Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford svolává kvůli 1,6 EcoBoost modely Fusion a Escape alias Mondeo a Kuga

David Bureš
Diskuze (36)
U postižených automobilů může dojít k požáru motoru.

Automobilka Ford varuje majitele modelů Fusion a Escape modelového roku 2013, že se motor jejich automobilu může přehřát. Vlastníci těchto vozů mají co nejdříve kontaktovat prodejce Fordu.

Upozornění se týká Fusionu (alias budoucí generace Mondea) a Escape (druhá generace Kugy) s motorem 1,6 EcoBoost pod kapotou. Tento agregát se může přehřát a začít hořet.

Většina postižených aut má být registrována v Kanadě a USA. Podle odhadů Fordu se svolávací akce týká 73.320 exemplářů Escapu a 15.833 Fusionů.

Ford v současnosti neví, co přehřívání způsobuje. Proto zatím automobily nesvolává do servisů k opravě, pouze majitelům postižených aut nabízí náhradní vozidlo. Za něj vlastníci Fusionů a SUV Escape nebudou platit žádný poplatek.

Někteří řidiči, u jejichž automobilů došlo k přehřátí motoru, tvrdí, že se na přístrojové desce auta objevila zpráva „snižte záběr motoru do nižších teplot“ nebo „motor je přehřátý, bezpečně zastavte.“ Jiní šoféři zase říkají, že se na přístrojovém panelu rozsvítilo červené světlo a že se začalo ozývat varovné hlášení.

Ford tedy majitelům radí, že pokud k takové situaci dojde, mají co nejdříve bezpečně zastavit, vypnout motor a opustit vozidlo. Těmto vlastníkům automobilka zaplatí náklady spojené s tímto problémem.

„Je důležité, aby zákazníci zasažení tímto problémem neignorovali toto varování a kontaktovali svého prodejce co nejdříve,“ upozorňuje Steve Kenner, šéf oddělení bezpečnosti ve Fordu.

Automobilka pracuje na postupu, jak postižená auta opravit. Jakmile najde řešení, informuje zákazníky, že mají zajet do servisu, kde jim bude vůz opraven.

Ford mimochodem model Escape kvůli přehřívání motoru o objemu 1,6 litru už letos jednou svolával. Tehdy se ale problém týkal exemplářů modelových roků 2001 až 2004.

David Bureš
Diskuze (36)
Avatar - CommonUser
4. 12. 2012 13:55
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Tak neviem ci srandujes alebo nevidis ako to funguje ...
Predajca ma uplne iny postoj k firme ako ku privatnej osobe.
Uz len z toho dovodu, ze firma nebude drzat auto 10 rokov.
Relny priklad, ked som kupoval auto. VW Passat - ja by som dostal zlavu +/- 10% na akekolvek auto a mozno nejaku vybavu navyse.
Nasa ekonomka bez nejakej "hry" u toho isteho handlera dostala cez 40 % Dalsie atributy
- sluzobaky najazdia uz v zaruke vela km - podstatnejsie su naklady na palivo ako servisne naklady.
- porucha znamena pri vacsich firmach automaticky nahradne vozidlo (kto sa bude tahat po sudoch za usli zisk ?)
- odpisy nakladov - ci uz drahsi servis, poruchy, KFZ dane atd.

Maximalne tlaky klesaju, riadenie vstreku je coraz nachylnejsie na vady - piezovstreky stoja za prd(spolahlivostou) a potrebujes stale "cistejsie" palivo.
Premiova nafta (ako komodita) vznikla na akej poziadavke ???

Tieto reci o servise si nechaj. Ako napr. by si servisoval taku vahu vzduchu ??? Je to v servisnych ukonoch ? Figa borova. Nechavas si merat vstreky kazdych co ja viem ... 30 tkm ? Sotva. A su dalsie casti motora ... (vid video test ojetiny Passat)

600 tkm na nafte - na nakladaku ci dodavke ?
Alebo ratas len osobaky za celkove obdobie - teda nie len moderne nafty ??? (Komorkova nafta, rotacka, PD, CR)
Asi sa tym zivis ... bezny clovek toto sotva dosiahne . Mna by skor zaujimalo kolko mas na osobaku s modernym dieslom, teda s DPF.
4. 12. 2012 07:50
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Dovolím si polemizovat. Kupříkladu u nového motoru 1.6 dCi se Renault "chlubí", že oproti předchůdci (1.9 dCi) vstřikovací tlak poklesl ... a to z 1800 barů na 1600 barů. Pokud je mi známo, tak nad hranici 2000 barů se u osobních aut dostal jen Volkswagen a to v dobách systému PD, dnes má třeba motor 1.6 TDI "jen" 1600 barů.
Avatar - white label
3. 12. 2012 23:39
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu

Nafta je také hořlavina. i když méně hořlavá, než benzín, který je navíc i výbušný...
Avatar - Ji/Ri
3. 12. 2012 23:28
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: Bože... tys mě poslal do těch kolen....
Avatar - Ronault.
3. 12. 2012 23:17
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
800 tisíc km? Ty jo, to sis musel prošoupat stovky kolen na teplácích, když sis hrál s autíčkama.