Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

 
 
1.10. 2008 Michal Fokt

V evropské centrále Hyundaie jsme se v předstihu mohli seznámit s novinkami, které korejská automobilka připravila pro pařížský autosalon.

Hyundai i20
Když odborníci před pár lety odhadovali, že korejské automobilky poměrně rychle srovnají krok s evropskou japonskou konkurencí, moc se tomu nevěřilo. Jenže my se právě teď do této éry dostáváme – podívejte se třeba na koncern Hyundai/Kia. Jejich Picanto, i10, Cee´d a i30 už představují ve svých kategoriích slušný standard. A nyní nastal čas vrhnout se i do segmentu B. Tam bude působit nástupce Getzu - Hyundai i20.

Design hatchbacku vznikl v německém designcentru značky a přestože byste možná sem-tam mohli najít nějakou podobnost s konkurencí, vůz rozhodně má svoji vlastní identitu. Ba co víc, působí moderním dojmem a opravdu mu to sluší. Také palubní deska se oprostila od jednoduchých linií a co se vzhledu týče, nelze jí nic vytknout. Standardem se stal dvouose stavitelný volant, což výrazně zlepšilo pozici, přestože posaz patří i nadále spíš k těm vyšším. Sedadla jsou příjemně tuhá, kdovíjaké boční vedení však nemají, tloušťka věnce volantu patří spíš k těm menším, nejde však o nic zásadního.

Pro pohon novinky bylo určeno hned sedm(!) motorů – tři zážehové a čtyři vznětové. Benzinový motor o objemu 1,2 l má výkon 57 kW, čtrnáctistovka disponuje 74 kW a šestnáctistovka dostala do vínku slušných 93 kW. Všechny motory dostanou standardně manuální pětistupňové převodovky, dvojice výkonnějších těž na přání čtyřstupňový automat. Turbodiesel o objemu 1,4 l existuje ve dvou výkonových verzích – s 55 a 66 kW a bude zkombinován s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou. Šestnáctistovka se objeví ve verzích s 85, respektive 94 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Začátkem roku 2009 se objeví i sportovnější třídveřová verze.

Hyundai i20 Blue
Z modelu i20 vychází i „zelená“ verze, která je modrá – nese označení i20 Blue. Základem této varianty je 66kW turbodiesel 1.4 CRDi s točivým momentem 220 Nm. Díky šestistupňové manuální převodovce a upraveným převodovým poměrům má emise CO2 jen 99 g/km a kombinovanou spotřebu 3,75 l na 100 km. Zrychlení na stovku si přitom odbude za 13 s. Úprava převodovky ale není jediným rozdílem. Vůz má modifikované vstřikování, systém Start-Stop, zlepšenou aerodynamiku a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Hyundai Genesis Concept
Hyundai prezentuje sedan vyšší střední třídy pro pařížský autosalon pouze jako studii, ačkoli se už v Americe běžně prodává. V Evropě má být zatím teprve zkoumán zájem zákazníků, myslíme si ale, že je víceméně hotová věc, že se napřesrok začne prodávat i tady. V Americe se nabízí se šestiválci 3,3 a 3,8 l a s osmiválcem 4,8 l kombinovaným s šestistupňovou automatickou převodovkou. Hlavními trumfy Genesise by měly být (krom osmiválce, pochopitelně) adaptivní xenonové světlomety, prestižní audiosouprava Lexicon a adaptivní tempomat. O případném turbodieselu se zatím nemluví. Každopádně se nám zevnějšek sedanu, pod plachtou (a nejen pod ní) připomínající vzhledem pětkové BMW, líbí. I v interiéru jsou příjemné materiály a kvalitní kůže, ztvárnění palubní desky by ale mohlo být stylovější.

Hyundai ix55
Pilířem prodejů Hyundaie v Evropě jsou bezpochyby vozy kategorie SUV. Tucson i Santa Fe se prodávají výborně, nyní se však rodinka ještě rozroste směrem vzhůru – do Evropy se chystá americké SUV Veracruz, pro nás přejmenované na ix55. Dle našeho názoru je tento model po stránce designu až příliš americký a Evropanovo oko na něm asi příliš zálibně nespočine. V pětimístném uspořádání vůz spolkne navíc téměř 600 litrů nákladu, lze jej ale změnit i v sedmimístný vůz. Třílitrový turbodieselový šestiválec zkombinovaný se šestistupňovým automatem nemá nijak omračující parametry: 176 kW při 4000 otáčkách a 451 Nm v rozmezí 1750-3500 otáček, ale na nedostatek dynamiky si asi nebude třeba stěžovat – stovku zvládne za 10,4 s.

Hyundai Santa Fe Blue Hybrid
Zatím pouze jako koncept, ale velmi blízký sériové produkci – to je hybridní verze SUV Santa Fe. Pohonné ústrojí tvoří benzinový čtyřválec 2,4 l spřažený se šestistupňovým automatem, jemuž pomáhá elektromotor o výkonu 30 kW a s točivým momentem 205 Nm. Kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km. Součástí systému je i technologie samočinného vypínání motoru Start-Stop a zvláštností je, že Hyundai už počítá s použitím Li-Pol akumulátorů, které zatím hybridní giganti Toyota a Honda zatím odmítají kvůli možným bezpečnostním rizikům. Prodej by měl být na prvních trzích zahájen v červenci 2009, do Evropy by se měl Hybrid dostat v první polovině roku 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…