Honda Civic 1,7 CTDi - návrat nafty

Honda Civic 1,7 CTDi - návrat nafty

 
 

Pod kapotu Hondy Civic se opět vrátil naftový motor a opět není od Hondy. Jak se povedl tento, jsme zjišťovali u modelu 5D. Jen málo automobilek odolávalo až donedávna tlaku spotřebitelů, toužících po vznětových motorech. Zatímco Subaru...

Pod kapotu Hondy Civic se opět vrátil naftový motor a opět není od Hondy. Jak se povedl tento, jsme zjišťovali u modelu 5D.

Jen málo automobilek odolávalo až donedávna tlaku spotřebitelů, toužících po vznětových motorech. Zatímco Subaru vzdoruje dosud, Honda to vzdala již před lety a do nabídky zařadila jednotky od tehdy spřízněné automobilky Rover. Agregáty pro Accord a Civic však nebyly zrovna hi-tech tehdejší doby, takže prodeje vázly a japonská automobilka se s nimi potichu rozloučila. V současnosti jsou opět tlaky na "naftu" značné a Hondě stále chyběl vlastní vývoj vznětových motorů, proto využila k získání tolik žádaného turbodieselu své styky s koncernem GM. Tomu Honda dodává již pár let vidlicové šestiválce, takže od GM na oplátku požadovala dodávky turbodieselu 1,7 l od Isuzu (tato jednotka je v Evropě známá z Opelu Astra). Tentokrát však Japonci neponechali nic náhodě a jednotku se značně podprůměrnými parametry důkladně přepracovali. O rozsahu změn se zmiňovat nebudeme, už jsme to udělali dříve, raději se věnujme výsledku modifikací.

Honda Civic 5D je vám již velmi dobře známa z minulých testů (test třídveřové verze s motorem 1,6 je zde, proto se jí samotné budeme věnovat jen velmi stručně. Námi testovaný vůz byl však ještě předchozího modelového ročníku, od roku 2003 byly provedeny v rámci faceliftu jisté modifikace, na které bychom také rádi upozornili. Pětidveřový hatchback je asi největším "úletem" v historii této modelové řady, neboť již tradiční sportovní tvary tentokráte vystřídala rodinná koncepce s vyšší stavbou karoserie, která sice jistý dynamický švih má, ale o sportovním pojetí nemůže být řeč. Díky tomu se však stal Civic na zadních sedadlech s přehledem nejprostornějším automobilem nižší střední třídy a konkurenci válcuje i rovnou podlahou bez středového tunelu a solidní velikostí zavazadlového prostoru (370 l). Nezvyklá je i nabídka prostoru vpředu, kde díky umístění řadicí páky na výběžku středového panelu najdeme mezi sedadly volné místo. To ovšem také není zrovna praktické, proto se již do civiků modelového roku 2003 dodává odkládací schránka, převzatá z verze 3D. Volant testovaného vozu byl poněkud velkého průměru a tenkého věnce, u modelového ročníku 2003 však již najdete menší a silnější z modelu 3D. Přední sedadla poskytují dobrou oporu těla v zatáčkách a mají dobrou délku sedáku o opěradla, i ta jsou však od letoška nová, s ještě výraznějším bočním vedením (ovšem menším než u 3D) a příjemnějším potahem. Přístrojová deska je sice zhotovena z tvrdých černých plastů, dílenské zpracování je však velmi dobré. Testovaná verze LS je vybavena autorádiem, od roku 2003 v něm však byly kazety vystřídány CD přehrávačem. Velkým plusem vozu je umístění řadicí páky v bezprostřední blízkosti volantu, což urychluje řazení.

