Infiniti Q50 dostane i benzinový dvoulitr, řada M se přejmenuje na Q70
Modelem Q50 navazuje Infiniti na předchozí řadu G. Nabídka motorů ale prošla radikální proměnou. Z Evropy zmizí 3,7litorvý šestiválec – alespoň pro tento okamžik, v USA totiž bude dostupný i nadále. Na jeho místo nastoupí hybrid o objemu 3,5 litru s pohonem všech kol, později se přidá i varianta s pohonem pouze zadní nápravy.
Zásadní změnou je uvedení dieselového čtyřválce 2,2 l o výkonu 125 kW. Motor původem od Mercedesu pohání zadní kola, ve spojení s manuální převodovkou vykazuje výborné hodnoty 4,4 l/100 km a 114 g CO2 na ujetý kilometr. Pro srovnání, Mercedes-Benz pro C 220 CDI se stejným motorem udává rozpětí 117 až 133 g/km. Japonská automobilka se ale netají tím, že pracuje na dalším snížení skleníkových emisí, aby Q50 v západní Evropě spadalo do výhodnějšího daňového pásma – jako speciální provedení Mercedesu C 220 CDI Edition se svými 109 g/km.
Kromě turbodieselu si Infiniti ze Stuttgartu vypůjčí i slabší benzinový motor, přeplňovaný dvoulitr o výkonu 155 kW. Takový agregát se ve střední třídě pomalu stává benzinovou normou, uvedení podobné motorizace chystá i Lexus pro novou generaci konkurenční řady IS.
Infiniti Q50 - technická data | ||||
Motor | 3.5 Hybrid | 2.2d | 2.0t | 3.7 V6 |
Převodovka | 7A+el.motor (4x4) | 7A (6M) | 7A | 7A (4x4) |
Zdvihový objem [cm3] | 3498 | 2143 | 1991 | 3696 |
Válce/ventily | 6/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 225/6500 | 125/3000 | 155/5500 | 242/7000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 350/5000 | 400/1400-2800 | 350/1200-4000 | 360/5250 |
Celkový výkon [kW] | 268 | - | - | - |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 230 | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,5 | 9,0 | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,2 | 4,4 | - | - |
Vedle sedanu se do nabídky příští rok postaví i nová generace kupé, která se přejmenuje na Q60 a tím se hierarchicky zařadí o stupínek výš než sedan Q50. Však to známe… kupé od Audi A4 se jmenuje A5 a BMW se chystá trojkové kupé „povýšit“ na řadu 4.
Na rok 2014 je naplánován také facelift většího sedanu řady M. Aktuální provedení je na trhu už dva roky a využívá mimo jiné třílitrový turbodiesel ze společného vývoje Infiniti a Renaultu. Modernizovaná verze se přejmenuje na Q70 a, jak potvrdili představitelé automobilky, při té příležitosti dostane nový dieselový motor – s největší pravděpodobností ten, který známe z Mercedesů jako 350 BlueTEC.