Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

 
 

V evropské centrále Hyundaie jsme se v předstihu mohli seznámit s novinkami, které korejská automobilka připravila pro pařížský autosalon.

Hyundai i20
Když odborníci před pár lety odhadovali, že korejské automobilky poměrně rychle srovnají krok s evropskou japonskou konkurencí, moc se tomu nevěřilo. Jenže my se právě teď do této éry dostáváme – podívejte se třeba na koncern Hyundai/Kia. Jejich Picanto, i10, Cee´d a i30 už představují ve svých kategoriích slušný standard. A nyní nastal čas vrhnout se i do segmentu B. Tam bude působit nástupce Getzu - Hyundai i20.

Design hatchbacku vznikl v německém designcentru značky a přestože byste možná sem-tam mohli najít nějakou podobnost s konkurencí, vůz rozhodně má svoji vlastní identitu. Ba co víc, působí moderním dojmem a opravdu mu to sluší. Také palubní deska se oprostila od jednoduchých linií a co se vzhledu týče, nelze jí nic vytknout. Standardem se stal dvouose stavitelný volant, což výrazně zlepšilo pozici, přestože posaz patří i nadále spíš k těm vyšším. Sedadla jsou příjemně tuhá, kdovíjaké boční vedení však nemají, tloušťka věnce volantu patří spíš k těm menším, nejde však o nic zásadního.

Pro pohon novinky bylo určeno hned sedm(!) motorů – tři zážehové a čtyři vznětové. Benzinový motor o objemu 1,2 l má výkon 57 kW, čtrnáctistovka disponuje 74 kW a šestnáctistovka dostala do vínku slušných 93 kW. Všechny motory dostanou standardně manuální pětistupňové převodovky, dvojice výkonnějších těž na přání čtyřstupňový automat. Turbodiesel o objemu 1,4 l existuje ve dvou výkonových verzích – s 55 a 66 kW a bude zkombinován s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou. Šestnáctistovka se objeví ve verzích s 85, respektive 94 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Začátkem roku 2009 se objeví i sportovnější třídveřová verze.

Hyundai i20 Blue
Z modelu i20 vychází i „zelená“ verze, která je modrá – nese označení i20 Blue. Základem této varianty je 66kW turbodiesel 1.4 CRDi s točivým momentem 220 Nm. Díky šestistupňové manuální převodovce a upraveným převodovým poměrům má emise CO2 jen 99 g/km a kombinovanou spotřebu 3,75 l na 100 km. Zrychlení na stovku si přitom odbude za 13 s. Úprava převodovky ale není jediným rozdílem. Vůz má modifikované vstřikování, systém Start-Stop, zlepšenou aerodynamiku a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Hyundai Genesis Concept
Hyundai prezentuje sedan vyšší střední třídy pro pařížský autosalon pouze jako studii, ačkoli se už v Americe běžně prodává. V Evropě má být zatím teprve zkoumán zájem zákazníků, myslíme si ale, že je víceméně hotová věc, že se napřesrok začne prodávat i tady. V Americe se nabízí se šestiválci 3,3 a 3,8 l a s osmiválcem 4,8 l kombinovaným s šestistupňovou automatickou převodovkou. Hlavními trumfy Genesise by měly být (krom osmiválce, pochopitelně) adaptivní xenonové světlomety, prestižní audiosouprava Lexicon a adaptivní tempomat. O případném turbodieselu se zatím nemluví. Každopádně se nám zevnějšek sedanu, pod plachtou (a nejen pod ní) připomínající vzhledem pětkové BMW, líbí. I v interiéru jsou příjemné materiály a kvalitní kůže, ztvárnění palubní desky by ale mohlo být stylovější.

Hyundai ix55
Pilířem prodejů Hyundaie v Evropě jsou bezpochyby vozy kategorie SUV. Tucson i Santa Fe se prodávají výborně, nyní se však rodinka ještě rozroste směrem vzhůru – do Evropy se chystá americké SUV Veracruz, pro nás přejmenované na ix55. Dle našeho názoru je tento model po stránce designu až příliš americký a Evropanovo oko na něm asi příliš zálibně nespočine. V pětimístném uspořádání vůz spolkne navíc téměř 600 litrů nákladu, lze jej ale změnit i v sedmimístný vůz. Třílitrový turbodieselový šestiválec zkombinovaný se šestistupňovým automatem nemá nijak omračující parametry: 176 kW při 4000 otáčkách a 451 Nm v rozmezí 1750-3500 otáček, ale na nedostatek dynamiky si asi nebude třeba stěžovat – stovku zvládne za 10,4 s.

Hyundai Santa Fe Blue Hybrid
Zatím pouze jako koncept, ale velmi blízký sériové produkci – to je hybridní verze SUV Santa Fe. Pohonné ústrojí tvoří benzinový čtyřválec 2,4 l spřažený se šestistupňovým automatem, jemuž pomáhá elektromotor o výkonu 30 kW a s točivým momentem 205 Nm. Kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km. Součástí systému je i technologie samočinného vypínání motoru Start-Stop a zvláštností je, že Hyundai už počítá s použitím Li-Pol akumulátorů, které zatím hybridní giganti Toyota a Honda zatím odmítají kvůli možným bezpečnostním rizikům. Prodej by měl být na prvních trzích zahájen v červenci 2009, do Evropy by se měl Hybrid dostat v první polovině roku 2010.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…