Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

 
 

V evropské centrále Hyundaie jsme se v předstihu mohli seznámit s novinkami, které korejská automobilka připravila pro pařížský autosalon.

Hyundai i20
Když odborníci před pár lety odhadovali, že korejské automobilky poměrně rychle srovnají krok s evropskou japonskou konkurencí, moc se tomu nevěřilo. Jenže my se právě teď do této éry dostáváme – podívejte se třeba na koncern Hyundai/Kia. Jejich Picanto, i10, Cee´d a i30 už představují ve svých kategoriích slušný standard. A nyní nastal čas vrhnout se i do segmentu B. Tam bude působit nástupce Getzu - Hyundai i20.

Design hatchbacku vznikl v německém designcentru značky a přestože byste možná sem-tam mohli najít nějakou podobnost s konkurencí, vůz rozhodně má svoji vlastní identitu. Ba co víc, působí moderním dojmem a opravdu mu to sluší. Také palubní deska se oprostila od jednoduchých linií a co se vzhledu týče, nelze jí nic vytknout. Standardem se stal dvouose stavitelný volant, což výrazně zlepšilo pozici, přestože posaz patří i nadále spíš k těm vyšším. Sedadla jsou příjemně tuhá, kdovíjaké boční vedení však nemají, tloušťka věnce volantu patří spíš k těm menším, nejde však o nic zásadního.

Pro pohon novinky bylo určeno hned sedm(!) motorů – tři zážehové a čtyři vznětové. Benzinový motor o objemu 1,2 l má výkon 57 kW, čtrnáctistovka disponuje 74 kW a šestnáctistovka dostala do vínku slušných 93 kW. Všechny motory dostanou standardně manuální pětistupňové převodovky, dvojice výkonnějších těž na přání čtyřstupňový automat. Turbodiesel o objemu 1,4 l existuje ve dvou výkonových verzích – s 55 a 66 kW a bude zkombinován s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou. Šestnáctistovka se objeví ve verzích s 85, respektive 94 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Začátkem roku 2009 se objeví i sportovnější třídveřová verze.

Hyundai i20 Blue
Z modelu i20 vychází i „zelená“ verze, která je modrá – nese označení i20 Blue. Základem této varianty je 66kW turbodiesel 1.4 CRDi s točivým momentem 220 Nm. Díky šestistupňové manuální převodovce a upraveným převodovým poměrům má emise CO2 jen 99 g/km a kombinovanou spotřebu 3,75 l na 100 km. Zrychlení na stovku si přitom odbude za 13 s. Úprava převodovky ale není jediným rozdílem. Vůz má modifikované vstřikování, systém Start-Stop, zlepšenou aerodynamiku a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Hyundai Genesis Concept
Hyundai prezentuje sedan vyšší střední třídy pro pařížský autosalon pouze jako studii, ačkoli se už v Americe běžně prodává. V Evropě má být zatím teprve zkoumán zájem zákazníků, myslíme si ale, že je víceméně hotová věc, že se napřesrok začne prodávat i tady. V Americe se nabízí se šestiválci 3,3 a 3,8 l a s osmiválcem 4,8 l kombinovaným s šestistupňovou automatickou převodovkou. Hlavními trumfy Genesise by měly být (krom osmiválce, pochopitelně) adaptivní xenonové světlomety, prestižní audiosouprava Lexicon a adaptivní tempomat. O případném turbodieselu se zatím nemluví. Každopádně se nám zevnějšek sedanu, pod plachtou (a nejen pod ní) připomínající vzhledem pětkové BMW, líbí. I v interiéru jsou příjemné materiály a kvalitní kůže, ztvárnění palubní desky by ale mohlo být stylovější.

Hyundai ix55
Pilířem prodejů Hyundaie v Evropě jsou bezpochyby vozy kategorie SUV. Tucson i Santa Fe se prodávají výborně, nyní se však rodinka ještě rozroste směrem vzhůru – do Evropy se chystá americké SUV Veracruz, pro nás přejmenované na ix55. Dle našeho názoru je tento model po stránce designu až příliš americký a Evropanovo oko na něm asi příliš zálibně nespočine. V pětimístném uspořádání vůz spolkne navíc téměř 600 litrů nákladu, lze jej ale změnit i v sedmimístný vůz. Třílitrový turbodieselový šestiválec zkombinovaný se šestistupňovým automatem nemá nijak omračující parametry: 176 kW při 4000 otáčkách a 451 Nm v rozmezí 1750-3500 otáček, ale na nedostatek dynamiky si asi nebude třeba stěžovat – stovku zvládne za 10,4 s.

Hyundai Santa Fe Blue Hybrid
Zatím pouze jako koncept, ale velmi blízký sériové produkci – to je hybridní verze SUV Santa Fe. Pohonné ústrojí tvoří benzinový čtyřválec 2,4 l spřažený se šestistupňovým automatem, jemuž pomáhá elektromotor o výkonu 30 kW a s točivým momentem 205 Nm. Kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km. Součástí systému je i technologie samočinného vypínání motoru Start-Stop a zvláštností je, že Hyundai už počítá s použitím Li-Pol akumulátorů, které zatím hybridní giganti Toyota a Honda zatím odmítají kvůli možným bezpečnostním rizikům. Prodej by měl být na prvních trzích zahájen v červenci 2009, do Evropy by se měl Hybrid dostat v první polovině roku 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci

Pavel Bělobrádek splní předvolební slib a na páteční…

Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila

Marek Ženíšek nebude za měsíc na celostátním sněmu TOP 09…

Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla

Krajský soud v Hradci Králové dnes opět zamítl žalobu na…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu amputovali nohy a ruku

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu…

Když se Chrisovi Garlickovi (46) udělalo špatně poprvé, myslel si, že má chřipku. Za týden už připravovali…

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které ho mohou děsit

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které…

Dva měsíce školy jsou skoro za námi. Děti, a to nejen prvňáčci, mohou prožívat spoustu každodenních stresů,…

 

iSport.cz

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl a Balík komentovali výsledky, jejich příčiny a budoucnost

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl…

Na jednom místě tady najdete všechno, co jsme během víkendu vydali k parlamentním volbám. Kromě komentovaného…

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Asi jsem infantilní, ale nejlepší vtip komedie Bajkeři spočívá v tom, že ji napsal scenárista Petr Kolečko. Jako…