Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic: První snímek 9. generace

David Bureš
Diskuze (61)
Honda Civic deváté generace bude mít ve verzi hatchback opět rozdělné zadní okno

Japonská automobilka Honda následuje dobu a před oficiální premiérou deváté generace postupně zveřejňuje její křivky. Po prezentačních videích z průběhu jejího vývoje tu máme první snímek, odhalující záď tohoto vozu.

První zveřejněná fotografie nového Civicu hatchback ukazuje část pátých dveří a levou koncovou trojúhelníkovou svítilnu, která je pásem světel (zřejmě brzdových) spojena s pravým zadním světlem. Tento pruh světel má sloužit jako zadní spoiler, který řídí proudění vzduchu nad autem a po jeho stranách.

Podobným spoilerem disponoval také pětidveřový Civic minulé generace. V minulém modelu byl však oddělen od zadních světel, přestože jeho součástí byla brzdová světla. V obou případech je tento pruh součástí zadního okna. I u nového Civicu tak pravděpodobně bude kritizován výhled vzad.

Celkově jsou tvary zádě ostřeji řezány než u Civicu hatchback osmé generace. Je možné, že vůz využije některé designové prvky jako sedan a kupé pro USA, jejichž tvary si Honda nechala patentovat i v Evropské unii.

Devátá generace Civicu si podle výrobce zachová jeden z nejprostornějších interiérů v nižší střední třídě, a to zejména díky zavěšení zadních kol pomocí kompaktního zkrutného nosníku ze současné generace. Kvůli zlepšení ovladatelnosti a stability karoserie při vyšších rychlostech byla u zkrutné příčky zvýšena tloušťka stěn a průměr stabilizátoru.

Automobil má mít zlepšené odhlučnění, které bylo u odcházející generace kritizováno. Paleta nabízených motorů bude zahrnovat novou verzi turbodieselu 2,2 i-DTEC se 110 kW a 350 Nm.

Premiéra deváté generace Civicu se odehraje na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde se můžeme těšit na faceliftovanou Hondu Insight. Prodej nového Civicu začne v Evropě počátkem roku 2012.

David Bureš
Diskuze (61)
Avatar - Bully_
12. 11. 2011 15:03
Re: Naftove motory
Tak s "novou" 2.2i-DTEC bych brzdil, stejny vykon i kroutici moment realne namerila vetsina majitelu uz u predchudce 2.2i-CTDi (tenhle motor mam v Accordovi). Netvrdim ze na auto tehle velikosti motor nestaci, naopak, ale vzhledem k objemu a tim vsem poplatkum jako povinne ruceni, silnicni dane v ruznych zemich a vysi pojisteni mi tenhle na dnesni dobu nizky vykon prijde jako za hodne penez malo muziky. Co se tyka spotreby tak stejne zalezi jenom na tom jak umis nebo nebo chces slapat na plyn.
Avatar - Choochoo
15. 9. 2011 20:48
Naftove motory
Takze je sand hotova 120 konova a 160 konova 1,6 turbonafta. Nezbyva nic jineho nez se tesit. Myslim ze to bude spicka vzhledem vykonu ke spotrebe. Uz ted je spotreba naprosta spicka nova 2,2 :yes:
Kdo z vas to ma? >:D HONDA :yes:
2. 9. 2011 23:27
Re: Moc pekny...
:yes:
2. 9. 2011 23:27
Re: Moc pekny...
takze na hondaclub foru....jsou vsichni duchodci...vcetne kinga...jeste jsem nevidel vernejsi fanousky znacky, nez jsou hondari....btw my uz mame treti Hondu, po 2 Civic, nyni CR-V...a dalsi bude....

jinak v CR mi neprijde,ze v Civicich jezdi duchodci...ale je to jen subjektivni nazor z Ostravy, mozna nekde jinde, je to jinak....
Avatar - boost.
2. 9. 2011 21:25
Re: výborně
Octavie.