reklama


Honda Legend 3,5i model 99

Honda Legend 3,5i model 99

 
 

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo. Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a "politice jedné výbavy", která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci...

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo. Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a "politice jedné výbavy", která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci jen chtějí odlišit. Zákazníci však mají možnost zvolit jen barevné provedení karoserie a interiéru. Stejná situace je i u motoru. Zákazník nemá možnost vybrat si z více provedení. K dispozici je pouze V6 3,5l s automatem za cenu 1.549.000,- Kč. Určitě by se našli zájemci o levnější V6 2,8 s manuální převodovkou nebo naopak podstatně dražší např. V8 5,0.

Nedávno jsme testovali Legend modelové řady 98. Tentokrát jsme měli možnost vyzkoušet inovovaný model 99. Změny se mírně dotkly vnějšího designu i interiéru. Hlavní část inovací je však skryta (nové technologie airbagů).

Vzhled zůstává stále elegantní, ale je výraznější, což vyplývá ze změn tvarů přední i zadní části vozu. Výrazná maska chladiče se prolíná do nově tvarované mohutné kapoty. Také zadní víko, světla i nárazník jsou upraveny. Změna předního spoileru a nové krycí panely ve spodní části vozu vylepšily aerodynamiku a snížily vztlak vozu při vysokých rychlostech.

Pětimetrová karoserie Legendu má i nadále velmi decentní tvary, které naznačují jeho zařazení v segmentu luxusních vozů. Nová jsou xenonová světla s plynovými výbojkami (HID), které zajišťují lepší světelnost a vyznačují se typicky namodralým zářením. Poskytují téměř dvojnásobný jas a více než dvojnásobnou životnost žárovek. Jejich světelný výkon vyžaduje přesné nastavení a Legend je proto vybaven automatickým nastavením výšky světel.

Rozvor, jeden z hlavních parametrů ovlivňujících "kvalitu" jízdy a také stabilitu vozu při vysokých rychlostech, je u Hondy Legend slušných 2905 mm (Mercedes E 2833 mm, S 2965 mm).

Jízda samotná se vyznačuje maximálním odhlučněním interiéru a plavností při překonávání nerovností. Celkový hluk (lépe řečeno ticho) v interiéru mi velmi připomínalo nedávno testovaný Mercedes S320. Ovládání vozu je velmi jednoduché díky progresivnímu posilovači a výborně pracujícímu automatu. Ten je ale pouze čtyřstupňový. Dnes je však v této třídě běžných pět stupňů.

Chod šestiválce je mimořádně kultivovaný a v celém rozsahu otáček také velmi tichý. Navíc, při běžné jízdě, automatická převodovka udržuje otáčky motoru v rozmezí 1500-3000 ot/min, takže hluk přicházející od motoru je jen těžko vnímatelný. Výkon 153 kW je dostatečný, ale k těžkému Legendu je to tak akorát. Velká pohotovostní hmotnost (1725 kg) a automat se však podepisují také na nelichotivé spotřebě, která se pohybuje mezi 14 až 15 litry naturalu na 100 km.

Interiéru vévodí dobře tvarovaná, elektricky ovládaná kožená sedadla s el. vyhříváním. Praktická je paměť pro dvě nastavení sedadla řidiče, pokud se ve voze střídají např. manželé. Zajímavým detailem je el. seřiditelný volant, který se při vyjmutí klíčku ze zapalování automaticky odsune do nejvyšší polohy a tím usnadní vystoupení. Po zasunutí klíčku se samozřejmě opět vrátí do původní polohy. Překvapující je minimální rozměr odkládací schránky u spolujezdce.

Zatím co předchozí verze Legendu postrádala v této třídě běžné boční airbagy, dnes je všechno jinak. Boční airbagy a zátěžové omezovače bezp. pásů na předních sedadlech jsou dnes součástí základní výbavy.

Aktivace předních airbagů je založena na novém systému, který používá unikátní technologii: dvojitý vyvíječ. Tato inovace zlepšuje bezpečnost pasažérů na přeních sedadlech, především dětí, během nárazu při nižších rychlostech. Při těchto rychlostech jsou vyvíječe plynu aktivovány jeden za druhým pro pomalejší reakci a snížení síly nárazu mezi airbagem a pasažérem. Pro rychlou reakci airbagu ve vyšších rychlostech jsou oba vyvíječe aktivovány současně.

