IRC Geko Ypres Rally 2010: Double pro faceliftované Fabie S2000

IRC Geko Ypres Rally 2010: Double pro faceliftované Fabie S2000

 
 

Po Sardinii zamířil seriál IRC do Belgie, kde se tento víkend konala Geko Ypres Rally, která obsahovala 19 rychlostních zkoušek, šest v pátek a třináct v sobotu. Celkem absolvovali závodníci 280 ostrých kilometrů.

Šestá soutěž letošní série se stala místem premiéry modernizovaných vozů Škoda Fabia S2000. Facelift mladoboleslavských závodních speciálů vychází z nových pravidel FIA pro kategorii Super 2000, která umožnila rozšíření vozu v oblasti blatníků o 22 mm (z 1798 mm na 1820 mm).

Další úpravy karoserie představuje nová příď se stejnými světlomety jako u modernizované civilní Fabie a jediným vstupem vzduchu ve spodní části nárazníku namísto dosavadní trojice. Modernizované Fabie S2000 mají také upraveno barevné provedení přídě a pod karoserií se ukrývá nové sací a výfukové potrubí.

V Belgii měly premiéru hned tři modernizované Fabie S2000. Vedle továrních vozů, s nimiž jeli Kopecký a Hänninen, se představil Freddy Loix podporovaný belgickým importérem Škoda Auto.

Ve čtvrtek 24.6. se jel tradiční shakedown, jehož vítězem se stal pilot Škoda Motorsport Jan Kopecký s časem 2:44:80 min. Druhou pozici obsadil domácí jezdec Freddy Loix, který na českého jezdce ztrácel 1 sekundu. Třetí místo v shakedownu vybojoval Kris Meeke, který s Peugeotem zajel čas o 1:40 s horší než Kopecký.

První etapa: Skvělý nástup Freddy Loixe a evoluční Fabie S2000

V pátek se rozjely rychlostní zkoušky, jichž bylo na tento den naplánováno celkem šest. Nejrychleji začal Kris Meeke, jemuž byla v patách trojice Fabií S2000, které dokončily v pořadí Freddy Loix, Jan Kopecký a Juho Hänninen.

V druhém testu si Freddy Loix prohodil pořadí Krisem Meeke, zatímco Jan Kopecký dojel opět na třetí pozici. V třetí RZ vítězí opět Loix a na druhé pozici ji dokončil Kopecký, jehož Fabia byla rychlejší než Peugeot Krise Meeke.

Ve zbývajících třech pátečních rychlostních zkouškách se Loix a Meeke střídali v obsazovaní prvního a druhé místa, zatímco Jan Kopecký si stabilně držel třetí pozici. Vedoucí muž seriálu IRC Juho Hänninen odstoupil z belgické soutěže po čtvrté erzetě, kdy se po vyjetí z trati nepodařilo dostat jeho téměř neporušený vůz ani za pomoci diváků z hlubokého příkopu.

Po prvních šesti rychlostních zkouškách, resp. první etapě Ypres Rally 2010 byl na první pozici Freddy Loix s časem 54:33,6min. Druhé místo obsadil Kris Meeke, který na prvního ztrácel 5,8 s. Jan Kopecký dokončil pátek na třetím místě (+22,1).

Druhá etapa: Meeke havaroval, double pro Fabie S2000

V sobotu čekalo na jezdce celkem třináct rychlostních zkoušek. Kris Meeke a Freddy Loix se pustili do pokračování v těsném souboji, z nějž v sedmé RZ vyšel ještě jako vítěz britský jezdec s Peugeotem. Bohužel v osmé zkoušce havaroval a uvolnil cestu za celkovým vítězstvím domácímu Loixovi.

Jan Kopecký se díky této nehodě posunul na druhou pozici a prohlásil, že potřebuje především získat body a proto pojede opatrně, aby neudělal zbytečnou chybu. Na konci osmé etapy jsou za Fabiemi dva Peugeoty 207 S2000 s posádkami Neuville/Klinger a Magalhäes/Magalhäes.

