Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

 
 

V evropské centrále Hyundaie jsme se v předstihu mohli seznámit s novinkami, které korejská automobilka připravila pro pařížský autosalon.

Hyundai i20
Když odborníci před pár lety odhadovali, že korejské automobilky poměrně rychle srovnají krok s evropskou japonskou konkurencí, moc se tomu nevěřilo. Jenže my se právě teď do této éry dostáváme – podívejte se třeba na koncern Hyundai/Kia. Jejich Picanto, i10, Cee´d a i30 už představují ve svých kategoriích slušný standard. A nyní nastal čas vrhnout se i do segmentu B. Tam bude působit nástupce Getzu - Hyundai i20.

Design hatchbacku vznikl v německém designcentru značky a přestože byste možná sem-tam mohli najít nějakou podobnost s konkurencí, vůz rozhodně má svoji vlastní identitu. Ba co víc, působí moderním dojmem a opravdu mu to sluší. Také palubní deska se oprostila od jednoduchých linií a co se vzhledu týče, nelze jí nic vytknout. Standardem se stal dvouose stavitelný volant, což výrazně zlepšilo pozici, přestože posaz patří i nadále spíš k těm vyšším. Sedadla jsou příjemně tuhá, kdovíjaké boční vedení však nemají, tloušťka věnce volantu patří spíš k těm menším, nejde však o nic zásadního.

Pro pohon novinky bylo určeno hned sedm(!) motorů – tři zážehové a čtyři vznětové. Benzinový motor o objemu 1,2 l má výkon 57 kW, čtrnáctistovka disponuje 74 kW a šestnáctistovka dostala do vínku slušných 93 kW. Všechny motory dostanou standardně manuální pětistupňové převodovky, dvojice výkonnějších těž na přání čtyřstupňový automat. Turbodiesel o objemu 1,4 l existuje ve dvou výkonových verzích – s 55 a 66 kW a bude zkombinován s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou. Šestnáctistovka se objeví ve verzích s 85, respektive 94 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Začátkem roku 2009 se objeví i sportovnější třídveřová verze.

Hyundai i20 Blue
Z modelu i20 vychází i „zelená“ verze, která je modrá – nese označení i20 Blue. Základem této varianty je 66kW turbodiesel 1.4 CRDi s točivým momentem 220 Nm. Díky šestistupňové manuální převodovce a upraveným převodovým poměrům má emise CO2 jen 99 g/km a kombinovanou spotřebu 3,75 l na 100 km. Zrychlení na stovku si přitom odbude za 13 s. Úprava převodovky ale není jediným rozdílem. Vůz má modifikované vstřikování, systém Start-Stop, zlepšenou aerodynamiku a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Hyundai Genesis Concept
Hyundai prezentuje sedan vyšší střední třídy pro pařížský autosalon pouze jako studii, ačkoli se už v Americe běžně prodává. V Evropě má být zatím teprve zkoumán zájem zákazníků, myslíme si ale, že je víceméně hotová věc, že se napřesrok začne prodávat i tady. V Americe se nabízí se šestiválci 3,3 a 3,8 l a s osmiválcem 4,8 l kombinovaným s šestistupňovou automatickou převodovkou. Hlavními trumfy Genesise by měly být (krom osmiválce, pochopitelně) adaptivní xenonové světlomety, prestižní audiosouprava Lexicon a adaptivní tempomat. O případném turbodieselu se zatím nemluví. Každopádně se nám zevnějšek sedanu, pod plachtou (a nejen pod ní) připomínající vzhledem pětkové BMW, líbí. I v interiéru jsou příjemné materiály a kvalitní kůže, ztvárnění palubní desky by ale mohlo být stylovější.

Hyundai ix55
Pilířem prodejů Hyundaie v Evropě jsou bezpochyby vozy kategorie SUV. Tucson i Santa Fe se prodávají výborně, nyní se však rodinka ještě rozroste směrem vzhůru – do Evropy se chystá americké SUV Veracruz, pro nás přejmenované na ix55. Dle našeho názoru je tento model po stránce designu až příliš americký a Evropanovo oko na něm asi příliš zálibně nespočine. V pětimístném uspořádání vůz spolkne navíc téměř 600 litrů nákladu, lze jej ale změnit i v sedmimístný vůz. Třílitrový turbodieselový šestiválec zkombinovaný se šestistupňovým automatem nemá nijak omračující parametry: 176 kW při 4000 otáčkách a 451 Nm v rozmezí 1750-3500 otáček, ale na nedostatek dynamiky si asi nebude třeba stěžovat – stovku zvládne za 10,4 s.

Hyundai Santa Fe Blue Hybrid
Zatím pouze jako koncept, ale velmi blízký sériové produkci – to je hybridní verze SUV Santa Fe. Pohonné ústrojí tvoří benzinový čtyřválec 2,4 l spřažený se šestistupňovým automatem, jemuž pomáhá elektromotor o výkonu 30 kW a s točivým momentem 205 Nm. Kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km. Součástí systému je i technologie samočinného vypínání motoru Start-Stop a zvláštností je, že Hyundai už počítá s použitím Li-Pol akumulátorů, které zatím hybridní giganti Toyota a Honda zatím odmítají kvůli možným bezpečnostním rizikům. Prodej by měl být na prvních trzích zahájen v červenci 2009, do Evropy by se měl Hybrid dostat v první polovině roku 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud

Americký odvolací soud potvrdil pozastavení platnosti…

Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Dnes 18:51

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Zběsilý útěk z domova: Takhle vypadá město duchů pod aktivní sopkou

Zběsilý útěk z domova: Takhle vypadá město duchů pod…

Fotografie, které zachycují zkázu, jež následovala poté, co hora Sinabung začala chrlit oblaka dýmu, pořídil…

Česko a spol. čekal Trumpův hněv. Za „škudlení“ peněz na obranu

Česko a spol. čekal Trumpův hněv. Za „škudlení“…

Severoatlantická aliance se v budoucnu musí soustředit ve stejné míře na terorismus a imigraci, jakož i na…

 

iSport.cz

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi dal kanára

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi…

Tomáš Berdych porazil na antukovém turnaji v Lyonu domácího tenistu Gillese Simona 6:4, 6:0 a v generálce na…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…