Honda Civic 1,5i LS (5D)

Honda Civic 1,5i LS (5D)

 
 

Je to již podruhé co jsem měl možnost otestovat Hondu s dnes již slavným názvem Civic (poprvé to byl Aero Deck 1,8 VTi/124 kW). Co znamená například pro VW model Golf, tím je pro Hondu Civic. Je vyráběn v milionových sériích a s úspěchem prodáván prakticky po celém světě.

Je to již podruhé co jsem měl možnost otestovat Hondu s dnes již slavným názvem Civic (poprvé to byl Aero Deck 1,8 VTi/124 kW). Co znamená například pro VW model Golf, tím je pro Hondu Civic. Je vyráběn v milionových sériích a s úspěchem prodáván prakticky po celém světě.

Zajímavá je taktika dvou zcela odlišných designových řešení jednotlivých karosářských variant Civicu. Zatímco modely Coupé, 3D a 4D vycházejí z jednoho společného tvaru přední části, varianty 5D a kombi Aero Deck, vycházejí ze zcela odlišného řešení. Zatím se zdá, že to prodeji nijak zvlášť nevadí, ale myslím, že ani nepomáhá. Přeci jen bude asi pro některé zájemce o Civic nepochopitelné, když se mu bude na ulici líbit 4D model, a pokud by si chtěl stejný Civic koupit ve variantě kombi dostane pod stejným názvem úplně jiný automobil...

Pětidveřový Civic má evropsky laděný střízlivý design - zvenku je opticky robustní, má poměrně prostorný interiér a prakticky řešený zavazadlový prostor. Typickým kladem každé Hondy, kterou jsem doposud řídil, byla velmi dobrá ovladatelnost. Nejinak tomu bylo i u testovaného modelu. Čtyřramenný volant s airbagem dobře padne do ruky, posilovač řízení má optimální účinek a řazení jde také lehce. Dobrý pocit z řízení vylepšují výborná, sportovně laděná přední sedadla s výrazným bočním vedením. Zadní sedadla jsou poměrně nízko umístěna, takže se na nich nesedí příliš pohodlně, navíc výška ke stropu je jen 89 cm, což není ideální. Zavazadlový prostor o objemu 375 litrů je dobře přístupný. Sklopná zadní opěradla jsou dělena 3:2 a mají bezp. pojistky proti špatnému docvaknutí .

O bezpečnost posádky je dobře postaráno. Standardem ve výbavě testovaného vozu jsou dva přední airbagy, ABS + EBD, předpínače bezp. pásů, 3x tříbodové pásy vzadu a kotoučové brzdy na všech kolech. Bohužel zatím není možné přiobjednat boční airbagy.

Motor 1,5se chlubí moderní šestnáctiventilovou konstrukcí s proměnným časováním ventilů VTEC, které je u tohoto typu zaměřeno nejen na velký výkon, ale i na nízkou spotřebu a exhalace. Přesto z objemu 1493 cm3 dává nejvyšší výkon 84 kW. To vše při normované průměrné spotřebě 6,8 l/100 km. Pro srovnání základní nabízený motor 1,4/66 kW (bez VTEC) má průměrnou spotřebu téměř o litr vyšší (7,7 l/100 km).

Praktická zkušenost s tímto motorem potvrzuje papírové předpoklady slušného výkonu, který je pro běžnou jízdu dostačující. Odhlučnění motoru by mohlo být lepší, protože nad tři tisíce otáček je již poměrně dost slyšet v interiéru.

Zajímavým prvkem je ECONO kontrolka na přístrojové desce. Ta řidiče informuje o tzv. ekonomickém režimu motoru - nízké okamžité spotřebě. Rozsvěcí se v závislosti na stylu jízdy a učí řidiče ekonomické jízdě.

