Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: Ztrátové evropské divizi pomohou nová SUV

David Bureš
Diskuze (52)
SUV jsou aktuálně mezi zákazníky oblíbená. Ford kvůli tomu chystá rozšíření jejich nabídky.

Evropská divize Fordu už dlouhodobě prodělává, cílem firmy je vrátit zdejší divizi k zisku do roku 2015. Se splněním tohoto úkolu má pomoci rozšířená řada vozů kategorie SUV. Ford má na těchto autech více vydělávat díky vyšší marži.

Šéf evropského zastoupení Fordu Roelant de Waard vyjmenoval v rozhovoru pro server Automotive News Europe tři důvody, proč automobilka vsadí na SUV. Vedle výhod plynoucích z vyšší marže de Waard zmínil rostoucí prodeje SUV a fakt, že pro Ford jsou SUV přirozeným teritoriem. Stačí vzpomenout na pickup série F, dlouhodobě nejprodávanější auto na americkém trhu.

Prvním novým zástupcem Fordu mezi SUV bude malý EcoSport. Auto se už prodává mimo Evropu, na evropské trhy dorazí až v únoru, kde ho čeká tuhý boj. Segment se v poslední době zaplnil (například Peugeotem 2008 a Renaultem Captur), vedení Fordu ale EcoSport věří.

„Pro městské uživatele, kteří chtějí subkompaktní auto, ale stále chtějí převážet spoustu věcí, je to unikátní auto,“ řekl v rozhovoru pro server Automotive News Europe de Waard.

Šéf Ford of Europe se nebojí toho, že by EcoSport ubíral zákazníky MPV B-Max, jehož výroba byla kvůli nižší poptávce už několikrát pozastavena. De Waard sice přiznává, že malá MPV bojují o zákazníky s malými SUV, B-Max a EcoSport ale podle něj mají velice odlišnou klientelu.

Druhou novinkou Fordu v segmentu SUV bude model Edge, který je aktuálně určen primárně pro USA, v příští generaci ale dorazí i na starý kontinent, a to v roce 2015. Podobu auta naznačil v listopadu stejnojmenný koncept.

Jeden z dotazů rozhovoru vedeného redaktorem Automotive News Europe se stočil i na novou generaci Mondea. Rozdílem verze pro Evropu proti výchozímu modelu Fusion bude pouze nabídnutí turbodieselů a vrcholné varianty Vignale. Ta bude uvedena na trh v roce 2015, jen krátce poté, co se začne prodávat běžné Mondeo.

Variantou Vignale bude chtít Mondeo podle De Waarda konkurovat vozům německé prémiové trojky. „Více než polovina našich prodejů v tomto segmentu jsou dnes nejvyšší specifikace,“ vysvětluje de Waard.

David Bureš
Diskuze (52)
13. 1. 2014 11:19
Re: A teď trochu reality
Podle mě píšeš jen o svých dojmech a pocitech, jak má vypadat evropský design. Sám jsi si pak za evropský dosadil jen jedno pojetí. Pro někoho jiného může zase být aktuální design Škodovky příkladem designu pro čínský trh, kde je tento design u zákazníku velice oblíbený.
Avatar - wakantanka
13. 1. 2014 09:25
Re: A teď trochu reality
No vidíš, máš na výber. Mňa ten prístup tiež mrzí ale je to tak celé čo s tým môžeme urobiť. Proste generalita v USA sa tak rozhodla a verí, že to rozhodnutie je správne. Čas ukáže či to bolo dobré rozhodnutie.
12. 1. 2014 23:26
se v Evropě před Ford dostane Opel, Renault, Peugeot, Škoda či snad Hyundai bude důvod začít se zamyšlet. Zatím stratégie Fordu vychází skvěle. Že by se v Evropě dostal před VW myslím neuvažoval u Fordu nikdo a to že jsou za VW v Evropě na druhém místě hovoří jasně o tom že ví kam jdou. A v ČR tam je to jasné, nejhorší jsou zhrzené milenky. Všichni Forda milovali a on si dovolil prodávat Mondeo sedm let (ostatně jako všechny předchozí ) a nevyrábí po pěti letech nové které by si všichni koupili. Kecy, pindy beďary. Chlapi nikdy, opakuji nikdy se žádná auomobilka nebude řídit českým trhem. Takže si poplačte a buďte rádi že vám Ford na konci roku dá nové Mondeo a Mustanga. Stejně si je nekoupíte.
12. 1. 2014 21:25
Re: A teď trochu reality
On ale problém Focusu III nespočívá jen v jeho vnějším a vnitřním designu. Ve srovnání s druhou generací má totiž stísněněnější vnitřní prostor, protože má extrémně velikou přístrojovou desku (spolujezdec je ovšem utiskován i nesmyslně širokým středovým tunelem) a také objem kufru hatchbacku se mezigeneračně výrazně zmenšil. Prostě, kromě motorizací samá výrazná zhoršení (vč. citu v řízení). Podtrženo a sečteno: zatímco II. generace po faceliftu byla v mém nákupním seznamu hodně vysoko, se třetí generací už vůbec nepočítám, jeho místo zabral nádherný a čistokrevně evropský Seat Leon. :-! Fordu jsem ovšem vždy fandil a jeho odepsání Evropy mi radost vůbec nedělá, ale kdo chce kam....
12. 1. 2014 19:49
Re: já to nechápu
Ja som vedel, že sa zavďačím, snažím sa robiť ich na mieru vám dvom. ;-)