Nová technologie se objevuje i u bočních airbagů. Vzhledem k tomu, že vzdálenost mezi pasažérem a dveřmi je velmi malá, vyžaduje boční airbag co nejrychlejší aktivaci. Nejnovější inovací jsou čidla snímající polohu těl pasažérů. Šest čidel umístěných v opěradle zaznamenává rozměry pasažéra, zatímco čidlo polohy hlavy zaznamenává, zda je hlava pasažéra v oblasti účinnosti airbagu. V případě nutnosti senzor přeruší celou operaci aktivace airbagu. Například dítě spící s hlavou na stranu je takto chráněno proti případnému poškození hlavy a krku, které by mohlo být způsobeno pokud by nebyl airbag deaktivován.

Svým konzervativním designem a snahou o maximální pohodlí je Legend nejlépe přirovnatelný k Mercedesu. Image Mercedesu je však velmi dobrý a bude to trvat zřejmě ještě mnoho let, než Honda evropské zákazníky přesvědčí, že luxus může pocházet i z Japonska. V USA se to Japoncům již povedlo.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 549 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 549 000 Kč

Merkelová zůstává v čele CDU, dostala téměř 90 procent hlasů Merkelová zůstává v čele CDU, dostala téměř 90 procent hlasů

Angela Merkelová povede německé křesťanské demokraty i v…

Komentář Dušana Šrámka: Pelikán dělá z věřitelů lovnou zvěř Komentář Dušana Šrámka: Pelikán dělá z věřitelů lovnou zvěř

"Ministr pro dlužníky" chystá další hřebík do rakve…

Zeman mluvil s Trumpem, dostal pozvání do Bílého domu Zeman mluvil s Trumpem, dostal pozvání do Bílého domu

Prezident Miloš Zeman dnes telefonicky hovořil…

Amazon Go chystá převrat v nakupování. Může ale připravit o práci pokladní Amazon Go chystá převrat v nakupování. Může ale připravit o práci pokladní

Amazon představil službu, která může vzít pokladním…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3474
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 153 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 303 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 17.3 / 9.4 / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1725 / 455
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4995
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2910
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy

Co v autě není, nemůže se pokazit. To by ale znamenalo,…

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

Do nabídky Hondy se vrací model Legend, doposud technicky…

 



 
V Anglii otestovali starou Škodu Favorit a ptají se: Proč nejsou všechna auta tak dobrá?

V Anglii otestovali starou Škodu Favorit a ptají se: Proč nejsou všechna auta tak dobrá ?

Dnes 15:40

Škoda Favorit se už více než dvacet let nevyrábí. To ale neznamená, že to není pohodlné a konkurenceschopné auto i na dnešní poměry!




Blesk.cz

Krutá rána pro Kateřinu Brožovou: Zemřel klíčový muž jejího života!

Krutá rána pro Kateřinu Brožovou: Zemřel klíčový muž…

Herečce Kateřině Brožové (48) se zhroutil svět, zemřel jí milovaný tatínek Zdeněk Brož. S touto smutnou událostí…

Merkelová vyrukovala proti islámu. Chce úplný zákaz zahalování obličeje

Merkelová vyrukovala proti islámu. Chce úplný zákaz…

Kancléřka Angela Merkelová si myslí, že úplné zahalování obličeje nepatří k Německu a mělo by být zakázané, kde…

 

iSport.cz

Kontumace či pokuta. Bohemians hrozí kvůli trávníku tvrdý postih

Kontumace či pokuta. Bohemians hrozí kvůli trávníku…

Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace se bude zabývat případem nezpůsobilé hrací plochy na stadionu…

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato, píší italská média

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato,…

Báječný týden má za sebou český útočník Patrik Schick. Dvacetiletý talent vstřelil za Sampdorii Janov nejprve…

 

Reflex.cz

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

Komunistická strana Číny mučí své vlastní členy, aby se přiznali ke korupci

Komunistická strana Číny mučí své vlastní členy, aby…

Inspirativní Čína, tedy inspirativní aspoň pro někoho, má zvláštní metody, jak udržet kázeň v řadách samotné…

 
 
reklama