Honda Civic 1,5i LS (5D)

Honda Civic 1,5i LS (5D)

 
 

Je to již podruhé co jsem měl možnost otestovat Hondu s dnes již slavným názvem Civic (poprvé to byl Aero Deck 1,8 VTi/124 kW). Co znamená například pro VW model Golf, tím je pro Hondu Civic. Je vyráběn v milionových sériích a s úspěchem prodáván prakticky po celém světě.

Je to již podruhé co jsem měl možnost otestovat Hondu s dnes již slavným názvem Civic (poprvé to byl Aero Deck 1,8 VTi/124 kW). Co znamená například pro VW model Golf, tím je pro Hondu Civic. Je vyráběn v milionových sériích a s úspěchem prodáván prakticky po celém světě.

Zajímavá je taktika dvou zcela odlišných designových řešení jednotlivých karosářských variant Civicu. Zatímco modely Coupé, 3D a 4D vycházejí z jednoho společného tvaru přední části, varianty 5D a kombi Aero Deck, vycházejí ze zcela odlišného řešení. Zatím se zdá, že to prodeji nijak zvlášť nevadí, ale myslím, že ani nepomáhá. Přeci jen bude asi pro některé zájemce o Civic nepochopitelné, když se mu bude na ulici líbit 4D model, a pokud by si chtěl stejný Civic koupit ve variantě kombi dostane pod stejným názvem úplně jiný automobil...

Pětidveřový Civic má evropsky laděný střízlivý design - zvenku je opticky robustní, má poměrně prostorný interiér a prakticky řešený zavazadlový prostor. Typickým kladem každé Hondy, kterou jsem doposud řídil, byla velmi dobrá ovladatelnost. Nejinak tomu bylo i u testovaného modelu. Čtyřramenný volant s airbagem dobře padne do ruky, posilovač řízení má optimální účinek a řazení jde také lehce. Dobrý pocit z řízení vylepšují výborná, sportovně laděná přední sedadla s výrazným bočním vedením. Zadní sedadla jsou poměrně nízko umístěna, takže se na nich nesedí příliš pohodlně, navíc výška ke stropu je jen 89 cm, což není ideální. Zavazadlový prostor o objemu 375 litrů je dobře přístupný. Sklopná zadní opěradla jsou dělena 3:2 a mají bezp. pojistky proti špatnému docvaknutí .

O bezpečnost posádky je dobře postaráno. Standardem ve výbavě testovaného vozu jsou dva přední airbagy, ABS + EBD, předpínače bezp. pásů, 3x tříbodové pásy vzadu a kotoučové brzdy na všech kolech. Bohužel zatím není možné přiobjednat boční airbagy.

Motor 1,5se chlubí moderní šestnáctiventilovou konstrukcí s proměnným časováním ventilů VTEC, které je u tohoto typu zaměřeno nejen na velký výkon, ale i na nízkou spotřebu a exhalace. Přesto z objemu 1493 cm3 dává nejvyšší výkon 84 kW. To vše při normované průměrné spotřebě 6,8 l/100 km. Pro srovnání základní nabízený motor 1,4/66 kW (bez VTEC) má průměrnou spotřebu téměř o litr vyšší (7,7 l/100 km).

Praktická zkušenost s tímto motorem potvrzuje papírové předpoklady slušného výkonu, který je pro běžnou jízdu dostačující. Odhlučnění motoru by mohlo být lepší, protože nad tři tisíce otáček je již poměrně dost slyšet v interiéru.

Zajímavým prvkem je ECONO kontrolka na přístrojové desce. Ta řidiče informuje o tzv. ekonomickém režimu motoru - nízké okamžité spotřebě. Rozsvěcí se v závislosti na stylu jízdy a učí řidiče ekonomické jízdě.

Vzhledem k tomu, že všechny verze Hondy Civic 5D mají velmi širokou sériovou výbavu, zahrnující například ABS, 2x airbag, posilovač řízení, centrální zámek, klimatizaci či nárazníky v barvě vozu, může se zdát základní cena verze 1,4 na první pohled poměrně vysoká (479 000 Kč). Cena testovaného Civicu 1,5i byla 539 000 korun. Otázkou je kolik by stály stejně vybavené vozy konkurence. Civic si však rozhodně na levný lidový automobil nehraje.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 539 000 Kč Cena v testované výbavě: 539 000 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS + EBD, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, klimatizace, centrální zámek, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní opěradla 3:2, pylový filtr, ekono kontrolka, vestavěná anténa

Výbava testovaného vozu:(základní)

Tři procenta Čechů bylo při internetových platbách okradeno, tvrdí Eset Tři procenta Čechů bylo při internetových platbách okradeno, tvrdí Eset

Při platbách přes internet byla okradena tři procenta…

Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci

Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku…

Nejsem oligarcha. Média nevlastním, říká Babiš Nejsem oligarcha. Média nevlastním, říká Babiš

Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) odmítl zařazení mezi…

Přítomnost NATO v Pobaltí ohrožuje ruskou bezpečnost, říká ruský ministr obrany Přítomnost NATO v Pobaltí ohrožuje ruskou bezpečnost, říká ruský ministr obrany

Přítomnost letounů NATO ve vzdušném prostoru pobaltských…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 134 / 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.7 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1120 / 450
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4325
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1390
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




Honda Civic (1994-2001) - sportovní rodina Honda Civic (1994-2001) - sportovní rodina

Japonské rodinné automobily v Evropě vynikaly dlouhá…

 



 
BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

Dnes 08:51

Také řada 5 se dočkala naftového šestiválce se čtyřmi turby, poprvé představeného v řadě 7. Motor nabídne 294 kW a 760 N.m.




Blesk.cz

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na obrazovky!

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na…

Na mateřské dovolené se Lucie Křížková (32), dříve Váchová, moc dlouho nezdržela. Pouhé tři měsíce po porodu…

Šílená honička přes půl republiky: Němce (21) zastavil až kamion postavený přes dálnici!

Šílená honička přes půl republiky: Němce (21)…

Bez placení se rozhodl od čerpací stanice u dálnice odjet Němec (21), který se pak snažil po dálnici ujet od nás…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl jsem si hrát na Orra, řekl

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali jsme, řekl Šilhavý

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali…

Poprvé v soutěžním zápase jako trenér Slavie poznal, co je to porážka. Jaroslav Šilhavý byl po úterním…

 

Reflex.cz

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v čele. The Circle ukazuje, jak si nás zotročí sociální sítě

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v…

Děsí vás, že je kamera vašeho notebooku neustále zapnutá a Facebook si dokáže zjistit i to, o čem se vám zdá?…

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se označení Andrej Babiš

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se…

Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) odmítl zařazení mezi oligarchy, kteří v Česku nakupují noviny k upevnění svého…