Honda Civic 1,5i LS (5D)

Honda Civic 1,5i LS (5D)

 
 

Je to již podruhé co jsem měl možnost otestovat Hondu s dnes již slavným názvem Civic (poprvé to byl Aero Deck 1,8 VTi/124 kW). Co znamená například pro VW model Golf, tím je pro Hondu Civic. Je vyráběn v milionových sériích a s úspěchem prodáván prakticky po celém světě.

Je to již podruhé co jsem měl možnost otestovat Hondu s dnes již slavným názvem Civic (poprvé to byl Aero Deck 1,8 VTi/124 kW). Co znamená například pro VW model Golf, tím je pro Hondu Civic. Je vyráběn v milionových sériích a s úspěchem prodáván prakticky po celém světě.

Zajímavá je taktika dvou zcela odlišných designových řešení jednotlivých karosářských variant Civicu. Zatímco modely Coupé, 3D a 4D vycházejí z jednoho společného tvaru přední části, varianty 5D a kombi Aero Deck, vycházejí ze zcela odlišného řešení. Zatím se zdá, že to prodeji nijak zvlášť nevadí, ale myslím, že ani nepomáhá. Přeci jen bude asi pro některé zájemce o Civic nepochopitelné, když se mu bude na ulici líbit 4D model, a pokud by si chtěl stejný Civic koupit ve variantě kombi dostane pod stejným názvem úplně jiný automobil...

Pětidveřový Civic má evropsky laděný střízlivý design - zvenku je opticky robustní, má poměrně prostorný interiér a prakticky řešený zavazadlový prostor. Typickým kladem každé Hondy, kterou jsem doposud řídil, byla velmi dobrá ovladatelnost. Nejinak tomu bylo i u testovaného modelu. Čtyřramenný volant s airbagem dobře padne do ruky, posilovač řízení má optimální účinek a řazení jde také lehce. Dobrý pocit z řízení vylepšují výborná, sportovně laděná přední sedadla s výrazným bočním vedením. Zadní sedadla jsou poměrně nízko umístěna, takže se na nich nesedí příliš pohodlně, navíc výška ke stropu je jen 89 cm, což není ideální. Zavazadlový prostor o objemu 375 litrů je dobře přístupný. Sklopná zadní opěradla jsou dělena 3:2 a mají bezp. pojistky proti špatnému docvaknutí .

O bezpečnost posádky je dobře postaráno. Standardem ve výbavě testovaného vozu jsou dva přední airbagy, ABS + EBD, předpínače bezp. pásů, 3x tříbodové pásy vzadu a kotoučové brzdy na všech kolech. Bohužel zatím není možné přiobjednat boční airbagy.

Motor 1,5se chlubí moderní šestnáctiventilovou konstrukcí s proměnným časováním ventilů VTEC, které je u tohoto typu zaměřeno nejen na velký výkon, ale i na nízkou spotřebu a exhalace. Přesto z objemu 1493 cm3 dává nejvyšší výkon 84 kW. To vše při normované průměrné spotřebě 6,8 l/100 km. Pro srovnání základní nabízený motor 1,4/66 kW (bez VTEC) má průměrnou spotřebu téměř o litr vyšší (7,7 l/100 km).

Praktická zkušenost s tímto motorem potvrzuje papírové předpoklady slušného výkonu, který je pro běžnou jízdu dostačující. Odhlučnění motoru by mohlo být lepší, protože nad tři tisíce otáček je již poměrně dost slyšet v interiéru.

Zajímavým prvkem je ECONO kontrolka na přístrojové desce. Ta řidiče informuje o tzv. ekonomickém režimu motoru - nízké okamžité spotřebě. Rozsvěcí se v závislosti na stylu jízdy a učí řidiče ekonomické jízdě.