Vzhledem k tomu, že všechny verze Hondy Civic 5D mají velmi širokou sériovou výbavu, zahrnující například ABS, 2x airbag, posilovač řízení, centrální zámek, klimatizaci či nárazníky v barvě vozu, může se zdát základní cena verze 1,4 na první pohled poměrně vysoká (479 000 Kč). Cena testovaného Civicu 1,5i byla 539 000 korun. Otázkou je kolik by stály stejně vybavené vozy konkurence. Civic si však rozhodně na levný lidový automobil nehraje.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 539 000 Kč Cena v testované výbavě: 539 000 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS + EBD, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, klimatizace, centrální zámek, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní opěradla 3:2, pylový filtr, ekono kontrolka, vestavěná anténa

Výbava testovaného vozu:(základní)

Tarifní mzda zaměstnanců České pošty se navýší Tarifní mzda zaměstnanců České pošty se navýší

Česká pošta navýší letos zaměstnancům tarifní mzdy o 7,1…

Komentář Martina Čabana: Ledy se hnuly Komentář Martina Čabana: Ledy se hnuly

Menšinová jednobarevná vláda Andreje Babiše nedostala…

Česko popřelo ruské zprávy o Nikulinovi. Zdraví hackera se ve vazbě nezhoršilo Česko popřelo ruské zprávy o Nikulinovi. Zdraví hackera se ve vazbě nezhoršilo

Vězeňská služba i ministerstvo spravedlnosti popřely…

Český export se přiblížil rekordní úrovni. Jeho růst zvolní Český export se přiblížil rekordní úrovni. Jeho růst zvolní

Export českých firem se loni přiblížil rekordní úrovni…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 134 / 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.7 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1120 / 450
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4325
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1390
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 



Tokijská silnice patřila v 90. letech pouličním gangům. Někteří tu hazardují dodnes Tokijská silnice patřila v 90. letech pouličním gangům. Někteří tu hazardují dodnes

Jedna z hlavních dopravních tepen Tokia se po setmění…

Honda Civic (1994-2001) - sportovní rodina Honda Civic (1994-2001) - sportovní rodina

Japonské rodinné automobily v Evropě vynikaly dlouhá…

 



 
První skica nové Škody Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

První skica nové Škody Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Dnes 08:11

Škoda Auto zveřejnila první skicu modernizované Škody Fabia. Vůz si odbude premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě.




Blesk.cz

Fotograf Vladimír Gdovín z Manželských etud: Zavrhla ho vlastní máma! Stál na pokraji sebevraždy

Fotograf Vladimír Gdovín z Manželských etud: Zavrhla…

Zřekla se ho vlastní máma! Když fotograf Vladimír Gdovín (58) z 'Manželských etud po 35 letech' musel pustit byt…

Ubytování přes Airbnb? Dobrá cena, ale i plíseň v bytě. Víme, jak se nenapálit

Ubytování přes Airbnb? Dobrá cena, ale i plíseň v…

Klára (32) cestuje velmi často a využívá k tomu platformu Airbnb, tedy sdílené ubytování, které momentálně…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chceme se dostat do Evropy, přestupy neřešíme, říká liberecký Breite

Chceme se dostat do Evropy, přestupy neřešíme, říká…

Slovanem zatím nehýbou přesuny hráčů tak, jak se čekalo. Kádr neopustil kromě Jiřího Kulhánka, jehož si stáhla…

 

Reflex.cz

Babiš dostal milionové dotace i na Slovensku, za sponzorský dar Ficovi, říká investigativec Vagovič

Babiš dostal milionové dotace i na Slovensku, za…

Jaká je pozice Andreje Babiše na Slovensku? K českému premiérovi v demisi podle novináře Marka Vagoviče velká…

Snowboarďáci jsou moje prokletí, říká herec Vojta Kotek

Snowboarďáci jsou moje prokletí, říká herec Vojta Kotek

Když jsme se sešli ve vinohradské kavárně, první, o co mě poprosil, bylo, abych ho nezkoušel z dějepisu. Marii…