13.1. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ford Shelby GT350R Mustang: Vrcholná verze zhubla 59 kg

 

Pod kapotou odlehčené verze Mustangu pracuje 5,2litrový osmiválec s více než 500 koňmi.

V listopadu na autosalonu v Los Angeles debutoval nový sportovní model Ford Shelby GT350. Nyní přichází jeho ještě ostřejší varianta, nazvaná Shelby GT350R. V Detroitu představený vůz je primárně zaměřen pro jízdu na závodních okruzích, je však homologován pro běžný provoz.

Proti výchozímu Shelby GT350 se vrcholná verze liší množstvím aerodynamických prvků pro zvýšení přítlaku. Zmiňme například karbonové přední „lízátko“, rozměrný spoiler na zádi nebo zadní difusor. Z karbonových vláken jsou zhotovena také 19palcová kola, která proti konvenčním hliníkovým diskům ušetří zhruba 5,9 kilogramu.

Celkově je Shelby GT350R o 59 kilogramů lehčí než výchozí model. Kromě zmíněných disků umožnilo redukci hmotnosti také odstranění některých prvků výbavy. Vůz tak postrádá klimatizaci, rádio, zadní sedadla, koberečky nebo zadní parkovací kameru. Díky odstraněným výfukovým rezonátorům je pak auto nejen lehčí, ale také ostřeji zní.

K tématu: Ford Shelby GT350 Mustang je tu oficiálně, má přes 500 koní

Některé prvky je však možné dokoupit pro větší pohodlí posádky. V rámci příplatkového paketu Electronics bude k dispozici dvouzónová klimatizace, osmipalcový dotykový displej navigace nebo hudební systém se sedmi reproduktory.

Pod kapotou vozu pracuje stejný motor jako ve výchozím Shelby GT350. O pohon se tedy stará atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 5,2 litru. Automobilka ještě neoznámila jeho přesné parametry, agregát nicméně bude naladěn na více než 500 koní (368 kW) a více než 542 N.m.

Motor používá plochou klikovou hřídel, což je řešení, které se většinou objevuje u závodních aut. Agregát spolupracuje se šestistupňovým manuálem, ve výbavě nechybí samosvorný diferenciál Torsen nabízející perfektní trakci jak při prudké akceleraci, tak při jízdě v zatáčkách.

Ford oznámil, že na americkém a kanadském trhu se Shelby GT350R začne prodávat ještě během letošního roku. Automobil bude vyráběn v limitovaném počtu exemplářů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Ford Mustang: Nejstarší hardtop, možná druhý postavený kus, půjde do aukce Ford Mustang: Nejstarší hardtop, možná druhý postavený kus, půjde do aukce

Historie Mustangu první generace vydá na několik tlustých…

Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád? Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád?

Mustang druhé generace se vyráběl nejkratší dobu ze všech…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…