Vzhledem k tomu, že všechny verze Hondy Civic 5D mají velmi širokou sériovou výbavu, zahrnující například ABS, 2x airbag, posilovač řízení, centrální zámek, klimatizaci či nárazníky v barvě vozu, může se zdát základní cena verze 1,4 na první pohled poměrně vysoká (479 000 Kč). Cena testovaného Civicu 1,5i byla 539 000 korun. Otázkou je kolik by stály stejně vybavené vozy konkurence. Civic si však rozhodně na levný lidový automobil nehraje.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 539 000 Kč Cena v testované výbavě: 539 000 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS + EBD, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, klimatizace, centrální zámek, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní opěradla 3:2, pylový filtr, ekono kontrolka, vestavěná anténa

Výbava testovaného vozu:(základní)

Británie si nechá legislativu EU dočasně i po brexitu, nepotřebné směrnice zruší postupně Británie si nechá legislativu EU dočasně i po brexitu, nepotřebné směrnice zruší postupně

Veškerá legislativa pramenící z členství v Evropské unii…

Francouzská policie rozehnala protest migrantů u Calais Francouzská policie rozehnala protest migrantů u Calais

Pomocí slzného plynu a vodních děl rozehnala dnes…

Další krok k autonomním autům. V Kalifornii prošel zákon umožňující jízdu bez řidiče Další krok k autonomním autům. V Kalifornii prošel zákon umožňující jízdu bez řidiče

V americké Kalifornii místní vláda ve čtvrtek schválila…

Karlovarský Thermal letos vydělá tři až čtyři miliony korun, jezdí stále víc Čechů Karlovarský Thermal letos vydělá tři až čtyři miliony korun, jezdí stále víc Čechů

Hospodářský výsledek karlovarského hotelu Thermal za…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 134 / 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.7 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1120 / 450
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4325
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1390
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Paříž živě: Škoda Kodiaq má nakročeno k úspěchu. Stánek praskal ve švech Paříž živě: Škoda Kodiaq má nakročeno k úspěchu. Stánek praskal ve švech

Po velkolepém představení 1. září v Berlíně se Škoda…

Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Rumunská automobilka pod křídly Renaultu to vzala od…

 




Honda Civic (1994-2001) - sportovní rodina Honda Civic (1994-2001) - sportovní rodina

Japonské rodinné automobily v Evropě vynikaly dlouhá…

Honda Civic X Sedan: Oficiálně i pro Evropu Honda Civic X Sedan: Oficiálně i pro Evropu

Americký, tedy pardon, globální sedan Civic aktuální…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Diplomat o zákulisí EU: „Ve 3:30 jsem budil premiéra. Nakonec se probral.“

Diplomat o zákulisí EU: „Ve 3:30 jsem budil…

Abychom mohli při jednáních s EU cokoliv prosadit, máme v Bruselu své diplomaty. Ti chodí na stovky jednání a…

Ruml a Hurvínek na jednom pódiu: Budou „rabovat“ melodie se swingovými Piráty

Ruml a Hurvínek na jednom pódiu: Budou „rabovat“…

Legendární Queen si je vybrali k přepracování svých hitů do swingového stylu. Byli hlavními hvězdami VIP party…

 

iSport.cz

Matějovský zpět v dresu Boleslavi: Těšil jsem se, ale herní kondice mi chybí

Matějovský zpět v dresu Boleslavi: Těšil jsem se,…

Po osmi a půl letech vyběhl záložník Marek Matějovský k ligovému zápasu za Mladou Boleslav. Zvládl posledních…

SESTŘIHY: Slavia se dotáhla na Spartu. Zlín má bod, v čele je Boleslav

SESTŘIHY: Slavia se dotáhla na Spartu. Zlín má bod,…

To je série. Slavia pod Jaroslavem Šilhavým zaznamenala třetí výhru v řadě a dotáhla se v tabulce na Spartu. To…

 

Reflex.cz

Koryto za pár hlasů aneb Senátory v Česku volí již jen parta „vycepovaných“

Koryto za pár hlasů aneb Senátory v Česku volí již…

Nezájem o volby do Senátu se prohlubuje. Před dvěma lety přišlo ke druhému kolu voleb do horní komory parlamentu…

Varovná zpráva pro lyžaře: Sezóny v Alpách se zkracují, sněhu je méně kvůli vyšším teplotám

Varovná zpráva pro lyžaře: Sezóny v Alpách se…

Pokud bude pokračovat dlouhodobý trend zvyšování průměrných teplot, jarní lyžování v některých alpských…