. První Ford Ka se představil veřejnosti už v roce 1997 jako jeden z nejryzejších představitelů designového jazyka New Edge. Za prvních 5 měsíců letošního roku prodal Ford v Evropě více než 31 tisíc vozů Ka. Doba ale pokročila. Ford na konci nové dekády mluví jazykem kinetiky, který respektuje také nové káčko.
Příbuznost s ostatními modely potvrzuje maska s charakteristickým tvarem v nárazníku, nové Fiestě jsou velmi podobné přední světlomety. Třídveřová karoserie vyhlíží sportovněji než retro Fiatu. Kapota více navazuje na sklon čelního skla, střecha končí sympatickým zhoupnutím připomínajícím spojler.
Základem pro nové modely Fiatu i Fordu je platforma Fiatu Panda. Oba vozy vznikají v polském závodě Fiatu ve městě Tychy. Podle dříve zveřejněných informací budou pohonné jednotky dodávat polské a italské závody automobilky Fiat.
„Jsme si jisti, že připravovaný nástupce modelu Ford Ka se stane stejně charismatickým vozem,“ řekl před necelými třemi roky John Fleming, prezident a generální ředitel Ford of Europe. „Nový vůz si zachová nebo ještě více zvýrazní všechny přednosti, spojované s modely značky Ford a stane se nejaktuálnější interpretací jejího moderního „kinetického“ designu - vždyť za styling nástupce modelu Ford Ka je odpovědný přímo Martin Smith, výkonný ředitel designu Ford of Europe.“
Podrobnosti a technická data doplníme, jakmile budou k dispozici.