A jak je na tom pohonná jednotka Při běhu naprázdno jsou v interiéru cítit vibrace, což je neduh, který je již u většiny konkurenčních turbodieselů výrazněji potlačen. Také při jízdě je motor o něco hlučnější a více duní, než je v této kategorii obvyklé. Toto chování je překvapivé, neboť spřízněná jednotka u Opelu Astra se chová kultivovaněji. Kladné body však motor 1.7 s označením CTDi (Common Rail Turbo Diesel) sbírá za dynamiku. Svým výkonem 74 kW při 4400 ot/min a točivým momentem 220 N. m při 1800 ot/min zdatně konkuruje celému zástupu konkurentů s motory o 0,2 až 0,3 l větším objemem a zdaleka nejde jen o papírové hodnoty. Od 1900 ot/min motor výrazněji ožívá, ale na rozdíl od konkurence se vzrůstajícími otáčkami nevadne, ale ochotně se vytáčí až do 4500 ot/min. Prostě Honda... Překvapí i solidní pružnost motoru, i když vyšší otáčky mu "chutnají" lépe, což má za důsledek zvýšenou hladinu hluku v kabině. Dynamika ale není jediný trumf této sedmnáctistovky. Zatímco kultivovanost po astře nezdědila, úspornost ano. Během testu, který se díky charakteristice jednotky rozhodně nedá řadit k těm ekonomicky pojatým, jsme spálili v průměru 5,4 l nafty, dá se tedy předpokládat, že údaj výrobce o možnosti jízdy v mimoměstském cyklu za 4,4 l rozhodně nebude nadnesený.

A jak se chová Civic CTDi při jízdě? Vůz si ponechal velmi dobré jízdní vlastnosti zážehových verzí, a i když už jej někteří konkurenti předběhli, stále je lze hodnotit velmi vysoko, přestože výsledný dojem kazí velké náklony karoserie v zatáčkách. Chování lze hodnotit jako neutrální, při extrémním zacházení se zdá být trochu nervózní jeho záď. Při prudkém zatočení docházelo u testovaného modelu k náhlému "ztuhnutí" účinku elektrického posilovače, který jako by "nestíhal" reagovat na pokyny. Ve srovnání se zážehovými jednotkami jsme zaznamenali méně přesný chod řadicí páky pětistupňové převodovky. Ústrojí od firmy Fujisawa prostě není Honda...

Takže podtrženo, sečteno - turbodiesel Opel/Isuzu/Honda pod kapotou civiku nepatří k nejkultivovanějším, ale vynahrazuje si to nízkou spotřebou a dobrou dynamikou. Pokud patříte k náruživým polykačům kilometrů, mohl by vás CTDi zaujmout, i proto, že je pouze o 20 tisíc korun dražší, než verze se zážehovým motorem 1,6 l/81 kW. Ale Hondám prostě jde benzín lépe k pleti, takže CTDi rozhodně nebude prodejním šlágrem už proto, že si specifičtí klienti této značky na vůni benzinu už příliš zvykli. Možná však Civic přetáhne nějakého naftymilovného zákazníka konkurence...

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 539 000 Kč Cena v testované výbavě: 539 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, airbag na straně řidiče, airbag na straně spolujezdce, boční airbagy na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů, přední bezpečnostní opěrky hlavy, zadní bezpečnostní opěrky hlavy (vnější sedadla), kotoučové brzdy, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, stěrač zadního okna, centrální zamykání, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, elektricky ovládaný posuv bočních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadního sedadla, dělené v poměru 3: 2, systém uchycení dětské sedačky ISOFIX, středová konzole, klimatizace (A/C), pylový mikrofiltr, nárazník v barvě vozu, vnější zrcátka v barvě vozu, ochranná lišta dveří v barvě karoserie, autorádio s přehrávačem CD, zabudované reproduktory (počet) 4, vestavěná anténa, digitální hodiny zabudované v rádiu

Výbava testovaného vozu:základní

Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1686
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.4 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 732
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1359 / 401
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4285
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1495
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1472
f) rozchod vzadu (mm): 1489
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím

Honda vždy vyráběla sportovně laděná a spolehlivá auta.…

Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti

Organizace Warranty Direct sestavila žebříček deseti…

 



 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…