Hyundai chce mít větší podíl na evropském trhu, chystá přes 20 novinek
Hyundai se v posledních letech zaměřoval především na zvýšení kvality svých automobilů. Nyní ale pracuje na dalším růstu výroby. V souvislosti s tím chystá do roku 2017 uvést v Evropě 22 nových modelů.
Již na konci loňského roku se začal prodávat první model z chystané expanze – minivůz i10. Ten se snaží být dospělým vozem – svými rozměry (auto je dlouhé 3,67 metru) i bohatou výbavou. Na začátku roku pak přijelo SUV Grand Santa Fe, větší verze známého modelu nahrazuje dřívější ix55.
Následovat bude model z opačného konce spektra než i10 – sedan Genesis, který se zařadí na pomezí vyšší střední a luxusní třídy. Na český trh auto dorazí během druhého čtvrtletí letošního roku.
Genesis bude nabízen se šestiválci a osmiválcem, v hledáčku má poněkud odvážně také prémiové značky. Zatímco v Koreji nebo USA německému prémiovému triu konkurovala již minulá generace Genesisu, v Evropě se bude oficiálně prodávat až jeho druhá generace. Cílem tohoto modelu zatím nejsou rekordní prodeje, ale budování image značky.
Důležitým modelem bude nová generace hatchbacku i20, malé vozy jsou totiž na evropských trzích velice populární. Auto má debutovat na podzim v Paříži, oproti nynější verzi má nástupce přivést výraznější design. V plánech je i sportovní verze N z dílny stejnojmenné nové divize.
Asi sedm aut bude úplnými novinkami. Mezi ně má patřit chystané malé SUV, které by teoreticky mohlo v nabídce Hyundai nahradit dnešní MPV ix20. Spekuluje se také o konkurentovi pro BMW 3, model střední třídy s kódovým označením RK se má začít prodávat v roce 2016. Další novinkou by mohlo být MPV s interním kódem SO o velikosti Kie Carens.
Díky rozšíření nabídky má Hyundai splnit svůj dlouhodobý plán – do roku 2020 chce mít pětiprocentní podíl na evropském trhu. Loni mělo Hyundai podle Evropské asociace výrobců automobilů podíl na trhu 3,4 procenta, což bylo o desetinu procenta méně než v roce 2012. Ještě v roce 2005 ale tento podíl činil jen 2,1 procenta.
Prodeje Hyundai loni meziročně klesly o 2,7 procenta na 422.930 aut. I z toho důvodu Hyundai své dlouhodobé plány pozměnilo, do loňského roku chtěla značka překonat pětiprocentní podíl na evropském trhu již v roce 2015.