Vzhledem k problémům s diváky musela být zrušena jedenáctá rychlostní zkouška. Jan Kopecký předvedl, že i přes své prohlášení, že pojede opatrně umí být rychlý a zajel čtyři, resp. se zrušenou 11. RZ pět nejrychlejších časů.

Od patnácté do sedmnácté rychlostní zkoušky se pořadí na prvních třech pozicích nijak neměnilo a první vždy dojel domácí Freddy Loix, druhý Jan Kopecký a třetí Neuville s Peugeotem. V osmnácté a devatenácté RZ si jezdci s Fabiemi prohodili pořadí na prvních dvou místech, zatímco pilot Peugeotu se stabilně držel na třetím místě.

Celkovým vítězem belgické Geko Ypres Rally 2010 se stal Freddy Loix s modernizovanou Škodou Fabia S2000 s časem 2:35:36,9 hod. Druhé místo stejně jako v loňském roce obsadil Jan Kopecký se stejným vozem (+21,4 s) a třetí tuto soutěž dokončil Thierry Neuville s Peugeotem 207 S2000 (+ 2:05,5 min).

Celkové výsledky Geko Ypres Rally 2010:

1. Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 2:35:36,9
2. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) +21,4
3. Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000) +2:05,5
4. Bernd Casier (Škoda Fabia S2000) +4:01,6
5. Andreas Mikkelsen (Ford Fiesta S2000) +5:20,9
6. Bruno Magalhäes (Peugeot 207 S2000) +6:06,2
7. Michal Solowow Ford Fiesta S2000) +7:24,5
8. Luca Betti (Peugeot 207 S2000) +9:37,6

„Jsem hrozně šťastný. Je to skvělý návrat do IRC, děkuji Škodě Belgie, sponzorům a speciální dík patří Škodě Motorsport za perfektní přípravu vozu,“ řekl první v cíli Freddy Loix.

„Ypres je specifická soutěž s hodně rychlými pasážemi. Pro nás je to skvělý výsledek, Freddyho jsme těžko mohli s jeho znalostmi tratě honit, patří mu naše gratulace. Škoda má další double, super. Celý náš tým odvedl opět špičkovou práci,“ říká Jan Kopecký.

„Je to jako sen, protože před dvěma lety to byl jeden z mých prvních závodů a nyní jsem na pódiu, je to neuvěřitelné,“ radoval se z třetího místa Thierry Neuville.

„Těžká a dlouhá soutěž skončila pro značku Škoda skvělým úspěchem, chtěl bych pogratulovat belgickému zastoupení vozů Škoda za výtečnou spolupráci. Věřím, že jsme značce Škoda udělali modernizovanou verzí Fabie další hodnotnou reklamu. Upevnili jsme si první místo v hodnocení značek šampionátu, což je pro nás motivací pro další soutěže. Tím příštím bude Rally na Azorských ostrovech v polovině července. Příští víkend se rovněž představíme domácím fanouškům na tratích Rally Bohemia, “ prohlásil Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport.

Faceliftovaná Fabia S2000 na domácí půdě

Premiérovým představením faceliftované Škody Fabia Super 2000 na českém území bude Rally Bohemia, která se jede od 2. do 4. července. V týmu Škoda Motorsport se představí momentální lídr šampionátu IRC a loňský vítěz Rally Bohemia Juho Hänninen s Mikko Markkulou. Jan Kopecký s Petrem Starým budou v té době startovat na Rally San Marino, čtvrtém podniku italského šampionátu, kde slavili na předchozí soutěži v Salentu premiérové vítězství nad kompletní italskou špičkou. S další modernizovanou Fabií Super 2000 se v okolí Mladé Boleslavi představí Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou ze Škoda Delimax týmu, kteří budou na pátém podniku Mezinárodního mistrovství České republiky bojovat s tovární podporou o udržení své vedoucí pozice v českém šampionátu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 

Štítky IRC Fabia Škoda

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…