Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50 dostane i benzinový dvoulitr, řada M se přejmenuje na Q70

Diskuze (19)
Infiniti Q50 se začne prodávat až v druhé polovině roku, Japonci se už ale netají plány na další rozšíření nabídky.

Modelem Q50 navazuje Infiniti na předchozí řadu G. Nabídka motorů ale prošla radikální proměnou. Z Evropy zmizí 3,7litorvý šestiválec – alespoň pro tento okamžik, v USA totiž bude dostupný i nadále. Na jeho místo nastoupí hybrid o objemu 3,5 litru s pohonem všech kol, později se přidá i varianta s pohonem pouze zadní nápravy.

Zásadní změnou je uvedení dieselového čtyřválce 2,2 l o výkonu 125 kW. Motor původem od Mercedesu pohání zadní kola, ve spojení s manuální převodovkou vykazuje výborné hodnoty 4,4 l/100 km a 114 g CO2 na ujetý kilometr. Pro srovnání, Mercedes-Benz pro C 220 CDI se stejným motorem udává rozpětí 117 až 133 g/km. Japonská automobilka se ale netají tím, že pracuje na dalším snížení skleníkových emisí, aby Q50 v západní Evropě spadalo do výhodnějšího daňového pásma – jako speciální provedení Mercedesu C 220 CDI Edition se svými 109 g/km.

Kromě turbodieselu si Infiniti ze Stuttgartu vypůjčí i slabší benzinový motor, přeplňovaný dvoulitr o výkonu 155 kW. Takový agregát se ve střední třídě pomalu stává benzinovou normou, uvedení podobné motorizace chystá i Lexus pro novou generaci konkurenční řady IS.

Infiniti Q50 - technická data
Motor3.5 Hybrid2.2d2.0t3.7 V6
Převodovka7A+el.motor (4x4)7A (6M)7A7A (4x4)
Zdvihový objem [cm3]3498214319913696
Válce/ventily6/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]225/6500125/3000155/5500242/7000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/5000400/1400-2800350/1200-4000360/5250
Celkový výkon [kW]268---
Max. rychlost [km/h]250230--
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,59,0--
Komb. spotřeba [l/100 km]6,24,4--

Vedle sedanu se do nabídky příští rok postaví i nová generace kupé, která se přejmenuje na Q60 a tím se hierarchicky zařadí o stupínek výš než sedan Q50. Však to známe… kupé od Audi A4 se jmenuje A5 a BMW se chystá trojkové kupé „povýšit“ na řadu 4.

Na rok 2014 je naplánován také facelift většího sedanu řady M. Aktuální provedení je na trhu už dva roky a využívá mimo jiné třílitrový turbodiesel ze společného vývoje Infiniti a Renaultu. Modernizovaná verze se přejmenuje na Q70 a, jak potvrdili představitelé automobilky, při té příležitosti dostane nový dieselový motor – s největší pravděpodobností ten, který známe z Mercedesů jako 350 BlueTEC.

Diskuze (19)
11. 4. 2013 19:18
2litrovy benzín s manuálem prosím...
...ať mám na co šetřit :-)
11. 4. 2013 03:59
Re: Zkřížení
Haptické displaye existují. Tedy takové, kde cítíš povrch aplikace, dá se říct. Masově snad dodnes v ničem nejsou, ale technologie to nová není. Najdeš je i v prototypech telefonů. Třeba Nokia to měla zmáknuté už někdy v roce 2007.
Avatar - autak
10. 4. 2013 20:33
Daří se
Uvedení Q50 na trh je dobrá volba zvlášť, když se objeví i diesel. Jen ten pohon 4x4 s dieselem by to chtělo. Docela by mě zajímalo, jak bude u Infiniti vypadat facelift M. Osobně bych si představoval, že by se facelift více inspiroval konceptem Essence a vytěžil z něj ještě více než teď, ale bohužel je to jen můj sen. :-)
10. 4. 2013 20:09
Re: Zkřížení
Trochu z jiného soudku - přesně si umím představit řešení, kterým by šlo na principu slabé elektricky vodivé vrstvy zajistit hmatovou odezvu i na dotykáčích. Myslím, že něco na podobném principu už se testuje, bohužel nevím, jak na tom jsou lidi s kardiostimulátory. ;-\
Jinak ty displeje jsou i vizuálně hnusný, pořád jsem nejšťastnější s jednoúčelovými tlačítky (holt to je ale možné u hloupých aut) a když už to jinak nejde, MMI je jasná volba.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 4. 2013 16:24
Re: SR
Prodej na Slovensku oficiálně zajišťuje český Autopalace, což uznávám není úplně praktické.